Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag hade tänkt att stilla mina syskonbarns nyfikenhet och bära dem i sjal! :D De har sett hur jag bär min son på snart 3 månader och de är såååå fascinerade! Men jag använder ju X-omslut II till min son, men vad ska jag ha för knytning till så stora barn? och går det överhuvudtaget? Den ena tjejen e 2 år (16 kg) och den andra 5 år (20 kg)... några tips? (helst länkra med bilder :wink: så jag fatatr nåt!)

PS: Det handlar alltså inte om nån längre stund jag ska bära dom, bara så att de får prova "åka" sjal... :)
Av luxia
mojsan skrev:..vad gör lin med tåtarna sist, knyter hon ingen knut :shock: ???
Nej, det ser ju ut som att hon bara gömmer dem. Vi får fråga Lin. LIN?!
Användarens profilbild
Av Helena
Visst har du en trikåsjal? Det är inte kul att bära så tunga barn i trikåsjalar, men du kan ju prova. Två-åringen kanske du kan testa att ha i x-omslut 2 på magen. Fem-åringen får du nog ha på ryggen.
Av AmandaPitkänen
japp, jag har en trikåsjal men det dröjer nog inte lång tid förräns jag har en vävd här hemma nu när sonen äntligen börjar acceptera att bli buren i sjal! :D
Användarens profilbild
Av Alex
Jag bär min femåring på nästan 20 kg i dubbelX med krysset utanpå.
Användarens profilbild
Av Helena
Alex skrev:Jag bär min femåring på nästan 20 kg i dubbelX med krysset utanpå.
Menar du att du bär en fem-åring på magen??? :shock:
Jag tror säkert att det funkar och sjalar avlastar ju väldigt bra, men ser du något överhuvudtaget? Jag tycker att Miles är i vägen på magen och han är ju inte ens två år.
Användarens profilbild
Av Helen
Det finns en bildserie, dock inte lika utförlig som lins, på hur jag har lillan i en "riktig" tibetan, men utan riktigt knut. Jag gillar nämligen inte heller stora knutar.
Jag brukar använda en variant där jag gör en halv kärringknut och sedan snor jag tåten ett varv till.. :shock: någon som förstod det?
Ska se om jag hittar länken... den borde finns någonstans...
så kan ni se knutvarianten´menar jag.

Lins blir ju helt slät, den jag använt "halvbullig"
Av luxia
Lin skrev:
mojsan skrev:..vad gör lin med tåtarna sist, knyter hon ingen knut :shock: ???
Nej, ingen knut här inte! 8) :D
I och med att jag stoppar in sjalen under sjalen... :roll: ...så hakar den liksom fast och sitter hur säkert som helst! Glider absolut inte det minsta och är jätteskönt. Jag gillar inte att ha en knut där framme över bröstet, tycker det trycker eller är ivägen...
Nejnej! Jag knyter knuten under sonens bak, på ryggen alltså. Där stör den inte. Det var så jag såg knuten beskriven en gång.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?