Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Jag vill ha en ny ringsjal som är lätt att justera. Har en BB-sling som är underbar, men lite trög att justera för mina värkande händer. Behöver en som är lätt att justera - tips? Hur är Ringon t.ex.? En tunnare variant kanske är att föredra för mig? Vad säger experterna?
Användarens profilbild
Av Isanna
Ringon är ju lite styvare i tyget men den är lättare än BB-slingen att justera tycker jag. Men den som är lättast att justera av de jag har haft är en BäraBarnsjal omsydd till ringsjal med large ringar. Jätteskön också.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag tycker också att omsydd bära barn är den bästa ringsjalen, iingen är så lätt att justera som den. Men det måste vara en omsydd variant med stora ringar, en köpt bära barn ringsjal har för små och klena ringar.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Isanna skrev:Ringon är ju lite styvare i tyget men den är lättare än BB-slingen att justera tycker jag. Men den som är lättast att justera av de jag har haft är en BäraBarnsjal omsydd till ringsjal med large ringar. Jätteskön också.
Man kanske ska sy en själv då.... Tips på storlek på ringar man kan använda till en Hoppediz om man syr av en sån?
BäraBarn, de har väl också en ringsjal?
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Hur lång är en ringsjal? Orkar inte mäta min nu... :oops: bara undrar om någon vet.
Användarens profilbild
Av GosKina
Det är väl lite olika beroende på hur lång svansen blir, men brukar de inte vara ca 2 m?
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Alven skrev:Jag tycker också att omsydd bära barn är den bästa ringsjalen, iingen är så lätt att justera som den. Men det måste vara en omsydd variant med stora ringar, en köpt bära barn ringsjal har för små och klena ringar.
Hur har ni sytt dem? Av BäraBarn långsjalstyget alltså? Ringstorlek L? Bilder? :D
Är tyget i BäraBarn diagonalvävt?
Användarens profilbild
Av Alven
Mamma Eli skrev:
Alven skrev:Jag tycker också att omsydd bära barn är den bästa ringsjalen, iingen är så lätt att justera som den. Men det måste vara en omsydd variant med stora ringar, en köpt bära barn ringsjal har för små och klena ringar.
Hur har ni sytt dem? Av BäraBarn långsjalstyget alltså? Ringstorlek L? Bilder? :D
Bära barn är en kortsjal, som inte är diagonalvävd utan ganska tunn... lite lakansväv över den, fast snyggare då ;) Den är ganska dyr om man köper den ny, men det vimlar av dem på Blocket och Tradera eftersom många som är nyfikna på sjalar köper den och sen aldrig lär sig knyta. Lite babybjörnsyndromet tycker jag, men mycket marknadsföring kan även en "inte lika bra" produkt bli storsäljare.

Att sy av en hoppediz eller annan diagonalvävd långsjal ger en superskön sjal att bära i, men knölig att justera... Ska den vara lätt att justera är bära barn sydd utan vikning utan bara rakt av bäst tycker jag.

Här är en extremt gammal bild på min första bärabarnsjal, när den just var omsydd:
Bild
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Jag har en till salu på sidan 180 eller så på säljes..
Användarens profilbild
Av solanna
Sannasmamma skrev:Jag har en till salu på sidan 180 eller så på säljes..
Letade efter din sjal, Sannasmamma, men hittade den inte. Vad var det för sjal? Är eventuellt intresserad nämligen...
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
solanna skrev:
Letade efter din sjal, Sannasmamma, men hittade den inte. Vad var det för sjal? Är eventuellt intresserad nämligen...
Det är en omsydd bärabarn svartpeppar med silverringar.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Alven skrev:
Mamma Eli skrev:
Bära barn är en kortsjal, som inte är diagonalvävd utan ganska tunn... lite lakansväv över den, fast snyggare då ;) Den är ganska dyr om man köper den ny, men det vimlar av dem på Blocket och Tradera eftersom många som är nyfikna på sjalar köper den och sen aldrig lär sig knyta. Lite babybjörnsyndromet tycker jag, men mycket marknadsföring kan även en "inte lika bra" produkt bli storsäljare.

Att sy av en hoppediz eller annan diagonalvävd långsjal ger en superskön sjal att bära i, men knölig att justera... Ska den vara lätt att justera är bära barn sydd utan vikning utan bara rakt av bäst tycker jag.

Här är en extremt gammal bild på min första bärabarnsjal, när den just var omsydd:
Bild
Den ser ju fin ut. :D Avlastar den bra då? Jag använder ju inte ringsjalen särskilt långa stunder, så det kanske inte märks så mycket om den är diagonalvävd eller inte... Ibland kan det iofs bli lite vankande med killen i den till kvällen under amning. Det är dock då jag skulle behöva en lättjusterad sjal! Han väger över 9 kg nu och det är då tungt att justera en trögjusterad sjal med killen i den.

Lämnar ni helt öppet vid ringarna?
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Alven skrev:
Mamma Eli skrev:

Bild
Den ser ju fin ut. :D Avlastar den bra då? Jag använder ju inte ringsjalen särskilt långa stunder, så det kanske inte märks så mycket om den är diagonalvävd eller inte... Ibland kan det iofs bli lite vankande med killen i den till kvällen under amning. Det är dock då jag skulle behöva en lättjusterad sjal! Han väger över 9 kg nu och det är då tungt att justera en trögjusterad sjal med killen i den.

Lämnar ni helt öppet vid ringarna?
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Vilken typ av ringar använder ni? Varifrån beställer ni dem? Har aldrig sytt en ringsjal själv...
Användarens profilbild
Av solanna
Sannasmamma skrev:
solanna skrev:
Det är en omsydd bärabarn svartpeppar med silverringar.
Ok, då vet jag. Jag letade efter något mer färgglatt för en kompis räkning. Men tack i alla fall. Då kanske det är något för dig Mamma Eli?

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?