Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
som vi inte gillar så mycket på www.sjalar.nu

Jag har kollat lite i det tyska häftet som följer med Easycare sjalen och där pratar de hela tiden om "knäveck till knäveck" och skriver på något ställe om att den postionen är bra för barnets höfter. Den blonda kvinnan är ju jätte duktig på knytningar. Så Easycares inställning kan ju inte vara att man ska sätta barnet slarvigt i sjalen.
Användarens profilbild
Av solanna
Ja, och sedan ser det ju ut att vara typ samma bild på allihop och så har de bara bytt färg på sjalen på elektronisk väg. På något vis känns det så trist att så bra sjalar har så dåliga och tråkiga reklambilder. Man kanske borde maila Easycare och föreslå en förnyelse?
Användarens profilbild
Av Helena
solanna skrev:Ja, och sedan ser det ju ut att vara typ samma bild på allihop och så har de bara bytt färg på sjalen på elektronisk väg. På något vis känns det så trist att så bra sjalar har så dåliga och tråkiga reklambilder. Man kanske borde maila Easycare och föreslå en förnyelse?
Men bilderna visas ju inte på www.easycare.at eller har ni sett dem där? Kanske de är specialgjorda för www.sjalar.nu och så fick de bråttom och gjorde lite dåliga bilder.
Användarens profilbild
Av Helena
Frida med Mea skrev:
Helena skrev:
solanna skrev:Ja, och sedan ser det ju ut att vara typ samma bild på allihop och så har de bara bytt färg på sjalen på elektronisk väg. På något vis känns det så trist att så bra sjalar har så dåliga och tråkiga reklambilder. Man kanske borde maila Easycare och föreslå en förnyelse?
Men bilderna visas ju inte på www.easycare.at eller har ni sett dem där? Kanske de är specialgjorda för www.sjalar.nu och så fick de bråttom och gjorde lite dåliga bilder.
Tror ni verkligen det, det skiljer allt lite på varje bild och lite sämre knytnign på vissa också.
helena, det var väl du som ahde mailat sjalar.nu och frågat och fått till svar att de var gjorda av easy care själva bilderna, elelr var det någon annan som ahde mailat :?:
Ja, det har du ju rätt i, att på vissa bilder sitter barnet bättre och på vissa bilder sämre, men de ser lika glada ut på alla bilder, kanske det är därför som man tycker att de är lite lika. Jag trodde kanske mer att bilderna var gjorda av Easycare, men just för den svenska marknaden.

För Easycare själva använder ju inte bilderna och de säljer ju inte heller purpursky ännu. Mysko.
Senast redigerad av Helena den tis dec 19, 2006 21:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Helena
Egentligen är det ju inte förbjudet att visa bilder med dåliga knytningar när det gäller vävda sjalar, men det är inte så ofta man ser sådant. Det är ju mest trikåsjalarna där barnen sitter lite hur som helst.
Så jag tänkte liksom att alla som gör vävda sjalar är lite mer insatta i det här med ergonomi. Och jag tror att Easycare också är det, speciellt när jag läste deras tyskspråkiga instruktionshäfte.
Och därför tycker jag det är så konstigt att de valt en modell som inte kan knyta.
Men nu ska jag sluta tjata om detta. :D
Användarens profilbild
Av Helena
Frida med Mea skrev: Tror ni verkligen det, det skiljer allt lite på varje bild och lite sämre knytnign på vissa också.
helena, det var väl du som ahde mailat sjalar.nu och frågat och fått till svar att de var gjorda av easy care själva bilderna, elelr var det någon annan som ahde mailat :?:
Jo, det var jag som mailade och gnällde :oops: och Ulla trodde att man kanske inte var så noga med ergonomi där som vi är, men det tror inte jag. För jag tror att Easycare måste ju ha gått lite i Didymos fotspår och Didymos är ju supernoga med ergonomi.
Och så skrev hon att hon kunde framföra kritiken, men hon visste inte om det skulle hjälpa. Men nu är hon ju sjukskriven, så hon har ju säkert annat att tänka på. Men jag tycker det är lustigt att Easycare inte ens själva använder bilderna, nästan som om de fattat att de inte är bra. :shock:
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
På regnbågsbilden t ex sitter ju barnet rätt bra...

jag tänker som så att kanske barnet itne är vant vid sjal! Barn som inte är vana vid sjal tycker jag ganska ofta spjärna ut sig och försöker vara raka...Och då blir det ju lätt så. Är det då en modell och en fotograf kanske de inte tänker på det eller kanske inte kunde få barnet att sitta "som det ska"...
En teori bara...
Användarens profilbild
Av Helena
fantasiflicka skrev:På regnbågsbilden t ex sitter ju barnet rätt bra...

jag tänker som så att kanske barnet itne är vant vid sjal! Barn som inte är vana vid sjal tycker jag ganska ofta spjärna ut sig och försöker vara raka...Och då blir det ju lätt så. Är det då en modell och en fotograf kanske de inte tänker på det eller kanske inte kunde få barnet att sitta "som det ska"...
En teori bara...
Ja, fast då borde man ju ta en sjalmamma och ett sjalbarn, borde väl inte vara så svårt att hitta. Även ett sjalbarn kan ju spjärna emot, men jag tycker att kvinnan knyter för löst.

Här kämpar vi sjalare med knäveck till knäveck och grubblar över grodpositionen, och sen så kan inte ens Easycares modeller knyta.
Användarens profilbild
Av Helena
Frida med Mea skrev:Helena: jag tänkte att du har säkert rätt, för der verkar som att amn inte använder sig så mycket av omslut utomlands. Och det är inte många som vill ha så långa sjalar som vi vill ha här i sverige.
Säkert ahr de tagit bilderna för att vi knyte5r omslut här. Tänk på heppediz och deras variant som bara är upp till 6 månader.
Förstår du vad jag menar?
Ja, Easycare rekommenderar ju egentligen inte x-omslut, utan mer dubbel-x och bas-x, för det ska vara så omständligt med x-omslut. Kan ju vara att det blir väldigt varmt i omsluten knytningarna om man bor lite längre söderut också, vet inte hur klimatet är i Österrike.

Ja, då är det väl som ni säger, de tog en modell som fick ett barn som inte var ett sjalbarn, men var väldigt sött och glatt och så blev det som det blev.
Användarens profilbild
Av Helena
Frida med Mea skrev:Nu drar jag alla över en kant och gissar hej vilt.
Men akn det inte vara så att man använder sjalen på ett annat sätt än vad vi gör här? Lite mer som man använder sin bb-sele, tänkte jag då.
Alltså när det är nödvändigt.

Vintrarna är inte så varma i tyskland och österrike heller
Menar du att man lätt vill kunna ta i och ur barnet? Eller menar du mer att man använder babybjörn-knytningar?

Jag vet inte hur det är i Österrike. I Tyskland tror jag att många sjalare är jätte noga med ergonomin, pga att Didymos propagerar så mycket för det.
Och jag uppfattar att Easycare har liknande formuleringar i sina knytanvisningar, typ bär inte framåtvänt osv, knäveck till knäveck osv.

Men sen vet man ju inte hur det ser ut i praktiken, ifall sjal är väldigt vanligt, då bär väl folk på alla möjliga vis. Och det har ju inte Easycare så mycket kontroll över.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?