Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av norkmedoo
Tulla skrev:Snart ettåriga Sigrid väger 12 kilo och jag bär i patapum på ryggen när så behövs. Jag tränar ryggknyt, men får liksom aldrig till det :cry:

~~~~ ~~~~ 8) ~~~~ ~~~~ ~~~~ ~~~~

Jag vet att det inte alls har med saken att göra, men ser det inte lite ut som den coola smilisen badar?
absolut badar den :lol:
är detta en fjärilssimmare då? :wink:

~~~~~~ :urule: ~~~~~~~~~

återkommer med vikt på mitt sjalbarn i morgon efter bvc
Användarens profilbild
Av norkmedoo
:oops: flåt! ... *fniss* kunde liksom inte låta bli alla krumelutter 8)

jag får inte ont i axlar och så... men kan få lite ont i höft och ben
om jag gått och stått länge, lite som när man gick med gravidmagen
och antagligen belastade anorlunda... lite ont/trött dagen efter typ :roll:

men min kille är ju ganska stor nu och vill inte bli buren varje dag...
jag är nog lite otränad 8)
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Jag bär Miranda, snart 7 månader & ca 9,5 kg, säkert 4-5 timmar per dag åtminstone. 2 timmar går istort sett åt för dagislämning/-hämtning, och sen om man ska en sväng på stan eller vill få pyssla lite hemma så drar timmarna iväg.....
Mamasamueli skrev: Hmmm.... ingen har nackont? Värk i axlarna? Någon typ av ryggvärk som är kopplad till just bärandet?
Jag hade för ett tag sen så att jag kunde inte bära på magen, vad jag än bar med eller hur jag än knöt så fick jag ont i ryggen runt ryggraden (riktigt ont - så man helst bara vill försvinna därifrån) EXAKT en handsbredd nedanför där jag spände höftbältet på Ergon eller knöt sjalen runt midjan - spelade ingen roll om man satte den högt eller lågt, det var exakt lika långt ifrån hur man än gjorde. Men ryggen var inga problem, där kunde (och kan ju fortfarande) jag bära hur länge som helst. Så då var det bara och gilla läget och bära henne på ryggen - även om man skulle ner på stan eller liknande och även om hon inte är så gammal än.
Nu har det försvunnit igen, lika plötsligt som det dök upp, så nu går det bra att bära på magen igen, men eftersom vi vid det här laget är rätt så vana vid ryggen så blir det oftast det ändå. Jag gissar på att det var ngn nerv som på något sätt hade kommit i kläm.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Isak väger ca 13 kg och jag kånkar inte särskilt mycket får jag erkänna. Han går på dagis och gillar vagn så det blir mest från och till bilen som han bärs.
Användarens profilbild
Av Tulla
Mamasamueli skrev:
norkmedoo skrev:
Tulla skrev:Snart ettåriga Sigrid väger 12 kilo och jag bär i patapum på ryggen när så behövs. Jag tränar ryggknyt, men får liksom aldrig till det :cry:

Jag vet att det inte alls har med saken att göra, men ser det inte lite ut som den coola smilisen badar?

Gulligt! :lol: Jag menar hallå så respektlöst att kapa min tråd med sånt oseriöst! :nono: :evil: :wink:

Hmmm.... ingen har nackont? Värk i axlarna? Någon typ av ryggvärk som är kopplad till just bärandet?

Kapa tråd :roll: jag vet inte det jag, fjärilssimmning är ju utmärkt om man får ont i axlar och rygg.
~~~~~:tumsup:~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Användarens profilbild
Av Tulla
Mamasamueli skrev:
Tulla skrev:
Mamasamueli skrev:
norkmedoo skrev:

Gulligt! :lol: Jag menar hallå så respektlöst att kapa min tråd med sånt oseriöst! :nono: :evil: :wink:

Hmmm.... ingen har nackont? Värk i axlarna? Någon typ av ryggvärk som är kopplad till just bärandet?

Kapa tråd :roll: jag vet inte det jag, fjärilssimmning är ju utmärkt om man får ont i axlar och rygg.
~~~~~:tumsup:~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
:!:
:oops: nu skall jag försöka rätta till saker och ting.

INGET MERA TRAMS I DENNA TRÅD :this: :nono:
Användarens profilbild
Av norkmedoo
:hide: höll precis på att säga nå't...
Användarens profilbild
Av Siena
Då gör jag ett allvarligt inlägg nu då!

Min son vägdes idag så nu vet jag att jag kånkar runt på 11890 gram Ruben varenda dag. På helgerna blir det ett par, tre timmar om dagen. I veckorna bara lite på kvällen när vi lagar middag (fast då bär pappa om dagarna istället!)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Användarens profilbild
Av diddeldi
atlas väger 12,5 och bärs ofta. jag bär helst på ryggen för då orkar jag längre, men atlas sitter hellre på magen :wink: . höften blir det också då och då. jag bär oftast i ergo men också i långsjal och ringsjal.
Användarens profilbild
Av Tulla
norkmedoo skrev: :hide: höll precis på att säga nå't...

Vaddå nu blir jag ju nyfiken :hopmad: , kan du ta det i en annan tråd tro? Jag kan leta upp den :lol:
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Idag har jag sjalat och jag tror att det värsta är inte vikten utan det faktum att ungen vill gå. Hon stretar emot och slänger sig bakåt och håller benen spikrakt neråt. Lite ledset faktiskt :(
Användarens profilbild
Av Cecilia
Jag har nätta små flickor, väger inte så mycket. :D Och tur är väl det så otränad som jag är och med min dåliga rygg. 8)

Juni som är 4 år väger 17 kilo, och Tindra som är 2 år väger bara 12 kilo.

Så jag kan svara ärligt att det inte är tungt när folk frågar. :lol:
Användarens profilbild
Av Cecilia
Mamasamueli skrev:[
Jo, det har hänt att det tryckt på nån nerv i axeln. Och att jag blivit trött i korsryggen.

Det värsta är om jag behöver böja mig med barn i sjal eller lyfta tunga storasyskon när jag haft sjalbarn på magen. *aj aj*

Å andra sidan får jag inte lika ont i min gamla skuttiga rygg av att bära i sjal som av att dra vagnar i trappor, böja mig ned i vagnen och klä på bebis eller av att sitta på golvet. Faktum är att jag hade mycket mer ryggvärk och fick gå på en massa sjukgymnast och naprapatbesök när Juni var nyfödd 02 och jag bara hade vagn. När Tindra föddes och jag bara använde sjal till henne och hade en 2-åring också så mådde min rygg faktiskt betydligt bättre. Sen när hon var större och satt mer i vår gamla vagn hade jag mer ont i ryggen igen.
Användarens profilbild
Av mimpen
AH väger ca 11 kg. Jag bär inte så mycket hemma, men om vi ska någonstans bär jag utan problem rätt långa stunder/promenader. Bär just nu mest i omslutet på ryggen, men har haft en Ergo- och MT-period. Då orkar jag förvisso inte riktigt lika länge. Tösatokan vill ju mest gå själv hon...

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?