Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fiffi75
Nu börjar ju en svalare årstid smygasig på och jag känner att det skulle vara på sin plats att göra en liten inventering av:
vilka bärjackor som finns
Var man kan köpa dem
om ni har använt dem vad tycker ni?
Har ni sytt själv? Hur?

Hit me! :D
Användarens profilbild
Av Anso
Jag har ju en hemsydd vinterbärjacka som är asful men fungerar bra. Satte in en kilformad panel framtill.

Annars tycker jag att det höst/vinter/vårbärskydd som jag har köpt ifrån Babydesign är kanonbra. Då kan man bära bebben både fram och på ryggen och när man bär på magen så har man bara sin vanliga jacka över det.

Hm, jag har ju även en bärponcho och den var jättemysig när Hanna var liten. Lite bökigare kan jag tro när hon är större och vill upp och ner hela tiden.....
MEN den är jättefin och går att använda även annars. Det blåser igenom den ganska lätt om vädret är på det humöret så i snö,hagel och -20°C så skulle jag nog inte ha den.
Användarens profilbild
Av Mia
Jag har också ett värmande regn och vind bärskydd fr baby design! Toppen!!!! Men är det Kallt så blir det extra kläder på båda under!
Användarens profilbild
Av Anso
Mia skrev:Jag har också ett värmande regn och vind bärskydd fr baby design! Toppen!!!! Men är det Kallt så blir det extra kläder på båda under!
Det kostar ju inte såååå mycket heller som en bärjacka. Mer pengar över till sjalar :wink: :wink:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag bär ju mestpå ryggen så jag har än inte hittat nått bättre än Ponchon jag sytt själv . :) ...en sydd på skrådden med ett T som öppning som jag kan ha fram eller bak där barnets huvud finns

Oftast är det ju så att båda har kläder så vi klarar oss oxå för jag vet att Axel vill krypa rundor o snart kommer han väl vilja gå o då kan man inte slopa hans ytterkläder !!! Jag har oftast burit i en vindjacka o yllrtröja över ....o en massa skalplagg under :)

Där man på magen är det ok med öppen jacka o en filt.....

Jag är för stor o har för stora barn för det .. :oops: ..tyvärr :roll:
Användarens profilbild
Av Helena
Jag har ju inte provat bärskyddet, men jag tycker att det verkar ta lite tid att få på sig det, om man ska knyta det runt sig själv. Det som är så bra med en bärjacka, är ju att det bara är att öppna upp den, så blir barnet svalare ifall man sitter på bussen t ex (ifall man bär barnet på magen förstås).

Jag har Mommy-and-me jackan och en Äiskä poncho.
Ett stort barn sitter inte riktigt lika ombonat i ponchon på magen, som i Mommy-and-me jackan. Om det är snöstorm och blåsigt är Mommy-and-me bättre. Fast man blir rätt svettig i Mommy-and-me jackan fram på vårkanten.
Användarens profilbild
Av Anso
När jag har haft bärskyddet på och behövt svalka Hanna så drar jag bara upp den del som går ner över hennes ben och fötter och vränger upp den över hennes rygg. Min man tyckte att det var helt OK att få på sig bärskyddet och han brukar dra sig för att använda krångliga saker så det är nog ett bra betyg på bärskyddet. Det enda han tyckte var svårt var att knyta knuten på ryggen, hm...... :?
Användarens profilbild
Av Hellen
Hjälp :shock: Jösses ja, det blir ju svalare för att sen bli kallt och eländigt :shock:

Jag som bär Axel mest på ryggen nu, vad ska jag ha för jacka då???! Har övervägt poncho, men om man nu är stor och tar på sig en ponch har jag fått för mig att man ser ut som man är ute och går med ett tält på sig och det har jag inte den minsta lust med, lite fåfång är jag trots allt. Visst kan han ha vinterkläder på sig men skulle gärna vilja ha en jacka över istället(snygg så klart, det var ju det där med fåfäng :roll: )

Finns det några jackor för bärande på ryggen??!
Användarens profilbild
Av Suskiv
Hellen skrev:Hjälp :shock: Jösses ja, det blir ju svalare för att sen bli kallt och eländigt :shock:

Jag som bär Axel mest på ryggen nu, vad ska jag ha för jacka då???! Har övervägt poncho, men om man nu är stor och tar på sig en ponch har jag fått för mig att man ser ut som man är ute och går med ett tält på sig och det har jag inte den minsta lust med, lite fåfång är jag trots allt. Visst kan han ha vinterkläder på sig men skulle gärna vilja ha en jacka över istället(snygg så klart, det var ju det där med fåfäng :roll: )

Finns det några jackor för bärande på ryggen??!
Ja den här från babyboden. Fast den kostar 2200 kr.

Bild
Användarens profilbild
Av Hellen
Suskiv skrev:
Ja den här från babyboden. Fast den kostar 2200 kr.
Glömde ju säga att den får gärna vara billig också :wink:

Men den där ser himla bra ut, såg den i ett annat inlägg också. Någon som har provat den?
Användarens profilbild
Av Pjoger
Många verkar vara nöjda med Mommy and me-jackan. har någon en länk med en bild?

Josefin
Användarens profilbild
Av Helen
Dålig försäljare kanske... men jag hade själv tröja + windstopper.
På lillan hade jag overall och vindtäta tossor med långa skaft + sjalen förstås och mössa...
Jag bar henne på ryggen och det fungerade utmärkt.

Bor i blåsiga Skåne.

Sålde Äiskä förra vintern och det är ett bra plagg som passar många olika storlekar på bärare. ( men jag använde den inte själv....)
Användarens profilbild
Av Aurian
Denna vill jag ha!: :twisted:
Bild

Och den här: :P
Bild

Fast då måste jag ju skrapa ihop "lite" pengar innan... :roll:
Användarens profilbild
Av karinmaria
Froggie:

Är det en Mommy and me-jacka? Ser jättefin ut!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?