Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Soffi
:D Det verkar ju vara väldans många på SB som har Julkalender med fickor.
Jag blir lite nyfiken på hur de alla ser ut, hemmagjorda eller köpta. Så "fotta" nu SB:are så får vi en härligt julig tråd!! Bild
Användarens profilbild
Av Soffi
Bild
Här är våran, hemmaknåpad!
Bild
Användarens profilbild
Av Kotten
VA?!?! Har du gjort den själv? :shock: Den är ju fantastisk! Hade du något mönster eller bara satte du din lilla rumpa bredvid symaskinen och trallade ihop den här snyggo-kalendern? Och vad är det för tyg du har använt till lucka 24? Och när fick du tid att sy? Erkänn att du sydde den b.sb (before sjalbarn)! Svara kvinna!
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Ok här kommer vår (som min mamma gjorde till mig och min bror när vi var små notera sjuttitalsbrallorna på tomtarna) Den är inte alls så "flammig" som den ser ut på bilden, utan jättefin och full med nostalgi för min del :loving:

Bild
Användarens profilbild
Av Soffi
Kotten skrev:VA?!?! Har du gjort den själv? :shock: Den är ju fantastisk! Hade du något mönster eller bara satte du din lilla rumpa bredvid symaskinen och trallade ihop den här snyggo-kalendern? Och vad är det för tyg du har använt till lucka 24? Och när fick du tid att sy? Erkänn att du sydde den b.sb (before sjalbarn)! Svara kvinna!
Hehe, det är min söta rumpa det :rodna: Kalendern blev klar igår kl 23:30 pust. Satte mig och slog in små paket innan R så insiktsfullt kom på att man nog bara bör lägga i paket för en dag itaget :lol: Jajamensan, hela dagen har Tora gått och känt ifall nissarna varit där me fler paket :roll: . Tygerna är gamla juldukar :D
Av Sussi med Maja
Vad fin den blev!! Duktig du var som hann klart :wink:
Användarens profilbild
Av Gurli
Soffi: Jag finner inga ord :love:
kajsa kavat: det är så mysigt med gamla bonader, så många minnen :heart:

Soffi tänk när dina barn blir som kajsa kavat och lägger ut en bild på ett forum och berättar att den här gjorde min mamma till oss en jul för tusen år sedan :D
Användarens profilbild
Av binaem
Har sytt / klistrat en nu i november av filt och lite annat tyg. Blev helt okey tycker jag även om gubbarna inte blev så äppelkindade som jag tänk mig utan mest platta ... det jag gillar bäst med den är att den är rejält stor så pakten inte behövr trängas på den. Har limmat fast den på spånskiva och försett med röd träram.

Bild
Användarens profilbild
Av Maerion
Soffi - Snyggt jobbat! Jag har en liknande som min mamma sytt, men i år är den inte framtagen, kanske nästa.. :wink:
Användarens profilbild
Av Beatrice
Soffi, jag är djupt imponerad! Supersnygg och vilket format sen! :love:
Användarens profilbild
Av ernamalin
Vi har en men den är så tråkig. Den är i säckväv och siffrorna är i ordning, men eftersom sonen håller på att lära sig siffrorna så ville jag ha det lite mer "huller om buller" så i år har jag bara lagt paketen på skänken, nu får han leta lite och lär sig förhoppningsvis några fler siffror. :D

Bild
Användarens profilbild
Av Soffi
Birka27 skrev:Har sytt / klistrat en nu i november av filt och lite annat tyg. Blev helt okey tycker jag även om gubbarna inte blev så äppelkindade som jag tänk mig utan mest platta ... det jag gillar bäst med den är att den är rejält stor så pakten inte behövr trängas på den. Har limmat fast den på spånskiva och försett med röd träram.

Bild
O den får en i rätt stämmning, :tumup: proffsigt!

Schyssta brallor, jag finner inga ord :shock: Snyygt!

Bild
Användarens profilbild
Av mimpen
Den här har vi hemma. Jag började brodera den för 6 år sen när min systerdotter kom till världen... Men, den blev åt min egen unge i stället, och blev klar i våras... (lite halvdålig kvalitet på bilden)

Bild

Nu vill hon förstås ha flera paket varje dag, men den sitter nog så högt för att hon ska nå, och dessutom får hon inte loss paketen själv... :)
Användarens profilbild
Av nickie
Mina troll har varsin STOOOR (ca 80x120cm) kalender. Tyckte det va jättekul att sy på den där grova väven. Amandas sydde jag på sommarn efter att hon är född (född maj 03) och Rebeckas sydde jag på sommarn innan hon föddes. Sen broderade jag bara på namnet på hennes innan den lämnades för inramning förra året.
Bild

Det jobbigaste är ju att dels komma på nåt att köpa, sen slå in dessa 48 småpaket, o slå snöre om dem, så de sitter kvar.
Användarens profilbild
Av Anso
nickie skrev:Mina troll har varsin STOOOR (ca 80x120cm) kalender. Tyckte det va jättekul att sy på den där grova väven. Amandas sydde jag på sommarn efter att hon är född (född maj 03) och Rebeckas sydde jag på sommarn innan hon föddes. Sen broderade jag bara på namnet på hennes innan den lämnades för inramning förra året.
Bild

Det jobbigaste är ju att dels komma på nåt att köpa, sen slå in dessa 48 småpaket, o slå snöre om dem, så de sitter kvar.
WOW!!!!!
Vilka tomtar! Jag vill också kunna brodera. Finns det mönster i vanliga garnaffärer eller är det special special så att säga?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?