Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jica
Jag har ingen erfarenhet av bärsjalar men jag har läst lite om det och verkar kanon, ser så mysigt ut med... Min son är snart 5 månader och väger mer än 7 kg så han är snart för tung i den, får ont i ryggen. Jag är 170 lång och väger ca 65 kg. Vad tycker ni att jag ska köpa och hur lång?? Vill inhte ge en hel förmögenhet men ändå ha en bra sjal som avlastar ryggen bra. Min sambo är ca 182 och väger 75. Båda ska kunna använda den. Hjälp mig snälla!!!
Av Jica
Missade att skriva bärsele...han är snart för tung för bärselen...
Av luxia
Hoppediz är mycket sjal för pengarna. Eller kolla om du får tag i något begagnat, sjalarna byter ägare rätt ofta här på forumet! :D

Min son väger drygt 7,5 kg och jag har en Hoppediz, mest på grund av priset. Men vilken vävd långsjal som helst går ju bra. Om du bara vill bära lite ibland så funkar ringsjal (eller varför inte både och?).

Det finns också ergonomiska bärselar som man kan ha både på mage och rygg (och på höften). Botanisera runt lite här bland ämnena. Det finns recensioner av de flesta sjalar/selar som går att köpa i Sverige.
Användarens profilbild
Av naimiez
Kolla under bärsjalsambasadörer för att se om det finns någon du kan prova av när dig :-)
Användarens profilbild
Av Miamamman
Hej
Om han är van att bäras i sele kan det hända att han tycker att det är för instängt med sjal. Så bra om du kan prova innan. Bärselar för större barn finns flera, ERGO, Patapum, Sutemi bl a. dom kan man bära stora barn med eftersom mesta vikten kommer på höfterna och inte axlarna, samt att dom har mer plats för barnet. Dom ger lite mer rörelsefrihet för barnet än en sjal och man kan bära på både magen, ryggen och höften med dom. Positionen för barnet blir ergonomiskt riktig, precis om i en sjal.
Användarens profilbild
Av naimiez
Miamamman skrev:Hej
Om han är van att bäras i sele kan det hända att han tycker att det är för instängt med sjal. Så bra om du kan prova innan. Bärselar för större barn finns flera, ERGO, Patapum, Sutemi bl a. dom kan man bära stora barn med eftersom mesta vikten kommer på höfterna och inte axlarna, samt att dom har mer plats för barnet. Dom ger lite mer rörelsefrihet för barnet än en sjal och man kan bära på både magen, ryggen och höften med dom. Positionen för barnet blir ergonomiskt riktig, precis om i en sjal.
Se http://www.littlepossums.co.uk/slings/soft-slings.htm för bra sida med bärselar och dess skillnader :-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?