Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag står nu och ska utöka sjalgarderoben och tänkte köra lite billigare och köra en hemmasydd Pearl. Vad tycker ni om den?? Vissa säger den är tunnare än en Hoppiz och andra säger tyget är så tjockt och otympligt...

Snälla, hjälp en villrådig!!

kanske rent av skippa allt och köra på märkesvaror? Är det verkligen så jättestor skillnad? jag har en Moby sedan tidigare och nu bär jag i Ergo, då det bara blir kortare stunder. Men jag väntar ny bebbe om ett par veckor och vill ha en TUNN, SVAL, diagonalvävd sjal.

Vad tror ni experter??

Tack, alla!! :)
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag skulle köpa en skrynklig gås om jag var du.. :heart:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
I jämförelse mellan pearl och hoppis, så kan jag ju bara uttala mig om min egen sjalgarderob - men min gröna pärla är definitivt tunnare och smidigare än min Hoppediz Montreal. Så vill man komma undan billigt så tycker jag att pearl är ett bra val. Det blir inte någon dålig sjal av det.
Användarens profilbild
Av jannika
Du är den andra som säger att den är smidigare än en Hoppiz. Hoppiz som jag annars var inne lite på att köpa... den låter rätt tjock så...

Nu har jag läst lite mer och Rebozo'n och "gåsen" verkar vara bra svala sjalar. Är de båda diagonalvävda och har lite stretch? Vill inte ha ytterligare en som EllaRoon, som jag tycker är stum och svår att få rätt på. Har läst på recesioner, men där står bara vad folk tycker, vilket visserligen är bra, men itne så mycket egenskaper om själva sjalen.

Så jag antar att det blev en fråga till... :)

Tack igen, alla go'a rådgivare!!
Användarens profilbild
Av Gullan
Jag har en Hoppediz Lille som inte alls är speciellt tjock, säger de som har andra färger i alla fall... Men jag köpte Bebina som extrasjal att ha inne för den är lite svalare. Känner inte till de andra nämnde, så där kan jag inte hjälpa dig :)
Av Aelia
Jag har en pearl sjal och den används ALDRIG då den är tjock, klumpig och obekväm. Skulle inte rekommendera den till nån. Mei tai av den blir nog bäst
Användarens profilbild
Av marlene
jag köpte pearl tyg och det vart liggande ett tag sen sålde jag det igen för jag insåg att jag aldrig skulle göra nån sjal av det för att det var så tjockt.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Rebozon och gåsen är INTE diagonalvävda, men båda är vävda lite glesare, så det finns mera diagonalstretch i dem än i en Ella roo (inbillar jag mig. Detta grundat på vad jag minns av provknytningar med ella roo).

Vad det gäller hoppisarna så verkar det som att det varierar ganska mycket i tjocklek mellan olika färger, och även olika leveranser.
Kaffemoster skrev:Rebozon och gåsen är INTE diagonalvävda, men båda är vävda lite glesare, så det finns mera diagonalstretch i dem än i en Ella roo (inbillar jag mig. Detta grundat på vad jag minns av provknytningar med ella roo).
:iagree:
Mer diagonalstrech i gauze och rebozo än EllaRoo.
jannika skrev:väntar ny bebbe om ett par veckor och vill ha en TUNN, SVAL, diagonalvävd sjal.
Ett förslag på en tunn diagonalvävd är Amazonas Carry Sling :wink:

Tillägg: En kompis har en pearl och jag upplever den som rättså tjock faktiskt :?
Användarens profilbild
Av jannika
Då kommer genast en fråga... vad är skillnaden på Amazonas Carry Sling och Amazonas Antiqua?

Tack för all hjälp i sjal-djungeln!!

:)
Användarens profilbild
Av jannika
Jag hittade själv en annan tråd, där jag fick svaret:

http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=37278

men då undrar man ju... vilken är vilken här?? På Ebay.de finns två:

http://cgi.ebay.de/AMAZONAS-Tragetuch-B ... dZViewItem

http://cgi.ebay.de/Amazonas-Baby-Traget ... dZViewItem

Den som heter "Melon" står det att den är en Carry Sling, men det är en färg som inte finns hos ngn annan... då blir man lätt skeptisk...

ngn som handlat av dessa återförsäljare??

Tack igen! :)
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Den andra länken är inte samma, det är en äldre modell som är rätt stel, tjock och trist. Det blir nog inte mycket billigare att köpa fråb ebay, den är billig här ju! www.babyboden.nu köpte jag från.
Användarens profilbild
Av Scharlott
jannika skrev:Den som heter "Melon" står det att den är en Carry Sling, men det är en färg som inte finns hos ngn annan... då blir man lätt skeptisk...
Nej, det är ingen Amazonas Carry Sling utan en Amazonas Brazil.
http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/brazil.html (dock finsk text)
Vet inte om någon av de svenska återförsäljarna har den längre (Babyboden hade A Brazil tidigare)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?