Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av svas
Nu är jag nästa övertygad om att jag ska investera i en vävd långsjal. Därför ber jag er sjaltokiga gummor ute i stugorna om hjälp att hitta MIN sjal... :hello:

*Jag är total nybörjare. Har burit i trikåsjal i två månader nu men har aldrig testat en vävd sjal. =sjalen ska vara relativt lättknuten.
*Jag är kort (160 cm) och Lilla S som ska bäras är varmblodig. =sjalen ska inte vara alltför lång och den ska vara hyfsat sval.
*Lilla S kommer att bäras när han är ca 5 månader till 1 år. Han kommer främst bäras utomhus på korta och långa promenader. Eventuellt kommer jag bära honom på en fjällsemester i italienska alperna i sommar (men då lutar det mer åt en Ergo). Jag har tänkt bära honom på magen/bröstet, och även på ryggen om jag lyckas lära mig de knytningarna. =det ska inte vara en ringsjal utan jag behöver kunna göra knytningar som tillåter minst ett par timmars bärande utan att jag eller Lilla S blir obekväma.
*Den får mer än gärna vara full av färg (randig?), helst i höstiga toner typ roströd, orange, varmt gul, beige, olivgrön/mossgrön...

Så, vilken sjal är det jag letar efter?????

Efter jul hoppas jag att jag kan få delta i någon sjalträff, eventuellt ordna en egen här i Järfälla, så att jag kan få klämma och känna samt lära mig knyta. Men det skulle vara kul att redan nu få tips på vilka sjalar som passar mig, så att jag kan ägna mig åt lite myssurfande på de olika sjalförsäljarsiterna.

Tack på förhand! :urule:
Senast redigerad av svas den lör jan 13, 2007 13:42, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av tinaw
En hoppediz Nairobi tänker jag på på en gång. Fast de kanske inte är tillräckligt svala? mjuk, fin och eldig sjal iaf
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
... och jag tänker på en Easy care Lava.
Användarens profilbild
Av Monique29
Hoppediz paris
Didymos jakob
Stork anna, ulli
Användarens profilbild
Av Monique29
Inka :heart: :heart:
Av Aelia
Easy Lava skulle passa er perfekt då :wink:
Användarens profilbild
Av annalys
Och mitt förslag är en Amazonas Carry Sling, men jag kommer inte riktigt ihåg vad de höstliga färgerna heter.

Men de andra förslagen är också bra! Lite beror det ju på hur mycket pengar du är villig att lägga, sedan tycker jag färgen är viktigast.
Användarens profilbild
Av sacha42
en easy lava eller eld :D
Användarens profilbild
Av solanna
Easy Eld tycker jag uppfyller alla dina krav, men den är ju lite dyr förstås. Å andra sidan är andrahandsvärdet högt så man får ju igen en hel del av pengarna om man säljer sedan.

En livebild på vår Eld kan du se här. Höstigare sjal får man leta efter tycker jag.

Bild
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Eller en easy sol, den är ju orange och randig. Didy ellips var annars min första vävda sjal och den tyckte jag var lättknuten och mjuk, en röd sån kanske?
Användarens profilbild
Av mojsan
annalys skrev:Och mitt förslag är en Amazonas Carry Sling, men jag kommer inte riktigt ihåg vad de höstliga färgerna heter.
Utan att själv ha någon, förutom på planeringsstadiet, så håller jag med. Spana in lollipop, gultonad, multifärgad pigging!!! Lite billigare men ändå sval och trevlig...
Användarens profilbild
Av svas
Åh tack för alla svar! Vilka härliga entusiaster ni är! Nu har jag surfat runt en stund och kollat in era förslag.

Först och främst rekommenderar ni Easy care. Är det för att den är enkel att knyta??? Är den enklare än Didymos och Hoppediz? Jag tycker främst Öken är vacker (har någon bild på denna?), men även Eld och Lava. Fast dyr, strax över tusenlappen.

Sedan är det Didymos. Har någon en bild på Jakob? Färgmässigt ser den fin ut men ändå svårt att föreställa sig hur hela sjalen ser ut när man bara ser en liten tygbit.

Och så har vi Hoppediz. Bra pris! Kring 650 kr. Men är den varm??? Jag föll pladask för Havanna, även om Nairobi är väldigt fin också.

Slutligen Amazonas carrysling. Den är tydligen sval vilket är viktigt för mig. Färgen Paradiso ser oerhört fin ut. Har någon en bild???? Detta är ju också en mycket billig sjal förhållandevis.

Vilken LÄNGD? Jag är alltså 160 cm lång och normalt en storlek 36. Just nu ligger jag några kg plus efter graviditeten. Är det 4,6 eller 4,7 i längd jag ska kolla på, eller räcker en sjal på 4,2?

Detta är ju himla kul....
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Jag skulle också säga Easycare eller Didymos. Välj en färg som du gillar.

För övrigt röstar jag också för en sjalträff i Järfälla, så slipper man åka å långt :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?