Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har jag nu sytt en förklädesklänning, genom att; titta på bilder, ta en förliten vanlig klänning och klippa efter, sytt och provat på lilltjejan. sen har jag sytt en "riktig" efter provet. med tanke på att jag inte ritat efter någon mall :? , inte nålat (för lat?) eller mätt så är jag ganska nöjd. dock skulle jag med facit i hand använd snedslå för det blev inte fint i "svängarna" när jag vek dubbelt och sydde; knöligt.

Har någon nått tips hur man kan göra det snyggt om man ni inte har kantband hemma?

sen blev jag ju inspirerad av era namnlappar oxå, måste ju ha ett eget "märke" :wink:

Bild
baksidan
Bild
framsidan, med ficka. Inte alltför matchande kläder :? . Hon är väldigt svår att fota, dottern. Hon gillar sååå resultatet på andra sidan kameran så man får vara snabb, innan hon hunnit flytta sig. Ni ser ju stegen redan :D
Bild
prototypen. båda har redan hunnit bli smutsiga :lol:
Bild
Kunde ju inte låta bli. dockan är ca 30 cm lång
Senast redigerad av aspen den sön jan 07, 2007 23:17, redigerad totalt 4 gång.
Användarens profilbild
Av Anna
Var är bliden :?: :this:

Har man inte kantband hemma går man till skroten och köper. Kostar ca 2.50kr/ meter Jag har inget eget märke, planerar att skaffa så snart jag bestämmt hur det skall se ut och det verkar ta tid.
Användarens profilbild
Av aspen
:oops: måste ladda kamerabatterierna först. sen ska ni få se... :wink:

ska genast in på skroten, på måndag. jag jobbar bredvid imorrn men då är ju skroten stängd :(

jag har ett annat tyg som jag tänkte sy en liknande av, det är en duk med kantband runt.(sprätta...). om jag hinner imorgon.

märket tänkte jag bara ta mitt fl-inloggningsnamn och en bild på minanamnband.se. (det finns bara en till med samma namn och det är inget företag :wink: däremot är det en 38-årig mans namn på sajter som "swingers", "dating" och nån sexdatesite, men det är långt från mig (sundsvall)
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Ja, hit med bilden, jag är nyfiken för jag håller också på att sy och saknar snedslå :wink:
Användarens profilbild
Av aspen
ja, sömmen är ju knölig, blev bättre på andra sidan eftersom jag sydde åt olika håll, tyå

Annars fick jag nyss för mig att sy en likadan till hennes docka så den är jag helnöjd med. Den riktiga klänningen (alltså inte provet) har jag inte kunnat prova på ännu, hon föll i sömn innan, så det blir i morgon; hoppas den passar :)
Användarens profilbild
Av Karin&Alex
Åhhh, så söt!!! :)
Användarens profilbild
Av puppan
Jättefina klänningar båda två!
Användarens profilbild
Av aspen
Tack! :)

den som ligger på röda mattan gjorde jag liite bredare, lite djupare i armarna och lite djupare i halsen. resultatet blev den som hon har på sig. Den bruna fläcken är en chokladpralin från alladinsken som vi glömde framme kvällen innan :D
Av Vinterhumlan
Klänningen är jättefin och dottern :heart: henne får du gärna skicka hit, så att jag kan få henne till svärdotter en vacker dag :loving:
Användarens profilbild
Av aspen
Vinterhumlan skrev:Klänningen är jättefin och dottern :heart: henne får du gärna skicka hit, så att jag kan få henne till svärdotter en vacker dag :loving:
gulledig :D . Ja, fast då får de flytta närmre :wink: . jag har ju 46 mil hem åt andra hållet egentligen :)
Tack! :D
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Åh, vilken söt flicka! :loving: ..och klänningen är också jättefin! :D
Användarens profilbild
Av aspen
ska iväg nu o köpa snedslå, tänkte försöka med ljusblå. ska försöka hitta tyg till MT och stuvbitar till kläder oxå, lite mudd.

ska försöka göra byxor i samma tyg som klänningen med resår i benen, under knäna och liten kant på ca 5 cm som blir rynkad. passar till sommaren. (hon lär inte växa alltför mycket då hon är 16 månader o 72 cm :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?