Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Finns det någon här som bär två barn? Båda mina flickor är burna från början och jag har burit dem båda samtidigt en hel del när Ingrid var liten (Sofia på axlarna). I början av året hade jag stukat foten så då skaffade vi syskonvagn. Nu har båda blivit så mammiga den senaste tiden så jag bär nästan alltid en av dem. Ytterst sällan blir det båda men det känns tungt (17+13 kg).

Några tips på hur man enklast kan bära båda? Det blir rätt så tungt att bära 4-åringen på axlarna och 2-åringen i ringsjal så jag är ute efter andra alternativ.

Det enda jag har kvar av mina sjalar är en ringsjal, resten har vi lånat ut/gett bort till småkusiner.

Marija med Sofia 021108 & Ingrid 050111
www.sofia-ingrid.se
Användarens profilbild
Av sacha42
har inga tips egentligen :roll:

men du kanske kan sy en långsjal av typ jysks olga om du inte vill lägga ut massa pengar på sjalar igen. Och bära nån av barnen på ryggen och det andra i ringsjaen på magen :mitvit:
Användarens profilbild
Av boosten
Ergo/Patapum + långsjal är ju mest skonsamt för dig skulle jag tro.. Men då är det till att skaffa sådana också dårå.. :)
Användarens profilbild
Av Mia
boosten skrev:Ergo/Patapum + långsjal är ju mest skonsamt för dig skulle jag tro.. Men då är det till att skaffa sådana också dårå.. :)
Absolut skonast!
Jag har tva killar (12+20kg) En ryggsacksknytning med en langsjal och ergo pa magen eller langsjal fram och ergo pa ryggen. Viktigast for mig ar att ha den tyngre killen i ergon och satta upp honom sist. Darfor blir det oftast ergon pa magen numer for det ar han som har mest gosbehov om jag bar tva, annars gar ju han.
Användarens profilbild
Av Marija
Kanske skall ta tillbaka Ergon och ge den en chans till. Är rätt så säker att lillkusinen ändå inte blir buren i den.

Problemet med Ergon är att jag inte vill bära på ryggen med den eftersom jag ser förfärligt ut med den. Inget kul om man behöver knäppa den under en "hängmage". Har inte tänkt på att man kan knyta ett barn på ryggen och sedan ta på Ergon. Skall testa det så fort jag kollar om det är ok att ta tillbaka Ergon. Tack för tipsen. :-)

www.sofia-ingrid.se
Användarens profilbild
Av Helena
Jag skulle nog inte bära två så stora barn samtidigt, utan växla mellan att bära än den ena och än den andra som du gör.

Ringsjal till en fyra-åring låter dock lite tufft att orka med.
Användarens profilbild
Av Josefin
Marija skrev:Kanske skall ta tillbaka Ergon och ge den en chans till. Är rätt så säker att lillkusinen ändå inte blir buren i den.

Problemet med Ergon är att jag inte vill bära på ryggen med den eftersom jag ser förfärligt ut med den. Inget kul om man behöver knäppa den under en "hängmage". Har inte tänkt på att man kan knyta ett barn på ryggen och sedan ta på Ergon. Skall testa det så fort jag kollar om det är ok att ta tillbaka Ergon. Tack för tipsen. :-)

www.sofia-ingrid.se
Tips om magar och Ergo: Ha på dig en någorlunda luftig och lång tröja med ett tajt linne under. Tröjan drar du fram så den hänger över midjebältet så ser det lite finare ut, tycker jag :wink:
Användarens profilbild
Av Ester
fast jag sålde ergon eftersom jag tyckte att bandet skar in i häng-magen - bryr mig inte så mycket om hur jag ser ut - men det var inge skönt.

vilken Ergo har ni?
Användarens profilbild
Av Marija
Det är den gamla Ergon vi har eller nu har vi ju lånat ut den. För mig var det inga problem att ha bandet under hängmagen. När jag väntade Ingrid då var det dock helt omöjligt att ha ett bälte "under" magen.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?