Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Är det någon här som kan sy in jeansbyxor och kan förklara det med?

Grejen är den att jag fick ett par jeansbyxor av min far som han köpt på outlet i Norge. Han högg ett par i strl 50 och trodde det var herrbyxor och sen när han kom hem så skulle han prova och såg att det var dambyxor och att det var strass i rumpan så då kunde han ju inte ha dem. Frun är 42/44 så de var på tok för stora för henne. Jag är 46/48 och de är lite vida i benen och kring midjan. Jag kan ju ha de om jag har skärp men de fladdrar mycket kring benen.

Så är det nån som vet hur man gör för att ta in de lite grann?

(Gud så svammligt det blev.... men det får stå kvar ändå.) :)
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Det brukar vara enklast att sy in byxorna i innersömmen. Ifall det är främst nere vid vristen du vill sy in så ska du tänka på att inte sy in för kort bit upp på benet, utan verkligen göra så att det högst upp verkligen "smyger" in i den första sömmen. (Åh vad det här känns begripligt)

Blev du något klokare?
Användarens profilbild
Av zmurfan
En aning.
Men vad ska man använda för söm då? Kan man göra en vanlig raksöm bara och sy eller ska det vara en specialsöm av nåt slag?
Vet du det med?
Användarens profilbild
Av Kaja
Det går fin-fint med raksöm. men sick-sacka kanterna så håller det bättre. Har du en overlock på din maskin så fixar den ju båda grejerna samtidigt och då kan du ta den, så går det lite snabbare.

Jag tycker det är svårt att få jeans snygga. Oftast så är de ju lite tvättade och det syns extra tydligt kring sömmar och fållar. När man sedan tar bort de fållarna så ser de liksom lite "halvfärdiga" ut. Men, står man ut med det så brukar det bli bra.

Håll dig på insidan som sagt.

Ett tips om du vill ta in någon annanstans eller lägga upp byxorna så finns det extratjock jeanstråd (rätt färg) som gör att sömmarna blir lite snyggare.

//Kaja
Användarens profilbild
Av zmurfan
Hmm... det SKA gå att sy overlock med min maskin enligt bruksanvisningen. (klarar inte sy utan den)

Dessa jeans är ju sprillans nya så de borde väl inte vara tvättade annat än vid tillverkningen antar jag.

Tack för tipset om extratjock jeanstråd! Ska se om det finns sån tråd i Vännäs imorrn när jag ska dit och handla mjölk.

Tack för hjälpen både Kaffemoster och Kaja! Det ska nog bli bra det här.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?