Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av minname
Hoppediz som jag köpt. den är desutom lite lång för mig så vart ska jag göra av extra tyget liksom.
tycker det blir för löst och så och hon halkar ner och sitter lågt ner så jag får ingen 100% avlastningen som jag vill.

:cry:
Användarens profilbild
Av naimiez
Kan du ta ett foto? Lättare att hjälpa om man ser hur det ser ut....:-D
Användarens profilbild
Av April
Bor du i närheten av någon "Bärsjals-ambassadör"? Har du möjlighet att komma på sjalträff?

Som sagt: Kanske du kan lägga ut ett kort, så att vi kan hjälpa sig så?

Kram
Användarens profilbild
Av minname
jag har bild men hur får jag ut den här????
Användarens profilbild
Av naimiez
minname skrev:jag har bild men hur får jag ut den här????
Lägg upp den på www.familjeliv.se (för du finns väl där också om jag inte minns fel :)), högerklicka sen på bilden och völj "öppna i nytt fönster", kopiera länken, klistra in här mellan [img]länknamnet[/img].

Lycka till!
Användarens profilbild
Av vanja77
Hmmm ser nästan ut som om sjalen har vritt sig över axlarna, försök att sätta henne lite högre upp och dra åt lite mer, det kan vara väldigt "meckit" i början men när man väl fått kläm på det brukar det gå lättare.
Det finns ingen annan här på sjalbarn som bor nära dig?
Användarens profilbild
Av minname
jag har ingen aning om det finns nån rutinerad knytare här om kring. Jag antar att jag får bli det hehehe när jag ÖVAT!!!!

ja det är just det jag vill få upp henne liksom!!!!
Användarens profilbild
Av naimiez
minname skrev:jag har ingen aning om det finns nån rutinerad knytare här om kring. Jag antar att jag får bli det hehehe när jag ÖVAT!!!!

ja det är just det jag vill få upp henne liksom!!!!
Se under bärsjalsambassadörer, kanske någon i stad nära dig :-D
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Det är jätteviktigt att man inte råkar snurra sjalen bakom ryggen också. Medan man lär sig knyta så tycker faktiskt jag att det är lättare att gör X-omslut2

http://www.stjarnbarn.se/knyt%20omslute ... lt%20x.htm

just för att man inte behöver ha barnet i sjalen medan man meckar och då lär man sig att hantera den och hur den funkar då kan man gå på omsluten med smolkignbältet innaför när man själv och barnet är lite mer vant.

Frotsätt öva du! Lycka till!
Användarens profilbild
Av Kristina
Gör "chacka-chacka-griff" som finns beskriven i häftet som följer med sjalen, då blir det supertajt och bra. :-)
Användarens profilbild
Av trollmamma
Mitt tips !!! Är kör först dubbet X det är en jätte enkel knytning o man kan lättare "fatta hur man kan göra den bättre !!! jag bar uteslutande i den den första tiden o det är jätte bra o det går snabbt (som nybörjare är det ett klart +)
Lägg tyget över dig !!!
Börja med mittlen bak
kors fram
kors bak
o knut där det känns lättast o knyta !
gör en liten plats för bebbe rumpa o sätt i
bred ut tyget över rumpa o lår o klar*t !!!
Lycka till !!!
Användarens profilbild
Av Ezereht
Det jag tycker du kan göra är att be någon dra tyget du har över axlarna ner över armen så det blir utsräckt och ena ändan kommer ner till handleden ungefär och den övre en bit från din hals. Sedan för man den ändan som är vid handleden upp så den möter den kant som är vid din hals. Då kommer sjalen vara vikt dubbelt. Kolla så att det ligger hyfsat snyggt baktill också. Det stramar åt sjalen runt barnet lite, ger mer tyg över axeln som ger bättre avlastning och så slipper du tyngd nära halsen, där man är som känsligast för att få huvudvärk om man bär tungt. Tyngden ska ligga mer ut mot skuldran.

När man gjort det någon gång kan man göra det själv, men första gången är det lättast att be om hjälp, tex. din kille. Du ska ha knytit klart och ha barnen i sjalen när du gör det.

Bifogar en bildserie på vad jag menar. Se på första bilden hur fel sjalen ligger mot halsen, och hur knöligt det ser ut, och hur mycket bättre det är på sista bilden. Fotade med tigern i sjalen :oops: för Mattias sover.
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av Ezereht den tor aug 04, 2005 22:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av minname
tack så super mycket för alla tisp!!! ska läsa och öva i helgen!!!

hoppas hedda vill med!!

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?