Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av norkmedoo
Soffi skrev:Bild
Här är våran, hemmaknåpad!
Bild
:loving:
du... den! den... är jättefin! :app:

lite sent ute... men nu sneglar jag på tyghögen... kanske hinner lagon till den 24... e det lönt då? :roll:
Användarens profilbild
Av nickie
Anso skrev:WOW!!!!!
Vilka tomtar! Jag vill också kunna brodera. Finns det mönster i vanliga garnaffärer eller är det special special så att säga?
Jag köpte Amandas på torget o Rebeckas i den lokala brodeributiken, men de har iaf funnits med i "Margaretas handarbetskatalog".
Användarens profilbild
Av solanna
Men vilka fantastiska kalendrar ni hart förfärdigat!!! :love: I'm impressed!!! :tumsup: En sådan kanske man borde ha kommit på att göra :oops:

Men det får bli till nästa år tror jag. Kul idé med gamla juldukar Soffi. Det kan man säkert fynda på någon loppis och därmed hitta mycket fint till en billig peng.
Användarens profilbild
Av annalys
Vi fuskar lite eftersom vi åker på en veckas semester imorgon, så vi börjar efter det.

Jag har snickrat min i trä, så den ska hålla för alla paket. Hoppas kunna återkomma med bild.

Anso, att broder är inte så svårt (tycker jag), lite pill och noggrannhet bara. Särskilt korsstygn om man köper en färdig broderisats med mönster. Fast just nu kan jag inte föreställa mig hur jag skulle få brodera ifred utan två ligister som sliter i garnet. :D
Användarens profilbild
Av Helene
Jag kände inte för att höra "jag vill öppna, jag vill öppna" och spendera dagarna med att försöka avstyra diverse kalenderplundring.
Jag var dessutom inte helt klar med inköpen :oops: så det fick bli en lite annorlunda lösning.
När jag och Martn firade vår första jul gjorde vi paketkalendrar till varann och då målade jag små träknappar och nu kom de till användning igen!
Jag har tejpat fast sifferknapparna i fönstret och så hänger jag ett paket i bandet i gardinstången varje kväll så de får öppna det på morgonen och så tar jag bort en knapp.
(nu har jag hängt upp gardinerna!)

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Eulalia
Helene skrev:Jag kände inte för att höra "jag vill öppna, jag vill öppna" och spendera dagarna med att försöka avstyra diverse kalenderplundring.
Jag var dessutom inte helt klar med inköpen :oops: så det fick bli en lite annorlunda lösning.
När jag och Martn firade vår första jul gjorde vi paketkalendrar till varann och då målade jag små träknappar och nu kom de till användning igen!
Jag har tejpat fast sifferknapparna i fönstret och så hänger jag ett paket i bandet i gardinstången varje kväll så de får öppna det på morgonen och så tar jag bort en knapp.
(nu har jag hängt upp gardinerna!)

Bild

Bild
Vad fiffigt! :app:
Användarens profilbild
Av HelenaW
Såhär ser våran ut, eller rättare sagt denna bild är från förra året, men det enda som skiljer i år är att pappret är något mer mönstrat :wink: . Jag har "sytt" den själv, det är en fin linnehandduk som jag sytt på små öglor/klämmor (från IKEA, ett 24-pack lämpligt nog!). Under de sista paketen finns en fin bild på handduken med en fin julig ängel, som alltså börjar synas på sluttampen av "kalendrandet".

Bild

Mina döttrar delar på denna och får öppna varannan gång, förutom fre-sön då de får gemensamma paket.
Användarens profilbild
Av Lingling
Oj vad impad jag blir av alla!
Jag hade tänkt sno ihop en, för länge sedan ville jag brodera en, sån där i korsstygn, det finns massor med kit till såna, alla möjliga stilar på mönstren - men när?
Nu kom jag på hur jag ville gör en i lappar men får ångest att skaffa grejer till ett projekt till som jag inte hinner med på ngt vis. Egentligen tycker jag snälla gamala eller barnlösa släktingar ska fixa sånt.
annalys skrev:---

