Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Adamsmamma
Snälla flickor hjälp mig, var helt övertygad om att jag skulle köpa en Ergo till nu. Började surfa lite och hittade info om Patapum och Sutemi. Och nu är jag alldels förrvirrad.

Har en son på 12 månader som jag planerar att bära länge till. Han väger cirka 9 kilo. Vill kunna bära både på mage och rygg.

Jag är 158 cm lång och smal, vilken bärsele passar mig bäst? Är det fortfarande Ergo eller vad är skillanden på en Patapum t ex? Jag tar gärna emot all feedback jag kan få.

Tack på förhand!!
Användarens profilbild
Av mimpen
Jag har förstått att patapum är lite bättre om man är liten/smal, för den ska visst gå att justera bättre då. Men jag vet inte. Vi har en ergo och den passar maken bra, men jag skulle gärna kunna vilja dra åt den *liiiiite* till, jag är 166 cm lång.
Användarens profilbild
Av Clifford
Du bor inte i närheten av någon här på forumet som har ergo och/eller patapum? På sjalträffar finns säkert en möjlighet att prova båda selarna :)
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Här hemma finns både Ergo och Patapum, du får gärna komma och prova! :D
Av Adamsmamma
Finns det någon av er tjejer som bor i Stockholmstrakten som har både en Ergo och en Patapum, så man kunde få prova. Blir osäker nu. :) Eller känner ni till om det finns någon affär som säljer dessa?
Användarens profilbild
Av Droppen
Boadicea skrev:
Adamsmamma skrev:Finns det någon av er tjejer som bor i Stockholmstrakten som har både en Ergo och en Patapum, så man kunde få prova. Blir osäker nu. :) Eller känner ni till om det finns någon affär som säljer dessa?
Bor inte i Sthlm, men Knyt-an (kolla här till höger bland annonsörerna)finns väl i trakterna, och hon säljer både Patapum och Ergo, och det går säkert att få komma och prova! :) Lycka till!
Även www.sjalar.nu har båda. De har ett Showroom vid Odenplan här i Sthlm.
Lycka till! :)
Användarens profilbild
Av Clifford
Jag har både ergo och patapum :D
Användarens profilbild
Av CeciliaH
Jag är också 158 cm och smal och har provat båda selarna. För mig var Ergon för stor, sonen kunde luta sig bakåt en bra bit när jag dragit åt alla remmar så mycket det gick. Patapumen sitter däremot perfekt. Men jag har hört om dem som inte är så stora som bär med Ergo... så det kanske har att göra med hur man är byggd också? Hoppas du får en chans att prova båda. Lycka till :)
Användarens profilbild
Av Plinga
Jag har en patapum, och är kanon nöjd. jag är 171 cm. och inte jätte smal... Nu har jag fått låna en ergo, och då kan jag säga så här: Gillar inte att spännet på ergon är på sidan, jag får ont. Gillar inte att huvudstödet inte går att ta loss, det går på patapum. Gillar att ergon är lite högre i ryggen, och känns lite djupare än på patapum. Så min patapum vinner helt klart, men den känns för kort i ryggen på barnet, så nu ska jag ha en patapum toddler...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?