Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av jojjo
Det fngerar jätte bra att knyta upp min lilla med ryggsäck, men ja undrar (då hon är väldigt rörlig och prattlig just nu) om det inte finns en risk att de kasar ner, eller att sjalen åker upp på ryggen från rumpan?

Det känns inte som det ska ske, men den sitter ju bara runt hennes rumpa och dne är ju inte så stor ännu..

Kanske bara onödig oro? :-D
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Att sjalen åker upp på ryggen händer men dom sitter stadigt ändå!
Användarens profilbild
Av Plinga
Precis detta har jag oxå undrat över... Ser så smidigt ut med ryggsäck, men jag vågar inte.... Andra knytningar kan jag inte fixa....
Användarens profilbild
Av Jemmah
Säger precis som sannasmamma, det händer! Noel hoppar och studsar ibland, som om han trodde att jag var en häst eller nåt, när han är riktigt glad över att få åka sjal :lol: Även om sjalen hamnar bakom ryggen i stället för under rumpan så sitter de stadigt, sjalen går ju både över och under benen och bakom ryggen. Fast när man märker vill man rätta till såklart!
Fast det kanske finns nån mer erfaren som vet hur man undviker problemet helt och hållet :roll: :?:
Användarens profilbild
Av Elin G
Fast jag kanske har gjort nåt generalfel, för för mig har det hänt att sjalen åkt upp över hans rygg, så han nästan trillat ur...
Användarens profilbild
Av Scilla
Ja, alltså rent teoretiskt så om de har armarna innanför så skulle ju sjalen kunna glida upp hela vägen över huvudet (om barnet sitter en bit ner) så att barnet kan ramla ur. Det ska nog mycket till för att det ska hända, men jag har tyckt att det varit läskigt vid de få tillfällen då sjalen börjat glida upp i alla fall.
Användarens profilbild
Av Kristina
OM sjalen glider upp över både rumpa och rygg och huvud så hänger barnet kvar i knävecken (det har hänt mig..). För att undvika detta ser man till att ha mycket sjal under barnets rumpa och upp mellan barnets rumpa/mage och bärarens rygg, sen låser man dessuto tyget med ändarna man korsar över benen. Inte helt idiotsäkert men betydligt bättre.
Användarens profilbild
Av Mia
Sprid ut krysset!!
Ja det kan vara farligt om tyget aker upp och det ar ett litet barn som har armarna innanfor! Man far vara noga med att verkligen gora en pase for rumpan och knyta tight och sprida ut krysset sa hogt man bara nar. Men visst kan barnet sitta kvar anda, det finns ju tex easycares quick-fix knytning da man bara anvander sjalen som en rullad korv under armarna...
Användarens profilbild
Av mojsan
..redan sagts, mycket - mer än hälften, helst - av tyget UNDER rumpan. Och så ser man till att själva mittdelen låses, ligger under, de korsande tåtarna. Min sambo är rätt bra på att rätta till mina slarviga ryggsäckar, trots att han själv inte bär i sjal...
Användarens profilbild
Av Scilla
Mia skrev:Sprid ut krysset!!
Men det här fattar jag inte riktigt - lyckaas ni verkligen sprida ut "krysset" när ni knyter ryggsäck? Jag tycker knappt att det är ett kryss ens, det är ju bara två korsade tåtar (alltså de går inte särskilt mycket på diagonalen menar jag) och jag har aldrig lyckats sprida ut dem överhuvud taget utan de bara ligger där som korvar liksom :hmm:
Användarens profilbild
Av jazoo
MItt bästa tips är att dra fram ordentligt med tyg framför skrevet på barnet, samt att se till att tyget i påsen går från knäveck till knäveck.

Sen tycker jag nog att det blev mycket lättare när Alice blev lite större, och avståndet mellan ljumske och knäveck blev större. Nu går det att göra en ordentlig påse, det gick inte innan.

Har varit med om att tyget åkt upp, men tycker nog att hon sitter rätt bra ändå, så länge knytningen är tight ordentligt, det blir ju som en sligback eller vad det nu heter. Är det inte trollmamma som brukar göra så?
Användarens profilbild
Av Mia
Scilla skrev:
Mia skrev:Sprid ut krysset!!
Men det här fattar jag inte riktigt - lyckaas ni verkligen sprida ut "krysset" när ni knyter ryggsäck? Jag tycker knappt att det är ett kryss ens, det är ju bara två korsade tåtar (alltså de går inte särskilt mycket på diagonalen menar jag) och jag har aldrig lyckats sprida ut dem överhuvud taget utan de bara ligger där som korvar liksom :hmm:
Ska se om jag kan fa till en bild imorgon om jag inte hittar en.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?