Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ernamalin
Japp, igår var det premiär för påtagning av sjalen utomhus. Vi var på Liseberg och hade Hilda i vagnen (första gången på över en vecka den fick luft) men givetvis var sjalen iaf med och mycket riktigt, den kom till användning.
Eftersom jag hade vagnen så kunde jag lägga svansarna där i medan jag snurrade runt där och fick utan större problem på mig sjalen.

MEN vad folk stirrade! jisses, nu vet jag hur kändisar måste känna sig :lol:
Skönt iaf att veta att det går utan problem :wink:
Användarens profilbild
Av Gullan
Jo, förhoppningsvis blir det vanligare och vanligare, och då slipper folk stirra så mycket! Jag brukar använda dubbelt-x under jackan ifall jag skulle behöva ta upp bebisen, då slipper man knyta ute...
Användarens profilbild
Av Sinomamma
Ja, jag vet hur det är med det där stirrandet! Men nu när jag känner mig rätt säker på knytningarna är det ganska kul också, folk blir så imponerade och tycker det ser såå mysigt ut för bebisen. :D Har inte fått nån negativ kommentar än så länge.
Användarens profilbild
Av Foxan
Jahapp... Folk stirrar, pekar med fingrar, ibland kommer och känner på sjalen, frågar om jag har ont i ryggen och vill se hur jag knyter... ;) Man känner sig som en superstar ibland 8)
Användarens profilbild
Av annemi
ernamalin skrev:
MEN vad folk stirrade! jisses, nu vet jag hur kändisar måste känna sig :lol:
Skönt iaf att veta att det går utan problem :wink:
:iagree: Så kändes för oss med när vi snurrade in oss i sjalen på syfestivalen. Några som stannade till och tyckte det såg mysigt ut.
Av MammaTess
Ja, jag fick ett gäng polska turister på mig i Domkyrkan i lördags :D som ville känna, hälsa på sonen och givetvis undra om det inte gjorde ont i ryggen...

Kanske man skulle ha en tröja på sig...

Jag bär i sjal......och det gör inte ont...

www.sjalbarn.se
Användarens profilbild
Av GosKina
MammaTess skrev:Kanske man skulle ha en tröja på sig...

www.sjalbarn.se
Ja, eller kanske inte en tröja, för då syns ju inte texten för sjalen kommer ju "i vägen" då. Kanske en sån där banderoll som miss universum har, som man kan trä utanpå *hehehe*
Användarens profilbild
Av Isanna
Ibland känner man sig som ett ugo när man sjalar in sig! :D Men mysigast är det när man ser nån som tjej som går förbi somviskar till sin partner och pekar lite och ser helt drömmande ut! :loving:
Användarens profilbild
Av Foxan
Isanna skrev:Ibland känner man sig som ett ugo när man sjalar in sig! :D Men mysigast är det när man ser nån som tjej som går förbi somviskar till sin partner och pekar lite och ser helt drömmande ut! :loving:
Jovisst! :)

Men nu måste jag bara berätta en sak!
Ett par veckor sen hade vi fikat på stan. Naturligtvis, när det var dax att knyta sjalen, då hade vi fångat allmänt uppmärksamhet. En tjej (ca 5 år) sagt till sin mamma att hon också vill bära sin bebis i en sån pryl! Mamma svarade då: "Bebisar måste ligga i vagnar och sova". Punkt slut, liksom... :evil: Undrar om tjejen blir en sjalmamma ändå... ;)
Av MammaTess
GosKina skrev:
MammaTess skrev:Kanske man skulle ha en tröja på sig...

www.sjalbarn.se
Ja, eller kanske inte en tröja, för då syns ju inte texten för sjalen kommer ju "i vägen" då. Kanske en sån där banderoll som miss universum har, som man kan trä utanpå *hehehe*
Ja men absolut...en som matchar sjalen!!!
Användarens profilbild
Av GosKina
Foxy skrev:En tjej (ca 5 år) sagt till sin mamma att hon också vill bära sin bebis i en sån pryl! Mamma svarade då: "Bebisar måste ligga i vagnar och sova". Punkt slut, liksom... :evil: Undrar om tjejen blir en sjalmamma ändå... ;)
Hoppas flickan tar sina egna beslut! Vilken konservativ mamma... Hoppas de får se sjalbärande föräldrar fler ggr och med riktigt små bebisar, så flickan kan ifrågasätta sin mor.
Användarens profilbild
Av anhasa
[/quote]

Ja, eller kanske inte en tröja, för då syns ju inte texten för sjalen kommer ju "i vägen" då. Kanske en sån där banderoll som miss universum har, som man kan trä utanpå *hehehe*[/quote]

Kul idé :D Då kommer folk att stirra ännu mer :shock:
Användarens profilbild
Av lillgumman
Gullan skrev:Jo, förhoppningsvis blir det vanligare och vanligare, och då slipper folk stirra så mycket! Jag brukar använda dubbelt-x under jackan ifall jag skulle behöva ta upp bebisen, då slipper man knyta ute...
smart tycker jag... så brukar jag ha det med... förberett liksom! :D
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Gullan skrev:Jo, förhoppningsvis blir det vanligare och vanligare, och då slipper folk stirra så mycket! Jag brukar använda dubbelt-x under jackan ifall jag skulle behöva ta upp bebisen, då slipper man knyta ute...
Smart tips! Har mest knutit andra knytningar. Är man utomhus och sjalar lyckas jag alltid skita ner sjalen också så jag ska testa dubbelt-x hädanefter...
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
På den tid det begav sig (innan sonen började knalla själv :wink: ) så körde jag en hel del med omslut-X2, alltså den vanliga trikåsjalsknytningen. Med vävd sjal (någon av Storkarna). Man lär sig fort hur hårt man skall knyta för att få i barnet efteråt.

Knöt alltså sjalen hemma, torrt och varmt! Kunde sedan enkelt lyfta i sonen från bilstolen på parkeringen (eller var vi nu befann oss).

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?