Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tiz
Nu gör jag ett nytt försök med bilderna :lol:

Nåja, ser det ok ut? Har jag gjort rätt? Det är första gången jag knyter Tibetansk.. Det kändes iallafall bra, avlastar mycket bra vilket förvånade mig. Jag som alltid tyckt att man måste knyta runt midjan för att få ner tyngdpunkten till höfterna.

Jag och mitt tjat om ryggknytningar men jag tycker att det är skitsvårt att få till det, men tragglar och tragglar ;)

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av April
Jag tycker att det ser bra ut! Vad fina ni är! :-D

Kram
Användarens profilbild
Av Helen
Det funkar väl aldeles utmärkt.

Jag tror inte det är "Originaltibetanen". Där drar man in tyget från bröstet mot armhålan. Ser jag rätt har du tryckt in den från armhålan mot bröstet.

Tycker det ser perfekt ut. Bra lösning

Själv gillar jag inte knutar så jag brukar sno tyget som en halvkärringknut och sedan en gång till i samma.... :roll: Svårt att förklara, men det fnakr utmärkt.
Senast redigerad av Helen den sön jul 31, 2005 02:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Tiz
[quote="Helen"]
Jag tror inte det är "Originaltibetanen". Där drar man in tyget från armhålan mot bröstet. Ser jag rätt har du tryckt in den från bröstet mot armen och sedan låst den.

quote]

Hmmm, mjoo men visst drog jag från armhåla och ut... men det ser inte ut så på bildernal, det har du rätt i. Fast jag gjorde det :) Såg en bildserie på Lin igår och gjorde som hon...tror jag :roll:
Användarens profilbild
Av Tiz
haha, jahaaaa :D Nåja den satt fast och bra och jag bara trädde sjaländar, knöt aldrig och den satt jättehårt! Den ska jag öva på...fast det skulle vara praktiskt med en något kortare sjal.... :roll:
Av Petra
Helen skrev: Sorry Trött. Kokar sylt....
Mitt i natten??? :shock:
Kvinna, sov!
Användarens profilbild
Av Elin G
Ser ju ursnyggt ut. Hur gör man? Vad är det för längd på sjalen?
Användarens profilbild
Av Tiz
Elin: Min sjal är 4,6 m och lite lång känner jag, men det går ju. Jag hittar inte bildserien på Lin som jag tittade på just nu. Kanske nån annan har länken?
Användarens profilbild
Av Tiz
Haha!! Nu vet jag vad jag gjorde!! Jag knöt en knut först, innan jag gjorde armhåla... En vanlig enkel knut bara. *asg* Jag säger ju att jag inte kan det här med ryggknytningar :D Tyckte att det tryckte onödigt hårt mot brösten :lol:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Lin skrev:http://hem.bredband.net/carelm/Barsjala ... ggsack.htm

Här var min länk förresten, såg att någon undrade. :)
den sparar jag på favoriterna så vi kan visa för de som senare undrar

Vi borde jobba på en egen Knytinstuktins-sida så man kan även se olika sjalar o knytningar
Av luxia
trollmamma skrev:Vi borde jobba på en egen Knytinstuktins-sida så man kan även se olika sjalar o knytningar
Helt klart! Jag kanske borde börja fila på en sådan, om jag har för lite att göra någon dag ...

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?