Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har en Mei Tai, nyligen anländ hem!
Jättefin, men jag anar att banden är för korta... :?

När man knyter axelbanden, ska dom alltså knytas på baksidan sen, alltså först dras runt fram och sen knytas på ryggen?
Det kan inte jag göra nämligen...
Även midjebanden som ju knyts i fram, hur mkt tyg ska finnas kvar när man har knytit?
Jag har ungefär 1 dm och det känns väldigt för lite!

En annan undran jag har, har hört och läst på flera ställen om en s.k. "sjal-knut", vad är det?!
Jag knyter med vanlig dubbelknut, och ibland blir det ju lite klumpigt och ibland känns det oxå som om det inte håller så himla bra... glider lätt då!

Nån som kan hjälpa mig och tipsa? :)
Användarens profilbild
Av Linnea
hinner inte länka in, men på förstasidan till sjalbarn finns knytbeskrivning till MT, har du sett dem men undrar ändå?

om jag bär min dotter på magen så knyter jag fram under rumpan, och om jag bär henne på ryggen knyter jag fram på min mage/höft...

men jag antar att knuten lika gärna kan hamna på ryggen egentligen :hmm: beroende på hur du drar banden och hur långt de räcker då förstås :wink:

om det känns bekvämt för dig så är det nog bra, en sjalträff där du kan få lite tips kanske kan hjälpa!?

när jag knutit midjebanden blir det inte heller mycket tyg kvar, jag brukar inte göra rosett ens utan bara en dubbelknut

sjalknut kanske är den som rekommenderas på www.barabarn.se vilket jag tror är en löpknut eller vad de nu heter... själv gör jag oftast en halv rosett eller vanlig dubbelknut

lycka till :D
Användarens profilbild
Av Kristina
En sjalknut för mig är en råbandsknop. Glider inte och är lätt att få upp. Googla för instruktioner.
Användarens profilbild
Av Siggan
Om bär barnet på magen i Mei Tai kan du knyta axelbanden på magen under barnets rumpa eller dra de runt dig och knyta på ryggen beroende på vad de räcker till.

Om du bär barnet på ryggen är det lättare om man kan dra fram axelbanden och knyta på magen men jag antar att man kan knyta dem under barnets rumpa också (rätta mig om jag har fel).

Om du knyter ev råbandsknop och drar åt den så ska det inte glida ocg då är 1 dm tillräckligt långa ändar.
Av Chessie
Linnea skrev:hinner inte länka in, men på förstasidan till sjalbarn finns knytbeskrivning till MT, har du sett dem men undrar ändå?
Hittade inget till hur man bär på magen där...?

Men nu har jag fått tips om en bra sida med knytinstruktioner till flera olika bärsätt, så nu har det löst sig.
Får fråga sambon om han kan det där med knytandet, annars fortsätter jag med vanliga dubbelknuten.

Tack för era förklaringar! :-)
Användarens profilbild
Av Linnea
Chessie skrev:
Linnea skrev:hinner inte länka in, men på förstasidan till sjalbarn finns knytbeskrivning till MT, har du sett dem men undrar ändå?
Hittade inget till hur man bär på magen där...?

Men nu har jag fått tips om en bra sida med knytinstruktioner till flera olika bärsätt, så nu har det löst sig.
nä det har du rätt i :oops:

meitai barn finns lite instruktioner med MT :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?