Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!
Funderar på att investera i en bärsjal men skulle behöva lite råd...Har två underbara pojkar, en på 2 år och en på 2 mån. Den äldsta har trivts var man än lagt och burit honom (spjälsäng, barnvagn och Babybjörn) men vår yngsta gillar inget av dessa alternativ. Han vill helst bli buren i famnen hela tiden, liggandes eller upprätt, vilket nu börjar bli lite tungt då han väger dryga 6 kg. Jag skulle vilja kunna bära honom och ändå få händerna fria till att göra annat, som att leka med min 2-åring, få saker och ting gjorda hemma och även orka gå längre promenader. Med storebrorsan fungerade Babybjörnen perfekt till detta, men som sagt, i denna trivs inte lillkillen och dessutom får jag mjölkstockning :( av selen som trycker mot brösten. Därför undrar jag också vilken sjal som är bäst utifrån detta, dvs trycker minst mot brösten.
Jag skulle behöva en sjal för såväl kortare som längre stunder, vill gärna att det ska gå snabbt att ta på sig sjalen och gillar inte riktigt de stora långa sjalarna. Har iofs inte provat dem men känner jag mej själv rätt är de för krångliga och bylsiga för mig. Vill gärna kunna bära pojken i vagga och upprätt, har inga problem med ryggen. Har funderat på en Tri-cotti, eller Ringo och Moby eller ev. Hoppediz.

Mycket tacksam för råd! :)
Användarens profilbild
Av April
Då din kille fortfarande är så liten, tycker jag att en trikåsjal hade varit ett bra första alternativ. Så min rekomendation får bli en trikåsjal (ex. MobyWrap - som du nämde) till att börja med. Vill du inte ha så lång trikåsjal, kan du ju istället satsa på en Pikku-Ruu (eller korta ner en Moby Wrap ;-))

Kram
Användarens profilbild
Av jag71
Jag köpte en långsjal när min skrutt var tre månader just för att kunna ha den ett tag. Inga problem med att d en är krånglig eller så. Ibörjan var jag väl lite fundersam över hur det skulle gå men hittills är det bara ryggknytningarna som inte blir bra jämt - så det ska jag öva mer på.
Av Majblomma
Satt precis och läste DN och vad får jag se på familjesidan, att DU och denna hemsidan gratuleras idag! :o :D Vad kul, Grattis! Ser det som ett tecken att jag ska skaffa mej en sjal eller två. Dessutom hann jag testa att bära min pojke i en sarong, som det stod att du gjort, fast knuten likt en ringsjal på snedden liksom, med knut istället för ringar. Lillkillen blev helt lugn och verkar stortrivas! :D

Tack igen för snabbt svar, ska kika på Pikku-Ruun oxå!
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Majblomma!
Imorgon har vi sjalträff i Karlskrona.
Läs under sjalträffar. :D
Av Majblomma
Tack för råd, har nu beställt en kolsvart Pikku-Ruu och en Ringo havssäv för paketpris! Det blir nog perfekt! :D
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Åh vad bra beställt majblomma. Vilket drömpaket! Tror du kommer bli helnöjd! Lycka till med bärandet!

Kram Pia
Användarens profilbild
Av April
Åhhh... vad härligt! Jag har en Ringo Havssäv och ska skaffa en kort trikåsjal som t.ex. Pikku-Ruu om det blir syskon :-D

BRA VAL :lol:

Kram
Användarens profilbild
Av Anna
Ja det blir nog bra. Hoppas nu det funkar som tänkt. Annars så vet du ju vart du skall vända dig om du behöver tips och råd. Här finns alltid någon som kan försöka sig på lite vägledning.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?