Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jun
Min "BVC-tant" ska alltid hjälpa mig med sjalen när jag är där och idag så skulle hon även bära ryggsäcken åt mig in på hennes rum (antagligen eftersom min sambo inte var med idag) men jag sa ifrån och sjuksköterskestuderande tjejen som var med på läkarundersökningen idag hon bara tog min väska och gick raka vägen ut mot väntrummet när vi var färdiga... fick säga till henne två gånger(!) att jag kan bära väskan själv.. :evil:

Och i väntan på läkarbesöket så var jag mitt vanliga klantiga jag och tappade både tidningen jag skulle läsa, nappen och jackan i golvet... tror det var två av tre som reste sig för att hjälpa till... Visst är det vänligt tänkt av dem och kanske är jag lite väl mån om att klara mig själv men det känns som att de tror att man blir helt handikappad (ursäkta ordvalet) så fort man bär sin bebis... :(

Varför tror folk att man inte kan klara sig själv när man har sjalen?! Jag menar, jag tog mig ju dit för egen maskin så varför skulle det vara så svårt att bära allt när jag väl kommer dit?!!

ursäkta klagolåten... är lite irriterad idag... :oops:
Användarens profilbild
Av P
Fast det finns ju faktiskt dagar då man inte får hjälp överhuvudtaget.. Jag har åkt buss med vagn och ingen har ens tittat på mej eller erbjudit sin hjälp... Bättre att människor är hjälpsamma och snälla än elaka och ohjälpsamma tycker jag. Ta emot hjälpen och ta det lite lugnt tycker jag..
Av Pétronille
Jag som tycker det är så trevligt när folk vill hjälpa till med sånt där: plocka upp grejor man tappar, bära tunga grejor -- tycker folk i Stockholm i alla fall gör det alldeles för lite... Dom slänger dörren i ansiktet på en när man kommer med bäbis plus fem matkassar... Däremot håller jag helt med när det gäller sjalandet: ibland kommer folk och ska dra i sjalen när jag slänger upp lillan på ryggen, och då tappar jag ju bort mig helt och det går inte alls... :roll:
Användarens profilbild
Av Gullan
Tja...
Det är väl så att folk är vana vid att bär man i BB-selen ser det ut som om bebisen ska ramla ur så fort man böjer sig ;)
Var glad för hjälpen du får, trots allt ;) Även om jag förstår att det känns som om de "handikappförklarar" dig. Du vet hur mycket du kan, men det vet inte de!
Användarens profilbild
Av Siena
De vill ju bara väl, inte menar de att underminera dig eller tro att du inte klarar dig själv! Ta emot hjälpen och var glad att folk bryr sig, det är inte så vanligt i dagens samhälle!

Fast jag hade också dagar när sonen var nybakad då jag inte orkade med allas vänlighet...
Jun skrev:...
Och i väntan på läkarbesöket så var jag mitt vanliga klantiga jag och tappade både tidningen jag skulle läsa, nappen och jackan i golvet... tror det var två av tre som reste sig för att hjälpa till... Visst är det vänligt tänkt av dem och kanske är jag lite väl mån om att klara mig själv men det känns som att de tror att man blir helt handikappad (ursäkta ordvalet) så fort man bär sin bebis... :(
Japp jag tycker nog du överreagerar här lite. Hade jag sett någon som tappade allt så så hade jag hjälpt till. (Om inte min hjärna var i pausläge som den gärna är.) För mig är det hyfs, väluppfostrat och hjälpsamt.
Av Tyche
Ska vi byta? Jag skulle tacksamt ta emot hjälp från folk, vem som helst.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag brukade känna så också, i början när jag hade sjalen. Men sen började jag fundera över varför det var så viktigt för mig att klara allt själv? På vilket sätt gjorde det mig till en bättre person? En bättre mamma? osv. Jag kom fram till att för mig ligger ett större värde i att hjälpas åt än att vara "självständig", och att självständighet inte är samma sak som att aldrig ta emot hjälp. För mig var det en viktig tanke.
Användarens profilbild
Av Mia
Jag haller med om att det ar trevligt nar folk erbjuder sin hjalp
men
jag tycker det ar lite storande att folk fragar om de kan gora nagot nar jag haller pa att knyta sjalen eller knappa ergon... :roll: Ser det sa illa ut? :lol:
Användarens profilbild
Av Maerion
Frida med Mea skrev:
Mia skrev:Jag haller med om att det ar trevligt nar folk erbjuder sin hjalp
men
jag tycker det ar lite storande att folk fragar om de kan gora nagot nar jag haller pa att knyta sjalen eller knappa ergon... :roll: Ser det sa illa ut? :lol:
Eller när de ska hjälpa till att hålla i barnet samtidigt så att det bara blir farligare.
Det tycker jag också känns lite jobbigt! Man vet ju liksom hur man gör själv, blir bara "fel" när någon försöker hålla i. Lättare själv. :wink:
Användarens profilbild
Av annemi
P skrev:Fast det finns ju faktiskt dagar då man inte får hjälp överhuvudtaget.. Jag har åkt buss med vagn och ingen har ens tittat på mej eller erbjudit sin hjälp... Bättre att människor är hjälpsamma och snälla än elaka och ohjälpsamma tycker jag. Ta emot hjälpen och ta det lite lugnt tycker jag..

:iagree: Fler hjälpsamma människor vill i alla fall jag ha
Användarens profilbild
Av tinaw
Fast just när man håller på och knyter och nån välmenande människa sätter dit handen i fel ögonblick så att det blir farligt eller man får börja om, då är det rätt tröttsamt!
Användarens profilbild
Av naggie
Mia skrev:Jag haller med om att det ar trevligt nar folk erbjuder sin hjalp
men
:iagree: Jag förstår inte varför alla måste fråga om de kan hjälpa till med knytningen. De tycker själva att det ser så komplicerat ut och tänker att det där måste bli lättare med lite hjälp.

Vad gäller annan hjälpsamhet tar jag gärna emot :)
Av Christer Romson Lande
fast om det ser komplicerat ut, så är väl att fråga om man kan hjälpa till det enda rätta? Så länge man accepterar nej tack som svar, förstås.
Användarens profilbild
Av Mia
Christer Romson skrev:fast om det ser komplicerat ut, så är väl att fråga om man kan hjälpa till det enda rätta? Så länge man accepterar nej tack som svar, förstås.
Jo visst! men det ar i alla fall lite irriterande. :wink: Jag ar ju faktiskt valdigt bra pa att sjala. :D Men man kan ju svara "Tack for att du fragar men vi ar vana och gor det sakrast sjalva." och sa ett leende. :D Som sagt, det kanns laskigt nar nagon bara griper in... Som om nagon fragar rallyforaren om man ska hjalpa till att halla i ratten for han verkar kora for haftigt... :lol:

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?