Jag har snickrat min i trä, så den ska hålla för alla paket. Hoppas kunna återkomma med bild.
Vill jag verkligen se!
annalys skrev: Anso, att broder är inte så svårt (tycker jag), lite pill och noggrannhet bara. Särskilt korsstygn om man köper en färdig broderisats med mönster. Fast just nu kan jag inte föreställa mig hur jag skulle få brodera ifred utan två ligister som sliter i garnet. :D
:iagree:
!
Korsstygn är lätt, om man kan räkna, och inte har dålig syn. Och det finns massor med enkla broderisatser som sagt, med ringar handtag och allt med. Men tid.
Och sedan det värsta som ngn skrev, plocka ihop 48 paket, och sedan vakta dem så att de inte plundrats före lucia ...
Fast jag började. jag har ett paket duplo och en laddning pepparkaksformar av den roliga sorten, som jag köpt f a göra kalenderpaket av ... :( Däremot noll kalender :?
Användarens profilbild
Av annalys
Lingling skrev:Oj vad impad jag blir av alla!
Jag hade tänkt sno ihop en, för länge sedan ville jag brodera en, sån där i korsstygn, det finns massor med kit till såna, alla möjliga stilar på mönstren - men när?
Nu kom jag på hur jag ville gör en i lappar men får ångest att skaffa grejer till ett projekt till som jag inte hinner med på ngt vis. Egentligen tycker jag snälla gamala eller barnlösa släktingar ska fixa sånt.
Mmmm, som en kompis svärmor som först gör en paketkalender och sedan klagar på att det är så jobbigt att fixa paketen. Kunde du kanske tänkt på liiiite tidigare...
Lingling skrev:
annalys skrev:---

Vill jag verkligen se!
Här kommer den, fast jag har en mycket bättre analog bild från ett år det var mer paket. Men skannern kan inte Windows XP...
Bild
Lingling skrev: Och sedan det värsta som ngn skrev, plocka ihop 48 paket, och sedan vakta dem så att de inte plundrats före lucia ...
Fast jag började. jag har ett paket duplo och en laddning pepparkaksformar av den roliga sorten, som jag köpt f a göra kalenderpaket av ... :( Däremot noll kalender :?
Min gamla briojärnväg har stått till tjänst ett år. Duplo är väl också perfekt, iallafall innan de börjar kräva mer än en bit per paket. I år har vi köpt mer träjärnväg, de får dela på paketen.
Användarens profilbild
Av binaem
Den här finns på sysidan och verkar smart tycker jag .. och man kan lätt sätta 3 bredvid varandra Bild

Här är vår som jag pysslade förra hösten av filt fäst på en tunn masonitskiva för stabiliteten.
Bild
Var kul men lite pilligt och jag har hittat på bilden alldeles själv :D De får paket varannan dag (när jag var liten och vi var 4 fick vi var 4:e dag)

Annars är väl ett enkelt tips att leta upp 3 julbonader (finns ofta billigt på loppis) och sy på ringar.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Nu vill jag se flera! De är ju jättefina :)

Och mer tips på vad man kan slå in. Ett gäng pepparkaksformar har jag också (ett stooooooooort gäng).

Skall se om jag kan fota våra kalendrar som min farmor broderat när jag var liten (har min och så har jag lånat min brors för han har inga barn än).
Användarens profilbild
Av Amiechan
Sockertopp skrev:Och mer tips på vad man kan slå in. Ett gäng pepparkaksformar har jag också (ett stooooooooort gäng).
Alla saker ni ändå funderar på att göra innan jul:

1. baka pepparkakor
2. handla julgran
3. göra en egen julgrupp (vi brukade alltid få göra en liten julgrupp med hyacint och massa pynt :wink: )
5. slå in paket
6. gå i kyrkan på Luciadagen
7. leta rätt på julsagorna ni redan har och slå in dem också. När de kommer har ni mysstund och läser sagan tillsammans. Eller så kanske det går att hitta fler julsagor på loppis/hemma hos släktingar/på nätet att skriva ut.
8. baka kakor/leka hos mormor/farmor/morfar/farfar
9. Astrid Lindgrens julsagor: en och en utbränd för att titta på tv. Så får mamma och pappa lite lugn då också :wink:
Användarens profilbild
Av marlene
förra året var jag inte så sugen på en julkalender men iår känns det lite kul. Det kanske blir ett projekt på syjuntan i höst :D

Jag är impad av min mamma som gjorde sånna kalendrar till oss syskon, vi är 4 st så det blev alltså ganska många paket :D
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Jag har gjort så att moa inte har fått en sak varje dag utan ibland har det varit en liten tomte eller djur som ska sättas runt pepparkakshuset. När julen är slut har de pakats ner och sedan slagits in nästa år igen. Än så länge tycker hon att det är jättespännande att få sätta den lilla tomten eller kaninen i pepparkakslandet :D Jag har haft ca 8-10 sådana paket och sedan resten de vanliga småsakerna.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?