[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 440893
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Huvan på ergon - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jennelii
Men om banden sitter fast med knapparna i dom där ringarna på sidan så slänger väl inte huvan omkring, eller? Min är nog aldrig i fickan..
Användarens profilbild
Av amöba
Jag hade samma problem och tycker att det är både fult och opraktiskt att ha huvan slängande efter sig. Numera rullar jag ihop huvan och pillar in hörnen under höjdjusteringsbanden. Den håller sig faktiskt på plats förvånansvärt bra.
Användarens profilbild
Av Plinga
Jag har ju en ergo till låns nu, och jag stör mig otroligt på att huvan inte är avtagbar! Gillar att den är lite rymligare för Ellen, men huvan... nej tack. Det blir att prova en toddler istället.
Användarens profilbild
Av milimani
Min huva trillar också ur men det är imget som jag stört mig på. Tänk vad olika man kan tycka!
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag stör mig också, och hoppas det finns nån som har en bra lösning :roll:
amöba skrev:Jag hade samma problem och tycker att det är både fult och opraktiskt att ha huvan slängande efter sig. Numera rullar jag ihop huvan och pillar in hörnen under höjdjusteringsbanden. Den håller sig faktiskt på plats förvånansvärt bra.
det funkar skitbra så länge man har huvan i kortaste läget. men har man den utdragen så att den passar ett större barn så sitter den inte kvar :roll:

annars älskar jag ergon så jag hoppas det finns nåt smart sätt jag inte kommit på.
Användarens profilbild
Av Plinga
Frida med Mea skrev:
diddeldi skrev:jag stör mig också, och hoppas det finns nån som har en bra lösning :roll:
amöba skrev:Jag hade samma problem och tycker att det är både fult och opraktiskt att ha huvan slängande efter sig. Numera rullar jag ihop huvan och pillar in hörnen under höjdjusteringsbanden. Den håller sig faktiskt på plats förvånansvärt bra.
det funkar skitbra så länge man har huvan i kortaste läget. men har man den utdragen så att den passar ett större barn så sitter den inte kvar :roll:

annars älskar jag ergon så jag hoppas det finns nåt smart sätt jag inte kommit på.
Mea har den fortfarande på lägsta och jag gör precis så som amöba beskrev, ursmart. Men sedan stör jag mig inte så mycket på att den hänger och dinglar heller, men alla andra gör det.

Katja: missade du när jag visade i kungälv hur man gör? trodde du såg då, men minnet är som sagt på semester
Hmm... mitt minne är oxå någon anna stans än hemma, för jag kan inte minnas det.... Jag har å andra sidan inte testat olika varianter, bara konstaterat att jag vill kunna knäppa loss den.
Användarens profilbild
Av diddeldi
Frida med Mea skrev:
Mamasamueli skrev:Nu har jag vänt och vridit på det här problemet och klurat ut att man kanske skulle kunna sätta i ett kardborreband? det kan vara ganska "svagt" eller vad man ska säga, bara så att det håller ihop fickan i överkant, men som går lätt att rycka lös så att man får ut huvan. Vad tror ni om det? :hmm:
Men har du provat att rulla som amöba skrev, vår har suttit så i säkert en månad utan att trlla ner, men som diddeldi skrev måste man ha den på det minsta, men S borde väl kunna ha det, eftersom M kan det.
fast atlas kan absolut inte ha på lägsta :roll: . men han kanske har lång överkropp? :hmm:
Användarens profilbild
Av Jennelii
Linus har alltid på lägsta men han sitter med armarna inuti ergon, sitter han med dom utanför så funkar det inte.
Användarens profilbild
Av amöba
diddeldi skrev:
Frida med Mea skrev:
Mamasamueli skrev:Nu har jag vänt och vridit på det här problemet och klurat ut att man kanske skulle kunna sätta i ett kardborreband? det kan vara ganska "svagt" eller vad man ska säga, bara så att det håller ihop fickan i överkant, men som går lätt att rycka lös så att man får ut huvan. Vad tror ni om det? :hmm:
Men har du provat att rulla som amöba skrev, vår har suttit så i säkert en månad utan att trlla ner, men som diddeldi skrev måste man ha den på det minsta, men S borde väl kunna ha det, eftersom M kan det.
fast atlas kan absolut inte ha på lägsta :roll: . men han kanske har lång överkropp? :hmm:
Vår huva sitter nog i något mittemellanläge och den stannar kvar ihoprullad. Vi använder huvan extremt sällan, men jag vet i alla fall att den passar illa när den är i maxlängd. Och Ingrid är ändå 94 cm lång!
Användarens profilbild
Av Sarai
Här är en till som retat sig på detta! Fickan används nästan inte längre, huvan hänger utanför. Maken kom på att om man knäpper banden på huvan så att de blir dubbelvikta så blir de i alla fall inte så långa. Och man når dem ändå för att ta på huvan.
Sätter vi fast banden i ringarna vid axelbanden trasslar jag gärna in mig när jag tar på selen.

Men ni som har patapum med avtagbar huva- kan man ta på den själv om barnet somnar på ryggen?
Användarens profilbild
Av Plinga
Sarai skrev:Här är en till som retat sig på detta! Fickan används nästan inte längre, huvan hänger utanför. Maken kom på att om man knäpper banden på huvan så att de blir dubbelvikta så blir de i alla fall inte så långa. Och man når dem ändå för att ta på huvan.
Sätter vi fast banden i ringarna vid axelbanden trasslar jag gärna in mig när jag tar på selen.

Men ni som har patapum med avtagbar huva- kan man ta på den själv om barnet somnar på ryggen?
Nej, att själv knäppa på den på ryggen går nog inte... :roll: men jag har den nästan alltid i väskan, men är jag själv, och vet att hon ev. somnar, knäpper jag dit den, och knölar in banden i ryggstödet.
Användarens profilbild
Av Plinga
Frida med Mea skrev:
Katja77 skrev:
Sarai skrev:Här är en till som retat sig på detta! Fickan används nästan inte längre, huvan hänger utanför. Maken kom på att om man knäpper banden på huvan så att de blir dubbelvikta så blir de i alla fall inte så långa. Och man når dem ändå för att ta på huvan.

Nej, att själv knäppa på den på ryggen går nog inte... :roll: men jag har den nästan alltid i väskan, men är jag själv, och vet att hon ev. somnar, knäpper jag dit den, och knölar in banden i ryggstödet.
Men då är det inte heller något problem att ha den invirad och nerdragen på lägsta.
Jag gillar att den är fastsydd för annars hade jag bara slarvat bort den.
Men då är det väl toppen att det finns två varianter! Ellen sover sällan i selen, så huvudstödet används sällan. Så därför vill jag att den går att knäppa loss. Men det borde väl finnas typ karborre, eller nåt annat fiffigt på ergon så att man kunde ha den ihoprullad och fast, men ändå lätt att ta loss... Nåja, jag köper nog en toddler iaf.
Användarens profilbild
Av annalys
Jag bär aldrig (har aldrig burit) sovande barn på ryggen så länge (mer än fem minuter) att jag har haft behov av huvan, nu är de dessutom så stora att den knappt räcker till. Jag skulle vilja ta bort den helt (på Patapumen har jag ändå aldrig med huvan), men är lite rädd att jag sabbar andrahandsvärdet då. Å andra sidan har jag inga säljplaner.

Vad tror ni, skulle en Ergo med lossklippt huvudstöd minska mycket i värde? Funderar på om det går att göra snyggt? Och förstås spara huvudstödet så man kan sätta dit det om det behövs?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?