Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Nova
Ska köpa en sele framöver.
Valet står mellan en Patapum eller en Ergo. De verkar ganska likvärdiga när man läser om dem. Har tyvärr inte haft möjlighet att testa någon av dem.

Ni som prövat båda, (spec. de nya modellerna) vad hos Ergon gör att den kostar så pass mycket mer?
Och frågan är om den är värd de extra pengarna eller om man ska köpa budget? Jag menar är Ergon dyrare för att det är mer av ett prestigemärke eller är den helt enkelt kanonmycket bättre?

Patapum har en modell för mindre barn och en för större barn, Ergon passar för både ock? Innebär i praktiken att Patapum måste bytas ut tidigare och isåfall får man köpa ytterligare en om man vill bära tyngre barn. Då blir den ju inte lika ekonomisk längre. Har jag förstått det rätt?
Användarens profilbild
Av naimiez
Se http://www.littlepossums.co.uk/slings/soft-slings.htm.

Jag har en Patapum Toddler, fick den igår....jättenöjd efter bara första premiärturen :-D

Wilma är 17 månader (ca 80-85 cm och ca 10 kg). Fungerade jättebra. Har hört av andra att 6 månader fungerar också men då kan de inte ha armarna utanför. Vart i Västra Götaland bor du? Kan du komma till Göteborgskalaset, Stenungsund eller Trollhättan för där kan du se min :-)
Användarens profilbild
Av Nova
Lite långt att åka tyvärr.
Har 13 mil till Trollhättan, 20 till Göteborg och 18 till Stenungsund enkel resa...

Bor i Töreboda. Mitt emellan Vänern och Vättern. Närmaste städer är Mariestad och Skövde.
Senast redigerad av Nova den ons aug 03, 2005 15:32, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
Av naimiez
Nova skrev:Lite långt att åka tyvärr.
Har 13 mil till Trollhättan, 20 till Göteborg och 18 till Stenungsund enkel resa...
Bor i Töreboda. Mitt emellan Vänern och Vättern. Närmaste städer är Mariestad och Skövde.
Det var ju lite i längsta laget :-D Synd!
Av Sisu
Hejsan!
Jag var hos Småfolket för ett par veckor sedan o provade bägge de nya modellerna.
Ergon satt inget bra på mig och det höll hon som sålde med om...
Lilja kom lixom aldrig så nära som hon behövde för att sitta bra och för att avlasta rätt.
Kändes som att axelbanden var för långa,,,
Patapumen satt bättre och därför blev det den.

Vet inte varför Ergon
satt så dåligt på mig... Jag är ganska liten, men jag är inte superliten...?

Men det är vad jag har att komma med iallafall... :lol:
Av Annsofi
tryckte visst på skicka 2 ggr...
Senast redigerad av Annsofi den ons aug 03, 2005 16:55, redigerad totalt 1 gånger.
Av Annsofi
Nu utgår jag från att det är den nya ergon du funderar på för den skiljer sig en del mot Patapum. Den gamla ergon är däremot i mitt tycke likvärdig Patapum.
Den största skillnaderna mellan nya ergo och patapum är; (ber redan nu om ursäkt om jag glömmer något :wink: )

längre axelremmar (vilket inte sitter bra på alla), dessa ska också vara mer formsydda för att följa kroppen bättre men komfortmässigt upplever inte jag någon skillnad.

(Toddlern har också längre axelremmar och inte heller den sitter riktigt bra om man är kort)

formsytt höftavbärarbälte - sitter perfekt på mina höfter men om det är värt 300 mer...?

lite vadderad i sitsen och framtill- varmt tycker någon, känns dock bra under barnets lår tror jag, själva sitsen beskrivs ofta mer som en påse och i jämförelse med Patapum så är den det.

Ergon har två fickor framtill och kommer i en plastväska.

Patapum är enkel avskalad och utan detaljer. På den nya modellen finns dock ett huvudstöd som jag tycker bättre om än det som sitter på Ergon.

Jag har nya ergo hemma men tvekar inte när jag ska ut, det blir Patapum för att den känns enklare helt enkelt och jag tycker den är smidigare att putta ner i väskan.

Enda fördelen för mig med nya ergo är höftavbärarbältet som sitter kanonbra.

Oavsett om man köper en Patapum eller Ergo (detsamma gäller säkert okcså för Sutemi) så får man en BRA sele! Ergon är dyrare för den har en mängd detaljer och är mer arbetad helt enkelt. För någon är den helt klart värt 300 kr mer och för någon annan är den inte det. Jag kan inte påstå att man får en mycket bättre sele för dyrare peng. Detaljerna med Ergon är positiva för någon men mindre positiva för någon annan, det beror på vad man vill ha. Jag vill ha en sele som tar så liten plats som möjligt och då vinner Patapum.
Användarens profilbild
Av Mia
Bra svar annsofi!
Jag har dock valt ergo då jag har två barn. Ett på 22 mån och ett på två. Då använder jag den med fördel till båda, snart. Mini har bara åkt sjal än så länge.
Användarens profilbild
Av April
Jag har inte testat Patapum Toddler... men jag ver ju hur den "gamla" Ergon är och Patapum är nog snarlik den. Jag vet inte vad det är men min kropp föredrar helt klart den nya Ergon. På mig sitter den kanon.

Det bästa är nog att prova... vi är ju alla olika :-)

Kram
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?