Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Kvällens försök att knyta långsjal utanpå halkig overall och bylsig vinterjacka slutade med en sur och svettig mamma och en missnöjd Albert. Jag insåg att jag måste ha en bärjacka! Eftersom kassan är skral tänkte jag fixa en själv, det är ju flera som visat upp sina fina bärjackor de sytt. Jag vet att jag ska ha några meter rött ulltyg någonstans som jag tänkte använda om jag hittar det. Annars tänkte jag köpa en jacka och sy om och då kommer vi till min egentliga fråga:

Vad ska man tänka på när man köper jacka? Ska den vara lagom eller förstor? Använder man huvan för att göra platsen för barnet?
Användarens profilbild
Av elisabet
Väntar oxå ivrigt på dina svar :wink:
Användarens profilbild
Av ZaZi
jag sydde en egen bärjacka till Signe och detta tycker jag att man ska tänka på:

Köp en lite för stor jacka. Även om man syr "plats" för barnets kropp så måste man tänka på att benen också tar lite plats... (jag gjorde det misstaget... det blir väldigt tight om man missat att tänka på det...)

jag sydde liksom "kilar" av dubbel fleece. enkelt och bekvämt (fransar inte) Luvan använde jag inte alls.

Köp en billig jacka på second hand - det är mitt bästa tips. Då vågar man sätta saxen i jackan utan att bli ruinerad om man misslyckas! :wink:

hade en bild (skitdålig - men dock) på jackan i entt tidigare inlägg. Här är länken:

http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... ight=sigge

Lycka till!
Användarens profilbild
Av elisabet
ZaZi skrev:jag sydde en egen bärjacka till Signe och detta tycker jag att man ska tänka på:

Köp en lite för stor jacka. Även om man syr "plats" för barnets kropp så måste man tänka på att benen också tar lite plats... (jag gjorde det misstaget... det blir väldigt tight om man missat att tänka på det...)

jag sydde liksom "kilar" av dubbel fleece. enkelt och bekvämt (fransar inte) Luvan använde jag inte alls.

Köp en billig jacka på second hand - det är mitt bästa tips. Då vågar man sätta saxen i jackan utan att bli ruinerad om man misslyckas! :wink:

hade en bild (skitdålig - men dock) på jackan i entt tidigare inlägg. Här är länken:

http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... ight=sigge

Lycka till!
Oj :shock: , det där såg ju jätteproffsigt ut :!: Få se om jag hängde med; på ryggen klippte du alltså ett uppånedvänt u med räta vinklar. sedan sydde du i kilarna...går de ända ned eller hur ser jackan ut där...sedan undar jag om du sytt på en halsmudd upptill på fickan så att säga :?
Användarens profilbild
Av nickie
ZaZi skrev:Köp en lite för stor jacka. Även om man syr "plats" för barnets kropp så måste man tänka på att benen också tar lite plats... (jag gjorde det misstaget... det blir väldigt tight om man missat att tänka på det...)
Jag har en gammal jacka som jag tror jag skulle kunna "offra" för detta. Men den är inte så jättemycket för stor. Nån som vet om man kan sy i nån form av "kilar" för att få mer "benplats" oxo?

Det är en fleecejacka, så det ska gå bra att fixa till den med mer fleece, hoppas jag. Ska försöka hinna titta på den ikväll, men det är mycket som ska göras ikväll... :)
Användarens profilbild
Av aspen
Åh, sparar länken. Jag har min mans jacka att sy om, jag köpte den på gekås/ullared förra hösten men han gillar den inte (liknande canada goose-jacka) så om jag fixar en bärvariant och flyttar luvan till dotterns del så borde det bli både mysigt och huvudstöd/luva till henne.

Största problemet ligger då i hur man sätter på sig en sån jacka :?
Användarens profilbild
Av elisabet
annelie skrev: Största problemet ligger då i hur man sätter på sig en sån jacka :?
Ja, det undrar jag oxå :mitvit:
Användarens profilbild
Av aspen
ok, nu sätter jag nålen i jackan:-)

Tänkte ta av luvan från jackan (som blir ivägen om jag inte har den på mig) och på nåt sätt sy fast den på "hålet" och ha den som huvudstöd...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?