[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 411774
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Vad väger era sjalbarn? - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av erspens
Erik väger 19 kg. Kan bära honom några timmar i Ergon utan problem!
Senast redigerad av erspens den tis nov 28, 2006 17:41, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av sacha42
alva väger 10kg och jag bär henne 2-3h per dag och har inge problem med rygg, nacke :D
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
erspens skrev:Erik väger 19 kg. Funkar fortfarande bra att bära honom i Ergon!
Du måste vara stålkvinnan :shock:

Sanna väger 13,8 och jag bär ergon i nödfall, sjal har jag inte kunnat använda på länge tyvärr, hon lutar sig ut så mycket att det blir supertungt.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Albert väger nog ung 12 kg skulle jag tro. Jag bär honom när vi är ute med hunden eller på stan, blir nog oftast 1-3 h. Jag tycker sjal avlastar bäst, men gillar inte att knyta sjal utanpå jackan, så nu blir det mest Patapum. Det går bra, men man märker ju att han blir tyngre om jag säger så :wink:
Användarens profilbild
Av Summer
11.3kg men jag bär inte varje dag (jobbar ju 50%, sedan är pappa en favvis just nu). Jag tror man får mer ont av friahand/arm bärningen än av sjal/sele-bärningen. Man står knepigt och spänner sig mycket...
Användarens profilbild
Av Puma
Elias väger 11 kg och jag bär honom helst på ryggen i omslutet X. Efter en dag på stan så känner jag mig mör om jag har haft honom på magen.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Tova väger 18 kg. Hade det inte varit för foglosnsingen så hade jag inte haft några problem att bära runt på henne i ett par timmar.

Torkel känns med sina 12 kg som rena lättviktaren.
Användarens profilbild
Av zandrama
Vidar väger 9,7 kg och jag har svårt med att bära honom eftersom ligamenten och höfterna protesterar, men på ryggen i omslutet kan han ändå sitta i nån timme.
Användarens profilbild
Av Clifford
Alva väger runt sex kilo, men jag bär inte alls mycket i sjal längre. Varken hon eller jag har tid med det. Det är patapum och helst på ryggen. Snabbt och enkelt! :D
Användarens profilbild
Av amöba
Min lilla väger ca 5 kg. Jag bär inte flera timmar varje dag, men när jag gör det får jag ont i axlarna av Mobyn men inte av Kari-men. Gissa vilken jag föredrar ;) Någon enstaka gång ibland bär jag även Ingrid i Ergon så då blir det väl ca 19-20 kg jag bär totalt. Men det är inte mer än kanske 20 min åt gången.
Användarens profilbild
Av Plinga
Ellen väger nog ca. 11 kilo tror jag. jag bär bara i patapum och ringsjal, inte varje dag, men i patapumen går det i ett par timmar, fast hon sitter inte där hela tiden, utan vill ner och gå själv emellanåt. Jag får mest ont i bäckenet, har ännu besvär efter graviditeten. har jag henne sovandes i ringsjalen hemma, får jag ju ont.
Användarens profilbild
Av thanisa
Finn väger dryga 7 kg och han kan jag bära så länge han inte behöver ammas, så den tiden går utmärkt. Tova väger 15-16 kg och henne bär jag när det behövs. Hon är 4,5 år så det har bara varit för mys när vi burit den senaste tiden och då är det inte mer än 10-20 minuter. Förra sommaren gick det dock att bära i timmar när de gånger det behövdes.
Användarens profilbild
Av Tulla
Snart ettåriga Sigrid väger 12 kilo och jag bär i patapum på ryggen när så behövs. Jag tränar ryggknyt, men får liksom aldrig till det :cry:

~~~~ ~~~~ 8) ~~~~ ~~~~ ~~~~ ~~~~

Jag vet att det inte alls har med saken att göra, men ser det inte lite ut som den coola smilisen badar?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Lillfis-Thea väger bara drygt 7 kg så henne bär jag i timmar utan problem :wink:

(Fast jag börjar faktiskt känna att det är aningen bättre at bära på ryggen i alla fall :roll: )
Användarens profilbild
Av anhasa
Vilmer väger 9 kilo och det fungerar bra att bära honom flera timmar per dag.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?