Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sol
Ny här hos er. Är mamma till två barn och bor på Öland.

Har använt UBW till mitt yngsta barn och trivts med det. Nu behöver jag en ny då han är alldeles för stor för den. Jag vill helst bära på höften och ryggen. Har aldrig använt en vävd sjal och kan inte knyta (ännu). Vill helst ha en sjal som är lätt att slänga på sig. Hur funkar en bärabarnsjal? En kompis till mig tyckte den var för krånglig och sålde den på en gång, så jag känner mig lite orolig.

Jag är 175 cm lång, väger 60kilo och barnet är ett år och väger strax över 10 kilo och är 80 cm lång.

Någon som vill hjälpa mig? :lol:
Användarens profilbild
Av Alven
En vävd sjal är inte alls krångligare än UBW på något sätt. Testa du, det finns visst en tjej i Kalmar som gärna visar sjalar!
Användarens profilbild
Av April
Jag skulle också satsa på en lång vävd sjal om jag vore som du. Tror inte heller att det skulle vara några problem för dig, då du redan är van vid långsjal.

Jag tycker att en ringsjal är ett bättre/lättare alternativ till BäraBarn-sjalen. De är lite lättare att reglera och att få rätt...

Om du skulle tycka att det är "krångligt" med långsjal - så kan du ju även köpa en Ergonomisk Sele för äldre barn (Ergo, Patapum eller Sutemi).

Det bästa vore nog om du kom på en sjalträff, eller träffade en sjalambassadör - för då kan du ju känna och klämma lite (samt prova) innan du bestämmer dig ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av mia75
Jag tycker faktiskt bättre om bärabarn sjalen än om ringsjalar, krångligare i början, men har fler användningsområden, funkar till enkel ryggknytning också, och det är utmärkt som filt och solskydd i vagnen också! :wink:
Men den är bäst till snabb-bärande, om du ska bära länge så är helt klart en vävd långsjal det bästa! Som Alven skrev, testa hos någon som har sjalar, då vet du vad du vill ha sen! :D
Användarens profilbild
Av sol
Det finns alltså någon som visar sjalar i Kalmar? Vore kul att komma dit och kika.

Är nog inne på en ringsjal iallafall. Men vilken? Pust, jag blir alldeles villrådig, måste nog vila hela natten innan jag kan ta ett bra beslut. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?