Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av EmmaY
Alltså jag får inte till det alls:(
Bära Barn sjalen funkar INTE, får inte till det på nått håll med Elias 4 veckor...

BaBu sjalen funkar om jag gör ett kors med bälte. Men jag får inte till nån vagga i den heller. SKulle vilja ha en ringsjal i lite stretchigare tyg.....Hmmm nån som har förslag på vad jag kan tänkas göra fel?

Kram Emma
Användarens profilbild
Av maimiti
Ursäkta men... rubriken var så kul: Spädgris i vagga :)
Jag har aldrig fått vaggknytning att funka dock, vare sig med ringsjal eller långsjal så jag har inga goda råd att ge.
Användarens profilbild
Av naimiez
EmmaY skrev:Alltså jag får inte till det alls:(
Bära Barn sjalen funkar INTE, får inte till det på nått håll med Elias 4 veckor...

BaBu sjalen funkar om jag gör ett kors med bälte. Men jag får inte till nån vagga i den heller. SKulle vilja ha en ringsjal i lite stretchigare tyg.....Hmmm nån som har förslag på vad jag kan tänkas göra fel?

Kram Emma
Här kanske finns några bilder som kan hjälpa dig: http://thebirthsourcecatalog.homestead.com/romahow.html

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Mia
Jag har tyvärr ingen bild..
Men om du har BaBun och liksom viker axelbanden dubbla med öppningen mot mitten...
Och sedan lägger i bebis med huvud och axlar i ena sidan och benen i andra, alltså rumpan mitt i xet...
Sedan drar du upp bältet utanpå.
Därefter kan du justera bebisens läge, lägge den mer på sidan med magen mot dig om du vill... så att den blir böjd med kroppen mot dig, runt dig och inte som en banan i sidan :wink: Det ser lite ut som att bebisen ligger obekvämt med hakan i bröstet men det ska vara så.
Dock måste knytningen vara lösare än om du hade gjort den för att ha bebben i upprätt position.
Lycka till!
Av Alexandra
Vaggan är lite trixig, men det är lättare att få till den med ringsjal än med kort knytsjal, tycker jag. Man får liksom justera och dra i den övre kanten vid ringarna på huvudsidan så att huvudet "kommer upp" en bit.

Här bär jag Tindra, 17 månader, i vagga med Ringo. Hon är väldigt stor, men det går (men det är gränsfall... :wink: )

Bild
Användarens profilbild
Av naimiez
EmmaY skrev:För Bära Barn sjalen funkar INTE..
HMmm, ska rota i tyggömmorna, har massa tyg o ringar hemma, ska bara hitta ett tyg som passar sig:)
Snyggt att göra en ringsjal med BäraBarn-sjalen :-D
Användarens profilbild
Av EmmaY
Snyggt att göra en ringsjal med BäraBarn-sjalen
------------------

Nja, jag gillar den till lite äldre barn o använder den ofta med ELma;)
Användarens profilbild
Av Sara P. H.
Jag har också haft svårt att amma i vaggan :? ... tills jag provade med huvudet åt andra hållet! :idea: (den sidan som inte sjalen ligger över- som Alexandra med Ringon! )
Funkar ju med långsjal i dubbelX också om man lägger barnet i ena slingan... nu när minstingen blivit lite stor att ammas liggande i omsluten...
( Har nästan alltid sjal på mig och får mycket sällan sitta stilla och amma... :lol: )

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?