Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Satouta
Ni som har sjalar av olika sorter... finns det "tvättanvisningar" på dem, så att man kan se vad/hur mycket de innehåller?

Skulle gärna vilja ha lite tips... (då jag ska slänga in en beställning av bla. plastad frote, och fleece. Kanske finns där även något som lämpar sig för en sjal)
Användarens profilbild
Av Satouta
Ingen som är sugen på att lämna lite tips?
Tänkte en lång... med "lite" töj i...
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Satouta skrev:Ingen som är sugen på att lämna lite tips?
Tänkte en lång... med "lite" töj i...
De flesta långa sjalar verkar vara 100%bomull, har sett några i linneblandingar också (tror jag...) och jag vet att Didymos har ett gäng med lite olika material, typ bomull/hampa, bomull/ull osv, åsså har vi ju Reboozon från Stjärnbarn i bomull/polyester.

Tror nog mest att det är vävsättet som avgör om ett tyg lämpar sig till sjal eller ej!
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Ja precis det är vävsättet som gör hur "lämpligt" det är att ha till bärsjal. Det ska inte töja sig på längden. Men helst på diagonalen en del. Bästa sättet är att gå till en tygaffär och provdra litegrann, på diagonalen. Ju mer stretch desto bättre. Så bra töj som en bärsjal har har jag aldrig hittat i tygbutik tyvärr men jag sydde en i en tunnare indisk bomull som var rätt så stretchig och det funkade fint till alla magknytningar. Men till ryggsäcksknytningen var den inte så bra för det blev liksom ingen påse till barnets rumpa.

Lycka till !

Kram Pia
Användarens profilbild
Av Satouta
Tack för tipsen!
Kanske har de något snyggt i indisk bomull... låter härligt!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?