Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av karinmaria
En vän till mig som har en son i samma ålder som inte burits lika mycket säger alltid när hon lyfter upp Scilla att hon märker att hon blivit buren mycket. Jag tror absolut det blir skillnad.
Användarens profilbild
Av Siena
AnnaPanna skrev:Min lilla tjej som blivit buren i sjal/ABC-sele sedan hon var 2 månader gammal, lyfter alltid upp sina ben och kniper åt med benen för att hjälpa till med bärandet, det nästan så att när man inte vill ha henne i famnen längre så får man nästan bända loss hennes ben som hon lagt om höften/midjan på en.

Har ni märkt ngn skillnad på sjalbarn och icke sjalbarn?
Ruben gör precis likadant. Han är kung på att knipa sig fast. Även på ryggen utan sjal (om jag ligger på alla fyra och tex. torkar spill, så klättrar han upp på ryggen och håller sig fast... Han håller i även om jag börjar resa mig, men jag vågar inte gå runt med honom där utan sjal...)

Några icke-sjalbarn har inte jag. Ru är ju första bebisen i denna familj!
Användarens profilbild
Av Anso
En förskolefröken har sagt samma sak om Hanna att hon "vet hur man sitter när man blir buren". Upp med knäna och luta sig in mot den som bär, duktig tjej. :wink:
Användarens profilbild
Av sirisirius
Tottas har en kusin som är lika gammal som honom. Min syster har inte sjalat och när man lyfter upp tösen så är hon som en pinne. Så jag tror absolut att det är skillnad.
Användarens profilbild
Av Tinker
Ja! Precis så gör Hugo också! :D

Jag sätter honom på bilringen :oops: när han ska bäras och sen kan man traska på för han håller sig fast. Hihi!
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag tror att det är stor skillnad.
Dom är ju vana att sitta i den positionen när dom blir burna i sjal eller ergonomisk sele.
Melwin har en kusin som är ett par månader yngre än honom å jag har bärt honom några gånger å hua vad tungt det är för att han "hjälper inte till" nånting. Utan benen är rakt ner bara eller hur man ska säga.
Å Melwin behöver man knappt hålla i utan han sitter nästan fast :-)
Användarens profilbild
Av sacha42
Japp, har märkt grym skillnad på Alva som är ett sjalbarn, hon gör precis så med benen(drar upp och kniper om), medan mina systerdöttrar hänger med benen. Vi pratade om det i sommras min syster och jag, hon tyckte att det var så mkt smidigare att bära Alva i famnen än sina barn just för att hon hjälper till :D
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Hmmm, det kanske ligger någonting i det där som står på BB's hemsida (BabyBjörns alltså) att barnen bärs likadant i deras bärsele som i famnen, och så är det en fräsig bild på en mamma som håller en spikrak bäbis mot sig :lol:

Jag har ju inte så mycket att jämföra med, men precis som andra sjalade barn drar Albert upp benen och håller sig fast när man bär honom.
Av Christer Romson Lande
När jag fick mitt första barn hade jag inte sjal. Bar gjorde jag ju ändå förstås så mycket jag orkade. Och för 15 år sen så orkade ju demn här kroppen mer än den gör nu, om man säger så. I alla fall så lärde sig ju Tomas att hjälpa till vid bärandet precis som Isidor har gjort. (Om jag kommer ihåg rätt). Så det är nog bärandet mer än själva redskapet det beror på.
Användarens profilbild
Av lotti
Jag märker samma skillnader i bärandet av mina tjejer! Selma som aldrig blev sjalad är jättesvår att bära och lutar sig ut. :?
Agnes kniper sig fast t.o.m. med tårna!! :wink:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
I så fall är det en jädra tur att jag har burit Karin en del då, för annars hade hon förmodligen varit urjobbig att bära utan sjal. Hon hjälper faktiskt inte till knappt ett dugg när man bär henne bara på armen, så hon får väl vara undantaget som bekräftar regeln då. ;-)
Användarens profilbild
Av Key
Jag har väl två undantagsbarn då! J som visserligen har blivit sjalad, men väldigt lite är en fena på att hålla fast sig o urstark. Jag behöver inte ens hålla honom, han trillar ändå inte ner. T som är välsjalad (även om han inte är lika mycket sjalad som många barn här) hjälper inte alls till så bra, och känns tyngre att bära även om han är lättare!

Men de har helt olika kroppsbyggnad och olika styrka också!

Kanske det spelar viss roll att T inte har burits så mycket på frihand, J bars nog mer så...
Senast redigerad av Key den sön nov 26, 2006 20:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Alven
Mina barn är ju sjalade båda två, men det märks enorm skillnad mot att bära andra barn... När jag bär något annat barn får man ju hålla fast dem mot kroppen, mina egna räcker det om jag håller upp och stöder liksom. Andra har också komenterat hur lätt det är att bära mina barn.
Användarens profilbild
Av elisabet
Jag upptäckte sjalarnas underbara värld når M var fem månader innan dess bar jag henne hela tiden och överallt i famnen. Hon satt spontant med benen uppdragna och klämde åt kring mig som en liten kängruapa :wink:

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?