Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Aelia
Easy är väldigt lättknyten.
Längd beror på om du vill ha knytet fram eller på ryggen.
Användarens profilbild
Av svas
Åsa! Jakob ser så fin ut. Och vilken vacker bild på dig och Iris med havet bakom.

Jag kom förresten på precis att jag först kan kolla i galleriet här på Sjalbarn... där finns ju många bilder.
Användarens profilbild
Av mojsan
svas skrev:Sedan är det Didymos. Har någon en bild på Jakob?
Kolla under galleri och didymos, ganska långt ner där finns det en blid på jakob. Den är ganska lik verkligheten skulle jag säga, min jakob ser ut sådär. Det rostbruna fältet är lite bredare än det röda. Annars kommer här en gammal bild: Bild
Jakob är min skönaste sjal :heart:
svas skrev: Och så har vi Hoppediz. Bra pris! Kring 650 kr. Men är den varm??? Jag föll pladask för Havanna, även om Nairobi är väldigt fin också.

Fin, men inte svalast. Du borde pallra dig till en sjalträff o känna lite! Känner du dig osäker kanske du skulle träffa nån av ambassadörerna lite mer privat...
svas skrev: Vilken LÄNGD? Jag är alltså 160 cm lång och normalt en storlek 36. Just nu ligger jag några kg plus efter graviditeten. Är det 4,6 eller 4,7 i längd jag ska kolla på, eller räcker en sjal på 4,2?

Jag skulle tro att en 4,2 räcker öfr dig, men det är lite olika hur man känner. Men jag kan knyta det mesta iaf i ändarna med en 4,7, och jag är 160cm o drar väl snarare 42-44... Men även här är det klokt att känna sig för. Eller chansa...
Användarens profilbild
Av svas
Mojsan: jag kom precis på det där med galleriet... JAKOB är nog min favorit hittills utseendemässigt.

Åsa: jag kollar gärna bild efter jul på Öken för den har jag inte hittat någonstans.

Carrysling Paradiso???????????????????? Någon med bild???????????
Användarens profilbild
Av svas
Matildamamma: jag bor i Jakobsberg. Tjejen som lärde mig knyta trikåsjalen bor precis runt hörnet. Var bor du? Jag återkommer gärna efter helgerna med förslag till en träff.
Användarens profilbild
Av svas
Åsa, oj - ditt barn heter kanske inte Iris kom jag på. Det står Jakob och Iris. Iris kanske är en annnan sjal... :oops: :oops: :oops:

Nu börjar jag känna ett stort behov av att få klämma på en Jakob för denna är helt klar min favorit hittills när jag kollar på bilder. Är en Didymos svalare än Hoppediz?
Användarens profilbild
Av Scharlott
svas skrev:Amazonas carrysling. Den är tydligen sval vilket är viktigt för mig. Färgen Paradiso ser oerhört fin ut. Har någon en bild???? Detta är ju också en mycket billig sjal förhållandevis.
Här kommer två foton på Paradiso:
Bild
Bild

... och två på härliga Lollipop :wink:
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av sunne2005
På tisdag är det sjalträff i Bålsta. Där kan du få klämma och knyta massa fina sjalar. :D
Användarens profilbild
Av svas
Är det skillnad mellan Amazonas antiqua och Amazonas carry sling?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Hoppediz är varma :roll: Jag kan bara ha min utomhus, inomhus blir det jättevarmt. Dessutom är det lite svårare att få till en bra knytning på den just eftersom den är lite klumpigare än easy och didy.
De kostar ju tyvärr lite mer, men andrahandsvärdet är också mycket högre :wink:
Längden är svår, men kanske att du skulle klara dig med 4,2 om du är beredd att knyta längst ut på ändarna. Annars 4,6-4,7.
Användarens profilbild
Av iac
svas skrev:Är det skillnad mellan Amazonas antiqua och Amazonas carry sling?
De finns i samma färger, men är vävda med olika teknik.
Carry Sling är korskypert (diagonalvävd) till skillnad från Antiqua som är vävd i tuskaft. Generellt är kypert mer avlastande.
Jag tror att Antiquan har fransar också? Carry Sling har iaf sneda ändar.

Jag är väldigt förtjust i min Carry Sling Lollipop! :-)
Jag är 168 och har den längre, kanske att du klarar dig med den kortare, det beror ju lite på vad man har för omkrets också. :-) Min sambo skulle kanske kunna ha den kortare och han är bortåt 180... men lite plattare än jag då... :-)
Jag har för mig att bara en långsida är med i måtten, dvs sjalen är en sneddad ände längre än det angivna måttet. Rätta mig gärna någon om jag minns fel... (eller så kan jag sammanföra sjalen med ett måttband)
Användarens profilbild
Av Anso
Titta även på BB-slen som jag precis såg hade nya färger. "Passionsfrukt" ser på en amerikansk bild ut att vara brun och orange. Kan tyvärr inte lägga in en länk ifrån det forumet men du kan reigstrera dig på www.thebabywearer.com och sedan söka på babylonia eller bb-slen så kommer det upp lite trådar. Sjalen finns hos www.stellaris.se
Vet inte hur tunn och sval den nya varianten av BB-slen men jag har för mig att den är rätt tunn, eller????
Användarens profilbild
Av Monique29
Min antigua är den dyrare varianten och har lite frans :)
Användarens profilbild
Av svas
Än en gång måste jag bara få fråga hur varm/sval en didymos är i jämförelse med easy? Att den är svalare än en hoppe har jag nu förstått.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?