Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har en gammal ful Tripp Trapp utan dyna som jag tänkte fräscha upp till en billig penning. Så måtten har jag ju, men jag tänkte om någon av er smarta gördetsjälvare har några särskilda tips om ni sytt en sådan själva? Vaddering t ex och tyg som inte krymper... Kanske bäst att tvätta tyget först? Sen tänkte jag lacka själva stolen men är skeptisk till om det finns någon färg som inte flagnar när man justerar brädorna. Får väl lossa skruvarna istället, det är ju inte så ofta man justerar :)
Användarens profilbild
Av melon
Jepp, att förtvätta (och krympa) tygerna inan du syr är smart! :wink:

Jag vill minnas att jag har nåt gammalt mönster till just en sittdyna till TrippTrapp liggandes här nånstans. Ska leta... :D
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Vill minnas att miso sytt en dyna och har lite bilder på sin hemsida http://www.knapmodern.se (tror det är den adressen). Själv har jag inte kommit längre än att jag inhandlat tyg till vår som står i källarn. Det är lugnt....det är ju 4 månader till bf ju......
Senast redigerad av Sockertopp den mån jan 01, 2007 12:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av florin
Har inga bra tips tyvärr...men när man justerar så ska man ju lossa skruvarna, annars går det ju inte ens :D

Vi har inte ändrat våra tripptrapp på ett helt år så du har rätt i att man inte gör det säskillt ofta :lol:

Lycka till!!!!
Användarens profilbild
Av kajsalisastina
Sockertopp skrev:Vill minnas att miso sytt en dyna och har lite bilder på sin hemsida http://www.knapmodern.se (tror det är den adressen). Själv har jag inte kommit längre än att jag inhandlat tyg till vår som står i källarn. Det är lugnt....det är ju 4 månader till bf ju......
Tack snälla för era svar! Jag hittade Miso:s hemsida men adressen är: www.knapmodern.blogspot.com

Och hon är ju supersmart, har sytt dynan i vaxduk! Hur bra som helst, varför tänker man inte så långt? Nu skall det sys...
Användarens profilbild
Av miso
Japp, jag har gjort en, själva dynan funkar jättebra och är superlätt att sy men det skulle nog behövas lite fler band så att den inte kanar runt för mycket när man sätter i och tar ur bebisen. I den mest optimala av världar skulle jag nog också ha valt ett lite styvare material till fyllning än sån där metervara-vadd, eller så skulle man kunnat sy några prydnadssömmar över dynan så att den inte blir för pösig/puffig utan får lite mer stadga. Men det var ett sånt där "tager vad man haver hemma"-projekt
Användarens profilbild
Av kajsalisastina
Jag sydde ryggdynan och bygelskyddet igår, sen blev klockan för mycket :( Men med tanke på vilken sömnadsamatör jag är så blev den jättefin! Jag lägger in en bild när den är färdig ifall någon skulle bli inspirerad. Beräknad kostnad är 50 kr inkl vadd och kardborreband.
Användarens profilbild
Av kajsalisastina
Nu är den färdig och jag är jättemallig! Inte trodde jag att jag kunde :shock: Jag bifogar bilder och hoppas att någon annan blir inspirerad. Nu skall den bara målas också, antikvit tror jag skulle passa bra till prästkragarna.

Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Monia
Mycket fint och proffsigt. :tumsup: Jag blev jätteinspirerad!!! Underbart tyg!
Användarens profilbild
Av lotti
Det var verkligen super fint! :D
Användarens profilbild
Av Gurli
kajsalisastina skrev:
Sockertopp skrev:Vill minnas att miso sytt en dyna och har lite bilder på sin hemsida http://www.knapmodern.se (tror det är den adressen). Själv har jag inte kommit längre än att jag inhandlat tyg till vår som står i källarn. Det är lugnt....det är ju 4 månader till bf ju......
Tack snälla för era svar! Jag hittade Miso:s hemsida men adressen är: www.knapmodern.blogspot.com

Och hon är ju supersmart, har sytt dynan i vaxduk! Hur bra som helst, varför tänker man inte så långt? Nu skall det sys...
Gahhhh så där vill jag också kunna sy. Vilka fina grejer.
Kanske ska jag våga mig på att sy en dyna jag med :D
Användarens profilbild
Av aspen
Ha! Här har man tagit fram överbliven "tyg"vaxduk, vadd från en gammal overall och ska sätta igång med denna dyna. sen säger sonen (3,5 år) att han oxå vill ha en dyna. han har ju den gamla dåliga, sladdriga dynan jag gjorde till honom, onödigt överarbetad, så den gick jag efter. jag hittade den inte men däremot en annan dyna jag sydde enkelt men bra (förutom att den hade vanligt tyg), som jag glömt bort att jag hade :D . Då behöver jag inte sy en ny. Jag får stå ut med lite smuts. (hon är ju smutsigare än brorsan vid maten då hon äter själv men inte gjorde brorsan det, och han slipper gärna foprtfarande :? .

jag gorde som så att jag klädde en stolsdyna (bara skumgummit man kan köpa löst) i tyg och klippte hål för bygel"snodden". (jag sicksackade runt först á la knapphål.
Användarens profilbild
Av puppan
Wow vad snyggt kajsalisastina!
Är det en gammal stol som ni har köpt?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?