Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tyche
Det är just precis vad jag gör, jag saknar bärnärheten. Isaac vill sällan, sällan, ytterst sällan (sa jag sällan?) bli buren. Ibland vill han bli uppknyten på ryggen, men bara för att han tycker att det är en rolig lek (mamma blir en häst...), han vill inte gärna åka. Om han är trött vill han gärna åka sjal, men han är ju aldrig trött :roll:
Ringsjal går väl an för honom, men absolut bara i nödfall medan han vilar upp sig.

Jag kan inte hjälpa det, men jag saknar det. Tyngden, hans tunga andetag när han sover, hur han gosade ner händerna mellan brösten på mig när det var sovdags... Ja allt.

Vi lever ju nära ändå, han sover mellan oss, vi tar långa rogivande ( :lol:) bad tillsammans, gosar i soffan och massor med andra saker men det är inte riktigt samma sak.
När jag väl får bära honom i sjal, vill jag helst ha honom på magen (han vill helst åka på ryggen) så jag kan få gosa ordentligt, men det är ju sååå sällan.

Sjalbarn SKA ju vilja bli burna hela livet, åtminstonde minst tills dom börjar i skolan - vad är det för "fel" på mitt sjalbarn? Varför vill han gå själv? Upptäcka världen? :shock: :wink:
Användarens profilbild
Av Veronica
Ja, det låter tragiskt helt klart. Mina barn kommer aldrig bli stora och alltid vilja bli burna. Ja, så är det nog bara, jag känner det på mig. :lol:

Men du, du får ju snart (ganska snart iaf) gosa med ett litet knytt i sjal! :heart:
Användarens profilbild
Av snigelina
Min dotter vägrar bli buren sen några månader, hon är nån månad äldre än Isaac. Hon "kan själv" och ska gå, gå, gå när man är ute och inne har hon ingen ro att bli buren längre :x
Användarens profilbild
Av mica
Samma här. :cry: D går till andra sidan rummet om jag tar fram sjalen. Det är tur att vi samsover så jag får lite extra närhet.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Här verkar sjalandet också vara över :cry: Jag försökte knyta in Albert för några dagar sen när han var jättetrött och grinig och bara ville vara i famnen. Resultat? Skrikande unge som argt, argt, argt puttade bort sjalen :? Det går oftast bra att åka på ryggen när vi är ute på promenad, men han vill oftast ner och gå själv. Jag hoppas det är en period och att han kommer vilja mysa i sjalen i framtiden. Blir lite avis när man läser om andra barn som lyser upp när sjalen kommer fram, eller hämtar den själv och vill bli buren... Det finns ju inget härligare än att ha ett tungt huvud mot ryggen och småsnarkningar i örat :heart: Men, var tid har ju sin charm och det är ju härligt att se honom knata runt och undersöka pölar och löv och pinnar och gud-vet-vad.
Användarens profilbild
Av sacha42
vad tråkigt :(

Alva ska jag bära tills hon är 18år har jag bestämmt innnan det så får hon allt foga sig för mammas vilja, hon är ju faktiskt inte myndig :this: :wink:

Nä men allvarligt jag hoppas att Alva vill bli buren länge och när den dagen kommer att hon inte vill så finns det ett litet sjalsyskon som vill fortsätta bli buret :heart:
Användarens profilbild
Av annalys
Men det finns hopp, David har blivit mer bärsugen på sistone. Jag har ofta bärpåsen när jag hämtar på dagis, då klättrar han nästan i själv. Och på ryggen i Ergon klättrar han upp själv.

Men visst, det blir ju inte som förr. :cry:
Användarens profilbild
Av Droppen
Vet hur det känns. Även jag är sååå ledsen att inte kunna bära nu då jag fått ont i bäckenet igen+ muskelinflammation. Eller jo, bära måste jag ibland för att Noah ska somna men då gör det ju mest bara ont ändå. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Kram!
Användarens profilbild
Av sus
Jag tror det kommer tillbaka. Majken gjorde nypremiär i Ergon på sin 2-års dag när jag försökte damsuga inför kalaset och hon bara ville bli buren... Jag slutade bära henne för ett år sen eftersom jag hade börjat jobba = mindre tid att bära, hon började bitas och jag blev gravid och var rädd om fogarna... men sen Pelle kom har hon blivit rektigt intreserad, så du ska se att Isak också kommer hitta tillbaka till sjalen
Användarens profilbild
Av GosKina
sacha42 skrev:Nä men allvarligt jag hoppas att Alva vill bli buren länge och när den dagen kommer att hon inte vill så finns det ett litet sjalsyskon som vill fortsätta bli buret :heart:
Nåt du vill förtälja? :-D Eller har du berättat om nåt i nån annan tråd som jag missat??? ;-) Det står inget "...så finns det FÖRHOPPNINGSVIS ett litet sjalsyskon..." :-)
Användarens profilbild
Av Josefin
sus skrev:Jag tror det kommer tillbaka. Majken gjorde nypremiär i Ergon på sin 2-års dag när jag försökte damsuga inför kalaset och hon bara ville bli buren... Jag slutade bära henne för ett år sen eftersom jag hade börjat jobba = mindre tid att bära, hon började bitas och jag blev gravid och var rädd om fogarna... men sen Pelle kom har hon blivit rektigt intreserad, så du ska se att Isak också kommer hitta tillbaka till sjalen
Tror jag med, det är som det kan vara med amningen, det går upp och ner med intresset.
Användarens profilbild
Av Molla
:D ja, sedan Katla kom på att man kan gå själv så tvärvägrar hon också. Fast hon är ju en ovanligt självständig liten tjej :wink: :lol: Jag saknar det mest av praktiska själ dock, det är bökigare att gå ut med alla soppåsarna och barnen (de får också bära) och hålla rätt på Katla som trippar runt medans allt läggs på rätt ställe... tex. Fast hon somnar nästan bara om hon bärs, fast hon gillar det inte riktigt då heller :roll: (eller det finns så mycket annat spännande att hitta på.. ) Hoppas på att hon kommer gilla ryggbärning när hon blir störe, på promenader. Det är så praktiskt att ha vagnen till annat.. :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?