Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av amöba
Kan man knyta något mer än vagga och mage-mot-mage (som även går att humpa över på ryggen) med en BäraBarn-sjal? Jag är smal så jag tänkte att kanske något mer går att göra. Vad tror ni?
Användarens profilbild
Av sacha42
kängru kan du säkert, troligtvis höftx och om du är riktigt liten och smal kanske ryggsäck :D
Användarens profilbild
Av Beatrice
Jag kan knyta ryggsäck med min bärabarn, med knuten under rumpan på bebis. Ingen höjdare att bära länge i, men medan man lagar mat eller så funkar det utmärkt.

Ja och så kan du ju bära på höften också såklart. :roll:
Användarens profilbild
Av Beatrice
Inte så lyckad bild, men så här ser det ut på ryggen då. :D
Bild
Användarens profilbild
Av amöba
Bra! Tack!! :D
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag försökte mig på ryggsäck igår, men det gick inget vidare. Jag tror att jag är en storlek för stor för att det ska funka (ca 38 på överkroppen). Jag fick till att preciiiis knyta yttersta ändarna under rumpan på Alice innan jag insåg att tyget hade hasat upp över ryggen på henne... Men vad är det den varianten kallas, typ sling back?, det funkar ju också.
Användarens profilbild
Av amöba
Har fått prova en bärabarn nu och kunde precis knyta ryggsäck. Men det känns inget vidare att ha knuten, dessutom på det yttersta av tyget, under rumpan så jag satsar på att få tag på en något längre sjal. Tänkte att jag skulle prova att göra ryggsäck med ringsjalen någon dag. Har sett i en gammal tråd att någon trätt igenom ringarna under rumpan istället för knut och det verkar lite säkrare, allrahelst om man kan göra en knut på svansen också.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Men jag måste ju undra hur långa ringsjalar folk har om de kan göra ryggsäck med dem?? Bärabarnsjalen är ju 275 cm lång, och jag tycker det är ganska lång svans på mina ringsjalar som jag har för mig jag sydde 230-240....

För snabbärande på ryggen tycker jag det funkar kalas att knyta som det beskrivs i häftet till BäraBarnsjalen, bara över ena axeln alltså.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Bra tråd. Jag har precis RÅKAT :oops: beställa en BäraBarn-sjal... :twisted:
Användarens profilbild
Av sacha42
Sara med 98+02+05 skrev:Bra tråd. Jag har precis RÅKAT :oops: beställa en BäraBarn-sjal... :twisted:
:app: vilken färg??
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
sacha42 skrev:
Sara med 98+02+05 skrev:Bra tråd. Jag har precis RÅKAT :oops: beställa en BäraBarn-sjal... :twisted:
:app: vilken färg??
Jag är osäker :lol: Alltså det var ett erbjudande i barnensbokklubb och sjalen beskrevs som blåsvart (är det svartpeppar tro?). Jag tyckte inte jag hittade den på bärabarn, men bilden i erbjudandet var usel...

Riktigt spännande med andra ord :lol: Den kostade bara 189:- så jag kunde inte låta bli när jag ändå beställde andra saker :roll: :twisted:
Användarens profilbild
Av amöba
Japp, det är svartpeppar man kan köpa via bokklubben.
Användarens profilbild
Av amöba
Tack Mamasamueli! Där fick jag mina argument för att beställa en från bokklubben, jag med! ;)
Användarens profilbild
Av amöba
Kaffemoster skrev:Men jag måste ju undra hur långa ringsjalar folk har om de kan göra ryggsäck med dem?? Bärabarnsjalen är ju 275 cm lång, och jag tycker det är ganska lång svans på mina ringsjalar som jag har för mig jag sydde 230-240....
Min ringsjal är 190 cm ungefär och jag lyckades få till en ryggsäck med den. La upp en ny tråd med bild.
Användarens profilbild
Av sacha42
Använde min bärabarn mint i dag som halsduk. Fick användning för den då vi var och tittade på kök och klåfingrighetsmaja klämde sina små fingrar i en låda och blev ledsen. Du ska tro att personalen tittade då jag knöt upp Alva med min halsduk :lol:
Smidigt var det dock och Alva blev nöjd och vi kunde titta vidare på kök :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?