Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av smurfis
Ja..det är min fråga. Behöver jag en ringsjal? Jag har redan två stycken bärpåsar som jag faktiskt inte använder så ofta :oops: ..
Tänk om jag köper en ringsjal, och inte använder den heller :roll: ? Eller ja, tillräckligt ofta för att motivera köpet menar jag?
Kan man överhuvudtaget köpa en ringis till ett så stort barn som min Simon, eller är jag för sent ute :roll: ? Jag har gått och velat nu i några dagar efter en impuls jag fick, och känner mig bra sugen, men har ofantligt stora utgifter på leksaker till min kamera just nu, och snart är det ju även dags för julklappar oxå.. Hjälp mig ni kloka sjalare! 8)
Användarens profilbild
Av Summer
Jag tycker det är först nu ring-sjalarna har börjat komma till användning... Så för sent är det inte, tycker det är rätt lagom i tid, eller till och med lite tidigt du kan vänta en månad eller två till utan att det är några problem ;)
Användarens profilbild
Av Maerion
Kan du inte låna en först och testa då? Eller sy en egen så det blir billigt..
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag tycker ringsjal är smidigare än bärpåse. Den kan man ju använda utanpå ytterkläderna t ex. Och det är dessutom lättare att lyfta ur ett sovande barn ur en ringsjal än ur en bärpåse och lättare att sjala in ett sovande barn med en ringsjal än en bärpåse. Men jag hade många olika ringsjalar innan jag hittade den perfekta. Det där med vikningar och tygkvaliteter är ju en hel vetenskap :roll:
Användarens profilbild
Av smurfis
Maerion skrev:Kan du inte låna en först och testa då? Eller sy en egen så det blir billigt..
Jag har ingen jag kan låna av, och jag känner inte riktigt att jag har tid eller lust att sy :? , då lägger jag hellre ut pengarna faktiskt.. :oops:
Vilken ringis är bäst då? :wink: Tänker främst på avlastning, men oxå gosighet. Och helst att det finns i favvofärgen svart :roll: .. :lol:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
smurfis skrev:
Maerion skrev:Kan du inte låna en först och testa då? Eller sy en egen så det blir billigt..
Jag har ingen jag kan låna av, och jag känner inte riktigt att jag har tid eller lust att sy :? , då lägger jag hellre ut pengarna faktiskt.. :oops:
Vilken ringis är bäst då? :wink: Tänker främst på avlastning, men oxå gosighet. Och helst att det finns i favvofärgen svart :roll: .. :lol:
Det där tror jag är väldigt individuellt. Vissa älskar sina ringsjalar gjorda av långsjalar, men det tyckte inte jag var bra. Jag kom heller aldrig helt överens med min omsydda bärabarnsjal (men den fick iofs flytta härifrån innan jag riktigt kommit på tricket med ringsjal överhuvudtaget.) medans andra föredrar sina bärabarnringisar är det bästa.
Användarens profilbild
Av jazoo
Såklart att du ska ha en ringsjal!!!

Jag tycker också att ringsjalen är smidigare än bärpåsen, och använder den mer och mer ju större Alice blir.

Bärabarn-ringisen är min käraste sjal, så den kan jag bara varmt rekommendera, tex en svartpeppar?
Användarens profilbild
Av Tina2
Min bebi Charlie 4 mån åker ringsjal ofta hemma! :D
Särskilt då jag inte "hinner" knyta Sinon, ellerom det gäller en snabbsväng till tvättstugan eller så.

Men det är klart, det skiljer ju i ålder och vikt på våra barn...
Svårt att säga om jag kommer använda Ringon då Sjali är ett år... :roll:
Av karin2006
Just nu är vår bärabarn-svartpeppar-omsydd-till-ringis SJALEN som rockar vår värld. Klart du ska ha ringsjal! :wink:
Användarens profilbild
Av guldmane
Jag behövde visst en ringsjal :roll: "råkade" klicka på köp. Så nu kommer det snart en Ringo Denim till mig :loving:

Har aldrig burit i ringsjal förut och min tjej är 11 månader.
Användarens profilbild
Av Kotten
guldmane skrev:Jag behövde visst en ringsjal :roll: "råkade" klicka på köp. Så nu kommer det snart en Ringo Denim till mig :loving:

Har aldrig burit i ringsjal förut och min tjej är 11 månader.
Var köpte du någonstans? *i en strut*
Användarens profilbild
Av Kotten
...och som svar på TS: alla behöver en ringsjal. Det är så oerhört praktiskt. :vågen:
Användarens profilbild
Av Clifford
Såklart du ska ha en ringsjal! :D Varför inte en jättegosig bb-sling, t ex? Den är hur mjuk och fin som helst (säger en mycket subjektiv Pernilla J)...
Användarens profilbild
Av Isanna
Kotten skrev:...och som svar på TS: alla behöver en ringsjal. Det är så oerhört praktiskt. :vågen:
:iagree:

I :heart: BB-sling
Användarens profilbild
Av smurfis
Tack för alla svar! Jag köpte TVÅ ringisar...på samma dag... i samma färg! :hide: En ringo, och en begagnad omsydd bära barn, tänkte se vilken jag gillar bäst, och sälja den andra! :D

...och färgen: svart givetvis! 8)
Nu väntar jag på att de ska komma! :vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?