Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Känns det någon skillnad i tyget mellan Storchenwiegen och Hoppedizen? Jag tycker att Storchenwiegen är så skön, tyget är liksom lite glatt och jag gillar det. Min Girasol är lite mer flanellaktig. Hur är det med Hoppedizen?
Användarens profilbild
Av Ingrid
Hoppedizen är lite tunnare än Storchenwiege och lite glesare vävd. Den är ännu mer elastisk, eftersom den är lite glesare och mjukare i tyget. Som jag tror kan den bli en fin sjal även på sommaren, eftersom den är luftigare. Att den är mjukare och mer "töjbar" tror jag gör den mysigare till ett nyfött barn som ny. Men en använd Storchenwiege blir ju också mjuk. Ska man säga något negativ om Hoppedizen, så tror jag att den inte är av samma superkvalitet som Storchenwiege. Men väl så bra kvalitet ändå. Det är väl där prisskillnaden ligger. Storchenwiege har annars varit min favoritsjal hittills, jag får väl se om jag ändrar mig. Det finns också många fina färger på Hoppedizen, och den har också ett praktiskt litet mittmärke, så man ska slippa leta så efter mitten när man knyter.

/Ingrid
www.babydesign.se
Användarens profilbild
Av Helena
Hej och tack för svaret!
Jag gillar också färgerna på Hoppedizen, det finns ju så många att välja på. Kanske du skulle ta in några små docksjalar också??
Användarens profilbild
Av Helena
Nu kom jag på en fråga till. På Hoppediz hemsida säger de att man kan torktumla Hoppedizen. Storchenwiegen ska man ju inte torktumla. Inte för att jag har något behov av att torktumla mina sjalar. Men varför så olika idéer om hur man ska behandla sjalar?

Jätte kul att du tar hit Hoppedizarna!
Användarens profilbild
Av Helena
Katharina skrev:Bra med märke på mitten, det sparar faktiskt lite tid. Ibland när Leo vill upp i sjalen fort blir jag helt stressad av didyns avsaknad av mittmärke. Jag är van att utgå från det på babun. Det vore ju lätt att sy dit ett men men, allt som är lätt blir liksom inte av ;-)
Jag har sytt ditt en liten tråd på Storchenwiegen, för att kunna hitta mitten, men jag får ju leta efter den, så jag skulle också gilla ett sådant där mittenmärke.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?