Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Om man gör x-omslut rygg med knut fram, hur gör man för att det ska bli bekvämt över axlarna?. När ni gör korset över ryggen, har ni tyget samlat över axlarna eller utbrett? Jag har det samlat och så känns det som om jag måste dra åt rätt hårt för jag vill ju att det ska bli stadigt, men sedan när jag är klar har jag svårt för att bre ut tyget över axlarna, det har liksom blivit så knöligt. Jag antar att knuten fram gör att tyget blir lite ojämnt och svårt att får slätt.
Användarens profilbild
Av Blixa
Jag brer ut tyget över axlarna innan jag drar åt och så gör jag en snurr på bröstet i stället för knut. Knuten tryckte så hårt på bröstbenet tyckte jag.
Det tog ett par gånger att lära mig att bre ut tyget utan att röra allt för mycket på armarna för att det inte ska bli ostadigt. Sedan tightar jag till allt en gång till när jag vikt tyget över axeln och så blir det stadigt och bra.

Nu blev det nog svamligt tror jag....
Användarens profilbild
Av Helena
Blixa skrev:Jag brer ut tyget över axlarna innan jag drar åt och så gör jag en snurr på bröstet i stället för knut. Knuten tryckte så hårt på bröstbenet tyckte jag.
Det tog ett par gånger att lära mig att bre ut tyget utan att röra allt för mycket på armarna för att det inte ska bli ostadigt. Sedan tightar jag till allt en gång till när jag vikt tyget över axeln och så blir det stadigt och bra.

Nu blev det nog svamligt tror jag....
Den där snurren, vad är det egentligen? Kan du beskriva lite närmare hur du gör den.
Användarens profilbild
Av Blixa
Jag tvinnar ändarna ett varv runt varandra istället för en knut. På samma sätt som en del gör med axelbanden när de knyter en Mei Tai på magen. Ska se om jag hittar någon bild någonstans som visar bättre än jag förklarar...
Användarens profilbild
Av Helena
Frida med Mea skrev:Jag tycker det är bekvämast med kors fram och när man knytit fram drar man ner tyget och viker upp igen, typ som det ser ut på naimiez bild
Jag tycker också att kors är skönt, men jag vågar inte göra det med Saga. Nu med knut kan jag ju sätta fast henne riktigt ordentligt först.
Och sen så har jag sällan fått till det bra med kors, smokingbältet blir tyvärr ofta för löst. Men det kanske kunde funka bättre med Saga som sitter mera still än Miles gjorde.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jag har tyget utbrett över axlarna och viker sen upp kanterna efter jag har gjort slutknuten. Saga kanske är lite liten än, men jag brukar "haka fast" tyget under Gabriels ben när jag dragit det över rumpan och så drar jag åt kanterna innan jag sen knyter fram. Och också liksom "borsta ut" eller släta ut tyget innan knuten så att inga ojämnheter gömmer sig...
Användarens profilbild
Av Helena
Jag gör så här när jag tänker efter. Ifall någon kan kommentera ifall det är något som är knasigt.

Jag sätter upp Saga på ryggen först, det är lättast så. Sen tar jag sjalen så högt jag kan, helst över hennes armar också, men det är inte alltid det går och spänner åt så mycket jag vill och gör en knut fram. Det är inte alltid skönt att knyta för hårt i det här läget har jag märkt, lagom hårt är bäst. Sedan skakar jag ut sjalen så att jag ser var jag har kanterna och för den utbredd äver axeln, men sedan när jag fortsätter samlar jag ihop den uppe på axeln medan jag brer ut kryssdelen över rumpan och sedan drar jag åt rätt hårt (ibland för hårt). Har jag dragit åt för hårt får jag ju inte in huvudet när hon somnat, men jag antar att jag kan lossa på sjalen litegrand.
Ibland blir det OK över axlarna, men ofta blir ena sidan lite knölig och det går inte så bra att bre ut och vika upp. Kan ju också lite bero på att hon är liten och mycket tyg samlar sig på axlarna eftersom jag inte behöver så mycket tyg till henne, om ni förstår vad jag menar.

Men på Naimiez bild ser det ju väldigt fint ut och barnet är ju rätt litet där också tycker jag det verkar som.
Användarens profilbild
Av Helena
Sara med 98+02+05 skrev:Jag har tyget utbrett över axlarna och viker sen upp kanterna efter jag har gjort slutknuten. Saga kanske är lite liten än, men jag brukar "haka fast" tyget under Gabriels ben när jag dragit det över rumpan och så drar jag åt kanterna innan jag sen knyter fram. Och också liksom "borsta ut" eller släta ut tyget innan knuten så att inga ojämnheter gömmer sig...
Har du tyget helt utbrett då medan du slätar ut tyget, alltså helt utbrett över axlarna? Kanske felet är att jag har tyget samlat när jag gör kryssdelarna? Men så gör jag ju när jag knyter omsluten mage och det går ju utmärkt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?