Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

... vi fick en sprillans ny syskonvagn av henne! Toppa det, den som kan! :wink: Tänk så många sjalar jag kunde fått för de pengarna...

Vad har hon då för invändningar? Lillan får inte luft därinne, vi klämmer av hennes blodtillförsel i benen m.m. m.m. Hon har tom berättat om de där fiffiga selarna hon sett folk på stan använda, så jag antar att hippiefaktorn också spelar in. :roll:
Av Aelia
Hmm, vad blev det för vagn? :wink:
Användarens profilbild
Av Lumlum
Babytravel syskonjogger. Vagnen är jättebra, så det är inte det, men den tar LITE större plats än sjalarna i hallen... 8)
Lumlum skrev:Hon har tom berättat om de där fiffiga selarna hon sett folk på stan använda, så jag antar att hippiefaktorn också spelar in. :roll:
Ja, för de kan ju aldrig ni ha sett, tur att hon upplyste er :wink:

Grattis till vagnen!
Användarens profilbild
Av Gullan
Sälj den och köp några nya sjalar... :twisted: Nej, det menar jag inte, det är för elakt. Det är otroligt hur en del vill styra upp en att tycka och göra "som alla andra." :roll: Hoppas ni får någon användning för vagnen... här börjas det som bäst bråkas om att ligga och somna i vagnen igen :( Blir att gå långa sjalpromenader istället igen. Vilket jag ju inte har mycket emot, men nu är det snart januari och då kan det vara -20 här och kallare.
Av belinda
grattis till vagnen!
men tråkigt om den blev pådyvlad och det inte var ert val.
vilka prima antisjal argument hon hade dessutom. den om blodtillförseln var ny för mej.
Användarens profilbild
Av Lumlum
Som tur är gillar jag min svärmor - hon är snäll och rar och generös och omtänksam. :D Annars hade jag nog blivit galen på vissa saker... :wink:
Användarens profilbild
Av Maerion
Min systerdotter blev faktiskt helt blå om benet när man bara bar henne, så det kanske kan hända.. Men det var typ hennes första tre veckor, och hon var liten när hon kom..

Men tjaa, gillar du henne i övrigt kanske det inte är värt att strida vidare? Man får ju välja sina strider med vuxna precis som med barn.. :wink:
Användarens profilbild
Av Siena
Grattis till en fin vagn, synd bara att svärmor gav den för att hon tror att sjalarna är dåliga för barnen!

Men kanske kan det finnas en annan hint från svärmor, ett litet dolt budskap. Kanske, bara kanske är det så att hon känner att hon har svårt att ta ut barnen på promenad om det är sjal som är rådande. Hon kanske i smyg planerar på att låna med sig barnbarnen för vagnpromenad och då känner hon att hon måste ge er en vagn först. För att sedan låna både vagn och barn :wink: :wink:
Lumlum skrev:... vi fick en sprillans ny syskonvagn av henne! Toppa det, den som kan! :wink: Tänk så många sjalar jag kunde fått för de pengarna...

Vad har hon då för invändningar? Lillan får inte luft därinne, vi klämmer av hennes blodtillförsel i benen m.m. m.m. Hon har tom berättat om de där fiffiga selarna hon sett folk på stan använda, så jag antar att hippiefaktorn också spelar in. :roll:

Hahaha... fast på ett plan kan jag förstå henne. Tänk när mina barn får barn. Risken är överhängande att jag kommer att köpa en massa sjalar och försöka tvångsknyta på dem barnbarnet.

Jag kan riktigt se mig själv i framtiden: 8)
"Du måste ju bääääära henne i sjalen, det är såååå bra och tänk vad viktigt det är med närheten! Inte kan hon väl ligga där i vagnen helt ensam och övergiven, det kan ju aldrig vara bra! Du trvides så bra i sjaen när du var bebis!" :rofl: :this:
Lumlum skrev: Vad har hon då för invändningar? Lillan får inte luft därinne, vi klämmer av hennes blodtillförsel i benen m.m. m.m. Hon har tom berättat om de där fiffiga selarna hon sett folk på stan använda, så jag antar att hippiefaktorn också spelar in. :roll:
Min svärmor har visserligen inte sagt pip om sjalen (hon har inte sagt så många Pip till mig öht om barnen... jo, en gång när hon skulle fråga om stl på ett par byxor till Viktor. Där vågade hon visst inte lita på sin egen son :roll: ) men min mamma däremot har tyckt en hel hög med saker, inkl. det mesta ovan nämnda. Bortskämt, minsann skulle bebisen bli.
Fast sen ändrade hon sig plötsligt o rekommenderade plötsligt alla med bebisar på vår släktmejllista att köpa sjal för det var sååå bra.
o så betalade hon Bebinan, så jag gissar att hon har ändrat sig.
Hon har ju trots allt sett alla fördelar med sjal som finns efter att vi fjällvandrat ihop när Oliver var 4månader :wink:

Generös svärmor! Om inte annat så kan väl hon få köra barnen i vagnen.
o för er del kan den väl vara bra att lägga packningen i om ni har mkt nån gång. :D
Cecilia skrev:
Hahaha... fast på ett plan kan jag förstå henne. Tänk när mina barn får barn. Risken är överhängande att jag kommer att köpa en massa sjalar och försöka tvångsknyta på dem barnbarnet.

"Du måste ju bääääära henne i sjalen, det är såååå bra och tänk vad viktigt det är med närheten! Inte kan hon väl ligga där i vagnen helt ensam och övergiven, det kan ju aldrig vara bra! Du trvides så bra i sjaen när du var bebis!" :rofl: :this:
:lol: Exakt så kommer det se ut här med är jag rädd. Kanske kommer jag köpa en extrabred säng till mina vuxna barn, så att inte en eventuell spjälsäng får plats i sovrummet :twisted:
Användarens profilbild
Av mojsan
Lumlum skrev: ...Vagnen ... tar LITE större plats än sjalarna i hallen... 8)
Jamen, perfekt, nånstans att förvara sjalarna!!!
Användarens profilbild
Av mama sara
sssss.... ja se dagens mammor deras idéer va?! Men du - hon är säkert bara lite avis på att hon inte fick sjala sina egna barn när dom var små. Idag dansade jag med sprallan på ryggen tills hon kiknade av skratt. Hade haft betydligt svårare att dansa med en syskonvagn.. :roll:
Cecilia skrev: Hahaha... fast på ett plan kan jag förstå henne. Tänk när mina barn får barn. Risken är överhängande att jag kommer att köpa en massa sjalar och försöka tvångsknyta på dem barnbarnet.

Hm, precis sådan är jag rädd att jag kommer att bli. Jag kan ju inte hålla mig från att ge "goda råd" till mina vänner så hur ska jag kunna hålla mig från att ge goda råd till mina barn i framtiden... Och jag som ser ut att bara kunna bli farmor dessutom, kommer ju kanske att ha ett antal svärdöttrar som ser mig som ett stort hot. Usch, ska verkligen försöka att inte bli sån, men det kommer ju att vara svårt om de har helt andra värderingar än jag.

Vem vet, om 25 år kanske vi sitter ett gäng gamla tanter här på SB och klagar över hur våra barn väljer en helt annan typ av föräldraskap än vi...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?