Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Stream
Eulalia skrev:
Stream skrev:
Eulalia skrev:Supersnygga saker :D !
Men var hittar man mönster till en sådan väska?
Mönster? Finns massor i huvudet ;) Idén till just den här är från en vanlig tygkasse bara..
Men om man som jag inte är så sykunnig... :roll: .
Finns det kanske ngn annan som vet var jag kan hitta mönster på en liknande väska? :help:
Just den där modellen tycker jag är enkel. Själva väskan är en ihopsydd tub. Sen syr man ihop botten (ena änden) och "syr av" hörnen från insidan. Den biten du syr av bestämmer hur bred väskan blir.. Vill du ha foder gör du en till likadan i det tyget. Vik in/ner kanterna upptill och sy ihop dem tillsammans - glöm inte att peta in handtagen där du vill ha dem!

Annars kan du titta på hur en vanlig matkasse ser ut i botten och göra en sån modell också..

Hittade en pdf med ett mönster:
http://www.sicksack.se/pdf/tygkasse.pdf
Av Tua
Stream skrev:
Tua skrev:Jättefint. :DÄr det speciella nålar, sömmar och tråd man ska använda när man syr i vaxduk?
Nej, jag har inte använt något speciellt.. :roll: Men det kan vara bra med en annan sorts pressarfot när man syr så att det plastiga är neråt, annars går det trögt för symaskinen att mata fram (men jag hjälpte till lite bara).
ok det låter bra, då ska jag nog våga mig på att sy en blöjpåse i vaxduk :D
Användarens profilbild
Av Annika80
Superfin väska! Min mamma tipsade om att ha jeansnål när man syr i vaxduk och det hade jag när jag har sytt i det.
Användarens profilbild
Av Eulalia
Tack Stream för tips och länk!
Nu ska jag bara hitta en tillräckligt snygg vaxduksbit... :wink: .
Av Tua
Annika80 skrev:Superfin väska! Min mamma tipsade om att ha jeansnål när man syr i vaxduk och det hade jag när jag har sytt i det.
bra tips
:D
Användarens profilbild
Av knutis
Men du :shock: jättesnyggt!!
Jag har haft sama problem med att tyget fastnar under pressarfoten och jag vet inte heller hur jag ska komma tillrätta med det. Någon som vet?

Väskan kan du för övrigt skicka hit jag lovar att jag inte har för många :floet2:
Användarens profilbild
Av Stream
Alltså, jag har vaxduk som preciiiis räcker till en väska till.. Jag skulle kunna sy och sälja den, men var annonserar jag då? Slänger ut den på tradera och hoppas att de/ni som är intresserade hittar dit? :roll: Det är ju inte så sjalbarn-relaterat..
Användarens profilbild
Av zandrama
Jättesnygga! :mrgreen:
(Får man fråga vad det står på lapparna?)
knutis skrev:Men du :shock: jättesnyggt!!
Jag har haft sama problem med att tyget fastnar under pressarfoten och jag vet inte heller hur jag ska komma tillrätta med det. Någon som vet?

Väskan kan du för övrigt skicka hit jag lovar att jag inte har för många :floet2:
Till min symaskin ingick det en pressarfot med teflonbeläggning just för att sy plast och läder. Helt kanonbra! :tumsup:
Stream skrev:Alltså, jag har vaxduk som preciiiis räcker till en väska till.. Jag skulle kunna sy och sälja den, men var annonserar jag då? Slänger ut den på tradera och hoppas att de/ni som är intresserade hittar dit? :roll: Det är ju inte så sjalbarn-relaterat..
Du kan kanske lägga den på tradera och sen sätta in en blänkare under "Allmänt" på annonsdelen? PMa April och fråga annars!
Användarens profilbild
Av Tina2
Gosh!! Väskan är TOKSNYGG!!!!
*Vill haaaaa* :shock: :D

Det finns en tråd under "Allmänt" där "vi" kan sälja våra alster, eller länka till auktion.
Jag tyckte det kändes bäst att lägga ut på auktion, eftersom jag tycker det är så svårt att prissätta!

Men Passa dig!
Med en sådan där snygg väska komemr det rasa in beställmningar och önskningar!!
*Ack så roligt det är, så många önskningar och så lite tid*.. :wink:
Användarens profilbild
Av Stream
zandrama skrev:Jättesnygga! :mrgreen:
(Får man fråga vad det står på lapparna?)
Tack! Det står "Made by Stream"
zandrama skrev:
Stream skrev:Alltså, jag har vaxduk som preciiiis räcker till en väska till.. Jag skulle kunna sy och sälja den, men var annonserar jag då? Slänger ut den på tradera och hoppas att de/ni som är intresserade hittar dit? :roll: Det är ju inte så sjalbarn-relaterat..
Du kan kanske lägga den på tradera och sen sätta in en blänkare under "Allmänt" på annonsdelen? PMa April och fråga annars!
Ja, det skulle jag kunna göra.. får PMa henne och fråga om det blir aktuellt.
Användarens profilbild
Av tinaw
men finns det inte en sån där tråd, "saker som ni sytt själva", typ?

Snygga iaf! IKEA har ett mönsterblad på en likadan enkel väskmodell på sina varuhus. Finns att ta på tygavdelningen.
Användarens profilbild
Av Stream
tinaw skrev:men finns det inte en sån där tråd, "saker som ni sytt själva", typ?
Jo, men det ska vara bärverktyg eller barnrelaterat.. tror inte att en vanlig väska passar där? Men om jag hör med April innan så..

Tack förresten! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?