Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Maroschka
Hur varma är egentligen sjalar :?:
Dum fråga :oops:

Men säg att vi har -ca 7 grader ute imorgon. Jag hade tänkt att gå och handla och bära Jakob i Meitai:en ute för första gången.
När han åker vagnen brukar jag ha en fleecedress, tussor, mössa, vantar + filatr då. Men nu fins ju inga filar tror ni då det blir för kallt med fleecedressen? Ska man ta en overall över?

Undrar samma sak igen fast sjalen är en easycare :)
Användarens profilbild
Av Elin G
Det beror väl på dels om det blåser och dels hur nära din kropp han är. Blåser det måste ju nåt vindtätt komma över, för fleecen och sjalen släpper båda in vind. Har du honom innanför jackan eller bara på en tunn jacka får han ju mer värme från dig och då behöver han ju mindre kläder än om han sitter utanpå en tjock jacka.
Av Maroschka
Jag kommer ha honom ovanpå min jacka.
Hmm..jamen det blir nog en overall ovanpå fleecen också.

Men ÅÅÅHHH va jag längtar till sommaren och allt bärande :)
Användarens profilbild
Av Elin G
Ja, sommaren är en mycket skönare bärtid...
Användarens profilbild
Av Måsen
Elin G skrev:Ja, sommaren är en mycket skönare bärtid...
Om det inte är för varmt. Också ett problem för oss sjalbärare! :roll:
Användarens profilbild
Av zandrama
Måsen skrev:
Elin G skrev:Ja, sommaren är en mycket skönare bärtid...
Om det inte är för varmt. Också ett problem för oss sjalbärare! :roll:
:iagree:
Våren och hösten är nog bäst ur bärperspektiv... :roll:
Användarens profilbild
Av diddeldi
bärskydd tycker jag är bra för att få vindtätt, overall är lite knöligt att ha i sjal tycker jag.
Användarens profilbild
Av solanna
Nu har vi det inte så kallt här i Stockholm ännu, men när jag bär i MTn så har jag den oftast utanpå min jacka och då har Dante full vintermundering, dvs vindtät fleeceoverall, ullsockor+vindtäta tossor, fuskpolo, vantar och mössa. Somnar han fäller jag upp kapuschongen som extra väderskydd.

Bär jag i långsjalen utanpå jackan har han antingen samma som ovan eller bara en plyschoverall om det är lite varmare, typ ett par plusgrader.

Bär jag i långsjal innanför jackan har han alltid plyschoverallen och då skippar jag ofta tossorna och har bara ullsockor på fötterna.

Men det beror ju mycket på hur kallt det är och hur mycket det blåser, samt hur långt man ska. Ska man gå 500 m till affären för att handla och alltså mest vara inomhus i affären så vill man ju inte ha så mycket kläder att man måste ta av när man kommer in. Då tycker jag att det är bättre att ha lite mindre och istället bära innanför min egen jacka som jag då snabbt kan ta av när vi kommer in.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?