[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 413286
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Hur knyter ni meitai? (= hur långa band) - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anso
Om jag bär fram på magen så vill jag gärna att midjebandet ska vara så pass långt att jag kan knyta det fram på min magen för då blir det liksom en bredare avlastningsyta över min rygg än om jag sätter knuten bak på ryggen.

Axelbanden:
Jag tycker att det avlastar bäst om jag kan tvinna banden en gång över Hannas rygg innan jag drar ner dem under hennes rumpa/ben och sedan knyter banden på min rygg. Hon hålls närmare intill min kropp om jag tvinnar banden över hennes rygg.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag tycker tvärsemot Anso att det räcker att bara knyta midjebandet bak om man bär på magen :P Mina midjeband är alltså 1,50 cm.

Axelbanden breder jag ut över rumpan som i ett omslut och sen knyter jag bak (fortfarande vid magbärning alltså). Har man smala axelband tycker jag det är bäst att göra som Anso förklarade, men med breda som i ett omslut :wink:
Användarens profilbild
Av Anso
Oooops, läste nu igen att du ska göra breda axelband och då är det nog bäst som KajsaKavat skriver. Sorry! :wink:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Mamasamueli skrev:OK, måste förtydliga att jag i princip bara bär på ryggen! ;)
Ja men då blir det ju tvärtom :wink: Knutarna på magen alltså. Kan vara lite knepigt att breda ut tyget under rumpan själv dock :roll:
Användarens profilbild
Av zandrama
Mamasamueli skrev:
kajsa kavat skrev:
Mamasamueli skrev:OK, måste förtydliga att jag i princip bara bär på ryggen! ;)
Ja men då blir det ju tvärtom :wink: Knutarna på magen alltså. Kan vara lite knepigt att breda ut tyget under rumpan själv dock :roll:
BÅDA knutarna? :hmm:
Japp, båda knutarna, då gör man också som i ett omslut, dvs korsar de på ryggen, sen under benen och knyter på magen.

På min MT (som inte är så bra) har jag korta axelband (ca 150 cm) och det funkar att knyta på ryggen (dvs över knäna, under rumpan), men kan vara svårt att få av ibland, och dessutom är det svårare att få till bra när man knyter, eftersom det inte är så mycket tyg över, så jag skulle satsa på axelband på minst 2 m (beroende på hur stor/liten du är).
Användarens profilbild
Av norkmedoo
2 meter har jag gjort våra axelband och midjeband

och om vi bär på ryggen gillar vi att avsluta som en tibetansk knytning
Bild

alltså bak över rumpan, ner under benen, fram och upp runt motsatt axelband och knyt ihop :D
här med en fin men ihopknölad rosett :loving:

och ja, min man är ju lite plattbröstad... på mej blir det inte ett sådant stort fint kryss på hela magen :wink:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Mitt midjeband är som sagt 1,50 och axelbanden 1,90. Egentligen lite för långa för mig, men jag kan å andra sidan också göra ett tibetan-avslut om jag bär på ryggen och om jag vill :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?