Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jag71
Vet inte om jag har rätt men har för mig att jag läst att den lilla eller i mitt fall då lille ska kunna pussa en i nacken. På magen ska man ju kunna pussa de i pannan. Eller har jag fått allt om bakfoten :?:
Av SandvikenMamma
Okey, då får jag nog sätta henne högre upp.. :-) Som jag misstänkte!
Av SandvikenMamma
Hm.... Ska barnet kunna se över min axel?
Användarens profilbild
Av Helena
Hur högt barnet sitter beror ju på hur stort barnet är och hur lång man är själv också. Knyter jag med sjal så har jag nog Miles ungefär i navelhöjd fast på ryggen i stället så att säga. Och då sticker ju hans huvud upp en bra bit ovanför mina axlar, eftersom han är 21 månader.
Man kan sätta små barn väldigt högt upp på ryggen om man vill, så att de kan kika över axeln. Det beror lite på vilken knytning man gör också hur högt upp de hamnar.
Av SandvikenMamma
Okey.

Jag undar, för när Fanny sitter på ryggen vrider hon sig så mycket för att hon vill se framåt.
Jag får prova knyta lite idag, och lägga in kort här o få expert-hjälp ;-)
Användarens profilbild
Av Helena
SandvikenMamma skrev:Okey.

Jag undar, för när Fanny sitter på ryggen vrider hon sig så mycket för att hon vill se framåt.
Jag får prova knyta lite idag, och lägga in kort här o få expert-hjälp ;-)
Vilken knytning gör du? När man gör omsluten på ryggen hamnar inte barnet så högt upp. Med tibetansk ryggsäck kan man få upp barnet högre.
Av SandvikenMamma
Helena: Jag gör omsluten. Okey, då ska jag genast prova tibetansk ryggsäck, men är den lika avlastande?
Användarens profilbild
Av Jennelii
Ahh...jag har oxå funderat på det här, tycker att det känns skönt men när jag ser på bild så sitter han ju hellångt ner. Sätter jag då honom högre upp så blir det inge skönt och det bränner mellan axlarna (är det en vanesak?). Men sen började jag tänka på att det nog beror på att han är så liten eftersom själva huvudet kommer så långt ner, jag menar ett större barn får ju huvudet högre upp. Har honom ungefär i samma höjd som när jag har ergon, som att han sitter i svanken tror jag... Måste nog be att ungarna fotar, svårt att känna själv. Det känns så bra men ser inte lika bra ut när man ser på kort =/
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag knyter både Tova och torkel på samma höjd som på magen. Tova ser bra över min axel, men Torkel som är mindre ser inte lika bra.

Såhär ser det ut med Torkel på ryggen
Bild
Av SandvikenMamma
Suskiv skrev:Jag knyter både Tova och torkel på samma höjd som på magen. Tova ser bra över min axel, men Torkel som är mindre ser inte lika bra.

Såhär ser det ut med Torkel på ryggen
Bild
Tack för den bilden.
Jag ser att han inte heller sitter så högt som jag skulle vilja ha Fanny. Ja, vi får väl se hur jag löser den här biten. Tack allihopa för hjälpen!

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?