Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Försöker få till det här med ryggknyt... Och har verkligen försökt tänka på att ha Isac en bit ner för att få upp tyget i hans armålor (där det var när jag knöt fram, men har uppenbarligen glidit ner :hmm:) & dra över sjalen ordentligt över ryggen där bak. Här är resultatet:

Bild

Hur kan jag förbättra det här nu?? Som ni ser har jag en liten sprattelgubbe som tycker det är skoj att dra mamma i håret en liten stund... men inte så länge...

(Förutom att gå på sjalträffar... jag kommer... bara inte kl 10 som det var i veckan :oops: )
Senast redigerad av LillaG den lör jan 06, 2007 19:00, redigerad totalt 1 gånger.
Av ninen
Och har verkligen försökt tänka på att ha Isac en bit ner för att få upp tyget i hans armålor
:hmm: vad menar du?

min spontana reaktion är att han måste _mycket_ högre upp. får du inte upp tyget i armhålorna då alltså?
Användarens profilbild
Av sacha42
Jag kan ju försöka förklara hur jag brukar göra :D

Jag sätter tyget över Alvas rygg och axlar och svingar upp henne på ryggen, högt upp. kollar snabbt att hon har tyg under baken men att smokingbältet är högt på henne, gärna att hon har armarna under. I början knöt jag en knut ganska hårt fram (nu korsar jag och håller ena änden mellan benen). Det gjorde att jag fick lite tid att trixa med att få korset bra. Tyget ska föras diagonalt över ryggen för att komma så högt upp som möjligt. Man känner ganska bra då det lossnar och är lätt och föra över. Då ena sjaländen ligger diagonalt över hans rygg så för du den neråt och under hans ben. Gör likadant med andra ändan. Sen brukar jag ta tag i båda sjaländarna och hoppa till samtidigt som jag drar åt, vilket gör att knytningen tajtar till sig, och knyter sedan. Gör en sista koll i spegel att tyget ligget bra och fixar till det vid mina axlar. Hoppas att du förstår min lilla beskrivning :roll:
Fråga gärna om du funderar över nånting :D
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
ninen skrev:
Och har verkligen försökt tänka på att ha Isac en bit ner för att få upp tyget i hans armålor
:hmm: vad menar du?

min spontana reaktion är att han måste _mycket_ högre upp. får du inte upp tyget i armhålorna då alltså?
Precis. Jag har smokingbältet högt uppe iarmhålorna på mig själv när jag knyter det omslutna, och så en knut över brösten som jag drar åt rejält innan jag börjar med krysset.
Användarens profilbild
Av LillaG
Tack för tipsen... Har övat lite mer nu på morgonkvisten. Hade dock ingen vaken fotograf ;-)
Användarens profilbild
Av LillaG
Det blev helt klart bättre tycker jag...

Bild

Men det dröjde så innan fotografen orkade komma, så på andra sidan har han krypit ut...

Bild

...och så blir det såhär när fotografen lockar på Lilleman...

Bild

Jag får väl försöka dra åt & över mer eller nåt så han inte kryper ut... Sen kan ju tilläggas att Isac inte var jättesugen på att sitta på ryggen just då heller... Han ville bara hoppa, så det försökte han med så gott det gick på ryggen... :)
Användarens profilbild
Av diddeldi
det blev ju superbra! att de tar ut armarna är svårt att undvika, men om man gör en supertajt knytning (dra åt ordentligt) så brukar det funka fint ändå :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?