Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tina2
Jag har blivit "ombedd" att fixa en hemsida.
Men hur gör man det då?!...
:lol: :? :shock:

Någon som har något enkelt knep?¨

Höra i den närmsta vänskapskretsen kanske, om någon har lust...
:roll:
Användarens profilbild
Av miso
Det är mycket enkelt. Du kan gå in tex i Word och göra en sida som du väljer att spara som en webbsida (html). Eller så kan du använda nåt verktyg på nätet. Sedan kan du lägga upp din sida på lite olika ställen, tex här http://www.hemsida.spray.se/
Användarens profilbild
Av Isanna
Försök skaffa ett program där du kan göra hemsidor i, ett what-you-see-is-what-you-get program är busenkelt, i ett sån behöver man inte koda eller nåt, utan du bara klickar och drar och lägger bilder och text precis där du vill ha det. Jag har Web Page Maker och det är jätteenkelt att bygga sidor i, men det finns flera olika. Kanske du kan be nån hjälpa dig att fixa det så kan du trixa lite själv sen?
Användarens profilbild
Av Tina2
Haha!!¨
Ni får det att låta så himla enkelt!!
Vad bra!!
Inte för att jag fattar så mycket, men det kanske ramlar på plats sedan!
Jag skall be om lite hjälp på "nära" håll, så får vi se! :wink:
Användarens profilbild
Av Isanna
Det är enkelt om du hittar sätt program! :D Jag höll på i Frontpage förut och det är betydligt krångligare med tabeller och sånt, nu lägger jag bara in en bild tex drar den till rätt plats, lägger till text och bakgrunder etc. Sen är det en himla massa pill med alla länkningar, att alla knappar och bilder ska länka till rätt ställe, men det är lite terapi över att hålla på med det också! :D
Användarens profilbild
Av Tina2
Kostar det någonting att ha en hemsida? :?:
Användarens profilbild
Av Vindruvan
Det beror ju på om du kan ha den på egen dator/server eller om du måste köpa plats hos ngn annan.

Det i sin tur beror ju på lite hur stor sidan ska vara... mycket bilder och så tar ju mer plats än en liten enkel sida....

Jag är inte så jättehaj på just den biten, min sambo har serverhotell/webbhotell så jag lämpar bara över den biten på honom ;)

De flesta klarar väl att hosta en vanlig hemsida på sin egen daror antar jag, om man har någorlunda plats på den....

Finns väl massa gratisalternativ/billighetsalternativ på nätet... finns väl platser där de erbjuder gratis hemsida upp till en viss storlek? Jag vet inte så mycket mer eftersom jag har fördelen med min sambo...

Jenny

Jenny
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?