Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

http://www.thebabywearer.com/forum/show ... =breathing
http://www.thebabywearer.com/articles/H ... ioning.htm
Jag har inte last allt men min spontana forsta reaktion ar: (den kan andras :wink: )
-Jag har lite svart for sa "outbildade" test pa sa fa testindivider...
- Hur kan man veta att det ar pga att hakan ar for tryckt mot brostet och inte att det ar bebisen som ligger for hoptryckt med revbenen eller med ansiktet mot bararen eller har ont i magen eller..... kandes som en ren spekulation for mig forst, var det det man ville bevisa och hittade ett satt?
(ja jag laser ofta kritiskt forst men kan andra mig om jag blir overtygad.)
- Sa det dar med "rundad rygg" ar vi helt ute och cyklar med??!!
Användarens profilbild
Av Mia
Ingen som vill kommentera?
Användarens profilbild
Av sacha42
jag hade gärna läst om det men är ensam med lillan och är inte medlem på babywear än. Vi får se om jag hinner fixa och läsa i kväll, återkommer :D
Användarens profilbild
Av Kristina
Jag vill men har inte tiiid att läsa... Kan ingen snabbreferera?
Användarens profilbild
Av tinaw
Självklart kan man inte göra bara en studie på ett barn och säga "så här är det" :D Men en viss sanning finns i det, för nyfödda och i synnerhet prematura barn. Att de inte bör sitta "hopsjunkna" pga dålig lungfunktion är helt klarlagt vad jag vet, men det märker man ju på barnet om man vet nåt om sånt. Har bara skummat, hakan mot bröstet har jag svårt att tro att det beror på, snarare lungkompression, dvs bebins lungor klarar inte att vara hoptryckta och därför blir h*n snabbandad och kanske tom gruntar. Baserar detta på allmän prematurkunskap.

Men att ha en saturation på 90 mmol är helt OK vad jag vet :D
Användarens profilbild
Av Helena
"The wrap should then be retied so that baby is in an upright/straight position instead of curled."

Jag har inte läst hela men tittade på bilderna, var det det här du reagerade på. Jag vet inte riktigt vad de menar med curled, är de kanske ute efter att man inte ska knyta för slappt. För rundad rygg kommer ju barnet ha oavsett om man knyter hårt, man kan nog inte räta ut ett spädbarns rygg. Det kan ju inte vara det de menar, att barnet ska sitta med uträtad rygg.
Användarens profilbild
Av tinaw
Det tänkte jag också på, jag tolkar det som att barnet inte ska sjunka ihop över bröstkorgen, för det är det ställning som prematurbarn inte ska vara i, då andas de dåligt och låter konstigt när de andas, får sämre syresättning mm. Rundad, men inte hopsjunken, liksom.

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?