Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jannika
med andra elastiska sjalar? Tänker mest på Tricot-slen och Moby Wrap, men andra jämförelser är bra att ha också.

jag har läst runt lite och de flesta verkar helnöjda med Sino'n, men det är svårt när de som recenserat inte har jämfört med andra sjalar. Är den verkligen den tunnaste, svalaste? Jag har en Moby sedan tidigare, men vill ha en elastisk till. En tunn och sval att ha inomhus i flera timmar i sträck.

vad tror ni blir bäst, ni som kan jämföra?

Tack för hjälpen!

PS. har ni ngt i gömmorna så är jag ute efter ngt intressant objekt... :)
Användarens profilbild
Av diddeldi
helt klart tunnare. inte jättemycket svalare dock, tycker jag.
Användarens profilbild
Av jannika
men om den inte är så mkt svalare, vad är då fördelen? Under recensioner verkar folk tokiga i sina Sino's, vad gäller elastiska sjalar... varför då?

Är det kanske bättre att satsa på en skön diagonalvävd? jag har amazon antigua, men den är lite stum att bära en nyfödd i... hur är gauze? eller de andra sjalarna ni har testat?
Användarens profilbild
Av Elin G
Om du har en moby så satsa hellre på en vävd än en sino, tycker jag. Alla är tokiga i sina sinos för att det var en liten "hajp" när den kom.Klar det är en bra sjal, men har du redan en elastisk tycker jag verkligen du ska investera i en diagonalvävd istället.
Gåsen tyckte jag var en aning sträv för en nyfödd. Hellre skulle jag köpa en hoppediz, stork, easy eller kanske carry sling.
Användarens profilbild
Av boosten
Jag hade en Moby till I, och nu har vi köpt en sino. Det är stor skillnad i kvaliteten tycker jag, vi köpte mobyn ny och sinon begagnad, och sinon är supermjuk och slät fortfarande, men mobyn är noppig och stel.

Jag har inte testat nån av dem på sommaren, men inomhus känns sinon svalare, vet dock inte hur det blir med sommarhetta, det får framtiden utvisa. :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag hade en hug-a-bub och en Sino när Thea var liten, och Sinon är helt klart tunnare än den (trots att den ska vara tunn och sval). Tycker nog att den var svalare också.
Visst kan du satsa på en vävd istället, men jag tyckte att det var mycket gosigare att bära en sån liten i trikå. Köper du en begagnad kan du ju säkert sälja den igen sen utan att förlora så mycket på det :wink:
Användarens profilbild
Av Mia
Sino eller Hug a Bub skulle jag kopa! :D
Absolut att man ska ha tva trikasjalar sa att en kan vara i tvatten om inte annat :wink: De ar sa mysiga att bara spadis i sa man far passa pa! De gar ju alltid att salja igen!
Användarens profilbild
Av jannika
det är lite delade meningar! :) men det verkar väl som att jag iaf inte kan gå fel med en Sino, om jag hittar en till ett bra pris. Vi får väl se om det behövs. Med Flisan behövdes aldrig en 2a elastisk, då hon inte kräktes mkt och vi har maskin hemma, så det gick snabbt att vaska upp och torka.

Det tråkiga med de elastiska är att färgerna är lite tråkiga, eftersom de är enfärgade. De vävda är ju så fina i färg och mönster... :)

jag tackar så mycket för guidning och hjälp. Fler tillägg är fortfarande välkomna. beslut är långt ifrån fattat! :) tittat lite på didy och easy och undrar om de är så mysiga som ni säger? då kanske det inte är så tokigt att ta en sån istället....

ojoj, beslut, beslut... :D
Användarens profilbild
Av Mia
Dessa verkar fina!
http://www.pepplon.se/product_info.php? ... ts_id=2275

Gypsymama har trikasjalen Balibaby Stretch se nagra ex pa
http://www.slingdiva.co.uk/
Jag kanner henne som har den shopen sa jag vet att de kan skickas till sv. Vet inte om de saljs pa andra stallen an dar och USA...

Hug a Bub har sjalar med fickor i avvikande farg med eller utan monster pa.
http://www.hugabub.com/flex/hugabub_colours/142/1

Det ar de jag kan komma pa nu som inte ar enfargade.

:wink:
Av Jenny
Mia skrev:
Gypsymama har trikasjalen Balibaby Stretch se nagra ex pa
http://www.slingdiva.co.uk/
Jag kanner henne som har den shopen sa jag vet att de kan skickas till sv. Vet inte om de saljs pa andra stallen an dar och USA...
Mia: de där var ju helt sjukt fina!!
Användarens profilbild
Av Helena
Jag bar nästan bara i vävd från början. Jag tyckte det var skönt med lite värme när bebisen var nyfödd och lite kall och mysigt också när man gick ut. Vi har en indio med ull i som är jätte mjuk och skön och lite tunnare än en del vävda sjalar. Men nu använder jag den mest utomhus.
Easycare är ju också tunn och mysig för små bebisar. Jag tycker man ska satsa på en ganska tunn vävd sjal, annars blir det lite klumpigt för små bebisar, men allra helst diagonalvävd.

Nu när Saga är två månader är vävd också jätte skönt, eftersom hon guppar omkring så mycket när hon är vaken och då håller den vävda sjalen emot mycket bättre än en trikåsjal.

Bild
Här är Saga när hon är riktigt liten i indion.
Användarens profilbild
Av jannika
Oj, så snygg! Och den lilla foten som sticker ut... :love: Så gulligt!

Ja, om man får tag på en riktigt ingosad, diagonalvävd sjal så kanske det är ngt att satsa på... ojojoj, så svårt när man inte får kännt på de innan man köper hem dem... Får se om jag kan ta mig till en sjalträff ngn dag...

Tack för svar och mysig bild. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?