Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av surftrollet
...och jag ångrade mig redan i trapphuset.

Nåväl, väl ute traskade jag iväg med gott mod. Varenda trottoarkant är ju jobbig med vagn! Och att julhandla, tja... man måste ställa den nånstans och sedan rusa iväg dit man inte kan köra med vagnen, försöka hålla koll på vagnen under tiden, gunga vagnen så att lillkillen inte ska vakna (vilket han alltid gör ändå), fatta snabba beslut så att man kan komma tillbaka till vagnen.

Så, hur går det då till när man fattar såna här beslut? Jag tänkte nog att jag skulle ge vagnen en chans till, och jag hade lite ont i ryggen.

En sak som irriterar mig med dagen är att en sjuksköterska som alltid annars bara sett mig med sjalen, sa att "ja nu när han börjar bli lite större så är det ju viktigt att han får rörelsefrihet så det är jättebra att du har slutat med sjalen!" Han är inte ens 2,5 månader, jag hade tänkt bära honom länge till, om han vill!
Av Aelia
esarina skrev:

En sak som irriterar mig med dagen är att en sjuksköterska som alltid annars bara sett mig med sjalen, sa att "ja nu när han börjar bli lite större så är det ju viktigt att han får rörelsefrihet så det är jättebra att du har slutat med sjalen!" Han är inte ens 2,5 månader, jag hade tänkt bära honom länge till, om han vill!
:shock: :shock: :shock: Jag använde vagn i början, och kunde inte fatta hur man kunde sluta att använda vagn men sen slutade jag oxå, och den användes inte till lillkille var 10 månader. Vilken dum sjuksköterska :shock:
Användarens profilbild
Av emelie
esarina skrev: En sak som irriterar mig med dagen är att en sjuksköterska som alltid annars bara sett mig med sjalen, sa att "ja nu när han börjar bli lite större så är det ju viktigt att han får rörelsefrihet så det är jättebra att du har slutat med sjalen!" Han är inte ens 2,5 månader, jag hade tänkt bära honom länge till, om han vill!
ja, för i vagnen har ju barnet en helt otrolig rörelsefrihet :roll:

vagnen är en vanesak. har man mkt packning eller mkt att handla är den jättebra att lägga saker på. :wink:
Användarens profilbild
Av milimani
Konstigt sagt av sjuksköterskan. Och i en liggvagn texkan ju barnet inte se sig om alls nästan. Och i en sittvagn har de ju sele, så så var det med den rörelsefriheten.

Tycker vagnen är praktisk i vissa lägen, tex när jag ska gå och handla själv eller om jag nån dag har väldigt ont i ryggen. Eller om jag ska nånstans med mycket packning (vi har ingen bil), men annars är ju sjalen smidigast och mysigast!
Användarens profilbild
Av Isanna
Trottoarer än jobbiga med vagn, håller med! Visst är det väl bra när man kan alternera sig och använda båda! I vissa lägen är vagnen klockren och i andra lägen är sjalen bäst. Men jag kan nog inte undvara vagnen ändå, Isa sover i den två timmar varje dag.

Vilken konstig kommenar av sjuksköterskan! :shock: En 2.5 månaders vill väl inget hellre än att vara riktigt nära mamma och pappa?!
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker också det är opraktiskt med vagn.

men hallå, vilken kommentar! och av en sjuksköterska liksom :roll:
Användarens profilbild
Av Annika80
Vagnen är bra i julhandeln om man handlar stora tunga saker, då kan de få åka vagn och man slipper bära dom :D
Jag ska julhandla det sista idag och en sväng till jobbet för att hälsa på.
Men vagnen får stanna hemma, annars är risken stor att vi inte får plats på bussen och får invänta nästa buss 30 min senare, mindre kul.
Användarens profilbild
Av tesoj
Ja vagnen är bra att lasta i. När jag åker in till Umeå åker vi landsvägsbuss. Har babyskyddet i varukorgen under vagnen och när man har mycket saker så ligger de i vagnen. Lilleman åker antingen patapum eller sjal i och med att han ej får plats i vagnen. Ser rätt kul ut när man kommer gåendes med alla saker.
Av surftrollet
Visst har vagnen sina användningsområden, men tvärtemot de flesta verkar jag tycka att den är som mest opraktisk när jag ska handla - utom på vägen till och från affärerna. Att gå i affärer med vagn är jobbigt och att bära upp liggdel + saker jag handlat till tredje våningen är en mardröm. Vi kan inte ha hela vagnen stående i källaren för då blir den stulen.
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag har gått så långt att jag börjat tycka det är jobigt med andras vagnar på stan. Själva har vi slutat att använda vagnen ser för det mesta inget behov till det. Är så mycket smidigare att bära Finn. Jag brukar bara handla så att det får plats i en stor ryggsäck och två vanliga plastpåsar, det för att det ska gå lätt att ta sig hem. Då jag inte har körkort brukar vi dock storhandla hela familjen istället. I affären är det självklart sjal som gäller.

Senast jag använde vagn var när vi åkte tåg. Jag och barnen skulle till mina föräldrar och både bilstolarna och våran packning fick plats på vagnen vilket gör byte mellan tåg smidigare.

Det med vagnar i affärer, var in i en affär här i Lund som har ganska smala gångar plus att alla måste gå samma väg runt i affären. Det var en som tog med sig sin tvillingvagn in och verkade inte förstå varför det var så många som gick tätt bakom henne. Samtidigt som jag själv ville ha vagnen nära mig när jag använde den till barnen så tycker jag att man får försöka visa hänsyn till omgivningen och kanske stanna till på ett sätt så att andra kan ta sig förbi. Detta gäller faktiskt de flesta och inte bara de med vagnar, men en tvillingvagn märks ganska mycket när det blir 30-40 cm kvar av gången i affären.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?