Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Akleja
Jag har en elastisk Moby Wrap till min kille på 1 år ( 8,5 kg). Den är så skön och mjuk. Men den rekomenderas att ine bära på ryggen med den. Nu har jag inget sånt behov ännu så denna räcker till för mig.
Användarens profilbild
Av tinaw
...jag som tyckte ryggbärning var helt oumbärlig från det Thilda var 4 månader, ungefär... Men du har lillkillen på magen och höften då, eller?

/Tina, nyfiken-i-en-strut :wink: , m Mathilda 8 månader och Samuel 5 år
Användarens profilbild
Av Pallas
tinaw skrev:...jag som tyckte ryggbärning var helt oumbärlig från det Thilda var 4 månader, ungefär
Vad använde du för knytning då, och vad hade du för sjal? Jag kommer nog också att bära mycket på ryggen, då det avlastar ännu bättre än magbärning (har probelm med bröstryggen). Hittills är ju Viktor lite för liten, men vi har burit på ryggen två gånger i bakvänt X-omslut II. Den knytningen och att få i barnet är ju lite knöligt ensam. Tar gärna emot ryggtips!
Användarens profilbild
Av April
inte Tina, men ett litet tips ändå...

Om du även kan tänka dig sele så är Ergon helt suverän
när det gäller att ha barnet på ryggen (när de blir lite
större). Man får i och ur barnet snabbt, vilket behövs när
man har en helvild 1,5 åring :lol:

Här är annars några knytinstruktioner för sjal och att
bära på ryggen:

http://www.leffesomias.com/Mias/Websido ... tioner.htm

Kram
Användarens profilbild
Av Pallas
April skrev:Om du även kan tänka dig sele så är Ergon helt suverän
när det gäller att ha barnet på ryggen
Tack för länken, det var jättebra instruktioner! Nu är ju Viktor lite för liten ännu, men snart, snart kommer han att vara stor nog :)

Jo, vi har faktiskt funderat lite på Ergo som komplement, det lutar åt att vi köper en sån faktiskt. Nåt speciellt man ska tänka på med den? Jag har även sneglat lite på sybeskrivningen av fyrkants bärmojängen på "gör det själv"-sidan, den verkar bra! Vill gärna sy en fiiin "gåbortsbärmojäng" tex i siden *drömma* Kolla in den här, en mei tai: evalillian.com Visst går "vill ha"-reflexen igång? ;)
Användarens profilbild
Av tinaw
Allra först (på ryggen alltså, förutom bärpåsen, den hade jag på ryggen ibland när hon var riktigt liten och låg ner i den) använde jag en ABC som jag sydde, den som finns på sleepingbaby. Det var ganska lätt att få upp Thilda i den själv. Det finns några kort av oss på bärsjalslistan. Sedan blev det omslutet X på ryggen, men det är inte min favorit, jag tycker att barnet hamnar för långt ner för mig.

Sedan lärde vi oss ryggsäcksknytningar, och det använder vi mest numera. Jag brukar ha den "vanliga" ryggsäcken med en enkel knut framtill , en "fjäril", det är bekvämare och lättare att få till då. På bärsjalslistan finns ett jättebra foto på Jorun med den knytningen. Från början använde jag mina 5,2 m sjalar, numera har jag en 3,5 m sjal och bär också ofta i tibetansk ryggsäck, instruktioner finns på mamtoto kanske, eller i alla fall på thebabywearer.com.

Jag vet folk som burit nyfödda i ryggsäck, men jag skulle nog inte vilja göra det om jag inte behärskade knytningen själv först.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?