Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av milimani
JAg tänker sy en MT till min tjej i väntan på att hennes ben ska bli lagom långa till ergon. Hur bred tycker ni att jag ska göra sjäva sitt-delen? Min tjej på dygt 3 månader mäter ca 26 cm från knäveck till knäveck. Är det det måttet jag ska gå efter??
Användarens profilbild
Av Elina
det tycker jag låter lite lite, har du mätt med rumpan då, eller bara på insidan av låren??
Mät baksidan av benen inkl rumpan så borde det väl bli bra!
Användarens profilbild
Av zandrama
Gör precis som Elina beskriver. Lägg bebisen på rygg (eller mage)och i "groda" så att knäna är prick rakt ut från rumpan åt varsin sida, och sen mäter du från knäveck till knäveck, då får du rätt mått.

Sen vill du kanske ha den lagom hög och då kan du mäta bebisen sittandes med benen framåt (nån får hålla i bebin) från knävecken till nacken, då får du måttet på mitten av sittdelen. För huvudstöd lägger du till lite extra.

Lycka till! :tumsup:
Användarens profilbild
Av tinaw
Njae, visserligen kan du göra en så smal MT, men det är inte lönt, den växer lillan snart ut. Jag föreslår att du gör den 30 cm om du vill ha den smal, gärna 35 cm om du kan tänka dig att den är lite bred till att börja med.

Det blir väldigt smalt för huvudet med en så smal MT.
Användarens profilbild
Av milimani
Okej, tack för era tips! Men hon är verkligen bara 26 cm om man mäter så som ni beskrivit. Har iallafall börjat sy den nu och den blir 30 cm bred. Hoppas hon kommer att gilla den.
Användarens profilbild
Av Summer
Man behöver ju inte ha ryggplattan jämnbred heller, se denna
Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?