Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av EmmaD
Hej!
Jag har nu när min andra son är 7 mån, (10 kilo) bestämt mig för att det nog vore bra att ha en sjal. Har varit sugen tidigare men haft babybjörn och tyckt det var onödigt med en till utgift. Märker nu att det finns många tillfällen då jag fortfarande skulle hehöva bära honom och får ont i rygg och axlar utan hjälp. Har kommit fram till att jag måste ha en vävd långsjal. Jag är osäker på längd och märke då jag alldrig provat någon. Tror att 4,6 räcker för det jag vill kunna göra med den men är osäker.
Finns det andvändare i Göteborgstrakten som skulle kunna träffa mig och tippsa om sjalar?
Tacksam om snabba råd då jag inte vill vänta en dag till på att börja använda min sjal.
Hälsn Emma :?
Användarens profilbild
Av jag71
Kolla under bärsjalsambasadörer eller under sjalträffar. Sen så har jag för mig att edenbaby håller till/bor i göteborg. Skulle inte tro att det är några problem att få hjälp därifrån heller.

Lycka till med att hitta EN sjal! :lol: Jag trodde att jag bara behövde en sjal då jag köpte min första (som uppfyllde alla mina krav), idag tror jag att jag 8-9 långsjalar, 2-3 kortsjalar, 5 ringsjalar (och tre till på g), 4-5 olika abc-selar och en ergo (som är sambons), 1 trikåsjal och en massa sjalar som jag skulle vilja ha! :wink:
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
Det finns massor av sjalare i Göteborgstrakten. Som "jag71" skriver så finns edenbaby.se här, närmare bestämt i Mölndal. Det gör även spencer.se

Göteborgarna träffas oftast minst en gång/vecka på sjalträff. Du kan hitta när inne på Bärsjalsträffar

Och är det inte en sjalträff nu i helgen? Kollar upp det och återkommer.

Jo, träffen är hemma hos sarai, idag lördag och här är länken: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=39430

Sedan vet jag inte vad som blivit bestämt i den här tråden. Kungälv, tror jag: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=39746
Användarens profilbild
Av Sarai
Hej Emma!
Vi Göteborgare hjälper gärna till. Har du möjlighet att ta dig till Kungälv på onsdag? Det verkar som om det blir rätt så många som kommer, så då finns det chans att pröva sjalar av de flesta märken. Är det något särskilt du vill titta på får du gärna hojta till i den tråden innan, så att vi kan ta med.
Annars vill jag också rekommendera edenbaby.se, spencer.se eller även mammabarn.se. De två första finns i Mölndal, den sista sidan drivs av en sjalmamma i Ingared, mellan Lerum och Alingsås. Jag tror att alla tre visar sitt sortiment om du ringer och beställer tid i förväg.
Lycka till med sjalinköpet!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?