Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av funshine
Mary_Cherry skrev:Det borde väl gå att måla om dem med sprayfärg?

Jag funderar på att klä min med sån här Bild vaxduk, men den är inte så där plastig utan mer tygig liksom, tror ni det går bra ändå?

Jag lånade din bild Ingetora, hoppas det gick bra, fanns ingen bild på tyget på Åhléns hemsida.
Funkar utmärkt i våran stol. Visserliggen inte varit omklädd mer en månad eller två. Men än så länge inga problem.
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
funshine skrev:
Funkar utmärkt i våran stol. Visserliggen inte varit omklädd mer en månad eller två. Men än så länge inga problem.
Skönt att höra! Då ska jag köpa vaxduk imorgon!
Användarens profilbild
Av lotti
funshine skrev:
Mary_Cherry skrev:Det borde väl gå att måla om dem med sprayfärg?

Jag funderar på att klä min med sån här Bild vaxduk, men den är inte så där plastig utan mer tygig liksom, tror ni det går bra ändå?

Jag lånade din bild Ingetora, hoppas det gick bra, fanns ingen bild på tyget på Åhléns hemsida.
Det tyget har jag köpt fast i brunt/grönt till mitt hokuspokus projekt! :D min stol är brun!!!
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
lotti skrev:
Det tyget har jag köpt fast i brunt/grönt till mitt hokuspokus projekt! :D min stol är brun!!!
Hur mycket tyg behöver man köpa? Jag har ju inte stolen här så jag kan inte mäta...
Användarens profilbild
Av funshine
Har för mig att jag mätte till 80 cm. Men är inte säker. Köpte 1 meter för säkerhets skull och fick rätt mycket över.
Användarens profilbild
Av mickz
Idag ha ja köpt nya gummiringar till stolen fast dem ha tydligen gjort en nymodell av pinnen så dem kommer inte passa klockrent :( men se de dumt ut så ska ja köpa ny pinne oxå.

Priser här i lse gummiringar 40:-
Pinne 50:-
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Snygg stol! Den blev jättefräck med döskallar ju!
Hemma hos mamma och pappa klädde vi om en gammal HP-stol med svart skinn istället för galonen, inte lika fräckt men det blev bra :-D
Användarens profilbild
Av little_me
Soffi skrev:Snygg, :D jag har en på vinden - nån som vill ha? :D
Menar du allvar??? Jag håller på att leta ihjäl mig efter en begagnad hokus pokus stol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
VILL HA!!!
Användarens profilbild
Av Karin&Alex
Cool!!! :D
Användarens profilbild
Av funshine
Som lite inspiration lägger jag in en bild på våran också.

Bild
Användarens profilbild
Av funshine
florin skrev: Aha, det är du som lagt ut den snygga stolen på sysidan :lol:
Jepp det var jag var lite tveksam till om den passade där men jag ville ju visa sjalbarn hur fin den blev.
Användarens profilbild
Av funshine
florin skrev: Aha, det är du som lagt ut den snygga stolen på sysidan :lol:
Jepp det var jag var lite tveksam till om den passade där men jag ville ju visa sjalbarn hur fin den blev.
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
funshine: Hur har du gjort det där? Jag är rätt ohändig fast jag oftast vägrar inse det, så jag har bestämt att jag ska klä om vår stol. Men hur får jag fast tyget?
Användarens profilbild
Av funshine
det var inte alls svårt men du måste ha tillgång till en häftpistol.
När du skruvat isär stolen och kollar på de olika delarna ser du att de är sydda som påsar sedan är sitsen iträdd, en flärp viks över och så häftar man ihop en bit av sidorna och mitt på där sitsarna möts. Häftorna ska alltså inte synas när det är ihopskruvat.
Låter komplicerat när jag förklarar men det var det inte. Bara ta en sitsdel i taget och sprätta isär och använd som mönster. Tänk på att du klipper inklusive sömnsmån så du måste sy med samma mått som de har gjort.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?